Zarządca bez licencji
ewa9000
Użytkownik
Drodzy Forumowicze, wspólnota 34 mieszkania, zarząd powierzony z nadania dewelopera . Nikomu oprócz mnie to nie przeszkadzało wiec jest jak jest. Dostałam na maila karte glosowania - absolutorium i plan wydatków na bieżący rok. Cala lista lipnych przeglądów ( kazdy po 1500-2000 zl ) inne koszty z kosmosu, brak rozliczenia mediów indywidualnych- kupy sie nie trzyma. Podpisane : Wspólnota Mieszkaniowa ul. XXXX. POguglalam, w firmie 2 osoby robiące za zarząd nie maja licencji zawodowej, wykształcenie nawet nie obok nieruchomosci. Co robic? Dobrowolnie nie oddadzą władzy. Wspólnota nieruchawa.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Idzie się po to aby zarobić jak najwięcej.
Ten fakt jest powszechnie znany dlatego zdecydowanie lepiej kupować mieszkania na rynku wtórnym. Gdyby ludzie w ciemno nie płacili deweloperom nie wiedząc nawet za co to by im '"rurka zmiękła" a tak to jest jak jest. Licencje nie mają tu nic do rzeczy.
Nie ma na to rady tym bardziej jeśli wspólnota nieruchawa bo to tylko właściciele będący w większości mogą zmienić ten stan.
w czasie pandemii, to podstawowa forma głosowania uchwał (indywidualne karty do głosowania ), aby WM mogła w mirę normalnie funkcjonować
a jakie to te przeglądy ? znasz się na tym (?), że autorytatywnie wydałaś ocenę? ,
a znasz listę przeglądów prawem obowiązujących ( Prawo Budowlane) dla WM ?
i nie muszą mieć licencji zawodowej, bo obecnie nie ma takiego wymogu
sprzedaj lokal i kup sobie tam, gdzie WM jest "ruchawa", a władza jest w rękach właścicieli lokali ....
KOszty , 2 klatki, 2 windy , 34 mieszkania, centralne ogrzewanie i woda.
Utrzymanie czystości - 30 000 zl
Enrgia elektryczna części wspólnej- 1800 zl
Przegląd wentylacJI - 1500 zl
Przegląd budowlany i elektryczny - 2000 zl
Serwis veolia- 1400 zl
Opłaty bankowe i pocztowe
serwis domofonów - 1080 zl
serwis monitoringu - 1200 z
SERWIS WINDY - 5900 zl
Pozycje:
Utrzymanie czystości - wydaje się bardzo dużo
Przegląd budowlany i elektryczny - dużo, bez znaczenia jaki budowlany to razem dużo.
Serwis Veolia to rozumiem przegląd węzła czy kotłowni CO+CW. Raczej dobra cena.
Roczne koszty dwóch wind? Bardzo dobra cena. Widać w dużym mieście i bez dojazdów.
Poza tym inne są ceny w małych miasteczkach na wschodzie a inne w Warszawie.
wątpliwości zawsze będą czy to moja wina, że pensje najlżej zarabiających wrosły o 300 % z 1800 do 2800 brutto
wykwalifikowny to nie oznacza musi posiadać licencje ... wystarczy, że skończył zarządzanie ...
a jaka powierzchnia usług , wewnętrzna , zewnętrzna , parking podziemny, ect... jaka to miejscowość ...
jak to w dużym mieście , to ceny mieszczą się w widełkach ....
Wracasz do punktu wyjścia i do mojej rady jedynej w takich sytuacjach - zmiany zarządu lub w ogóle zmiany sposobu zarządu. Innego wyjścia w Twojej sytuacji nie ma!
Na temat patologii, jaka u Ciebie występuje , nie dyskutuje , bo to jest bicie piany ,
Nie wiem co mają do tego m2 ?...
ważne, aby suma udziałów dawała 1 (100 %), bo koszt powinny być dzielone wg udziałów .
Hmm ... to raczej zmarnowanie czasu, ale ten wariant tez nie zaszkodzi uruchomić, oczywiście we wniosku o głosowanie uchwały ws zmiany składu zarządu należny podać termin rozpoczęcia głosowania
możesz sama ... o jaki wzór chodzi ? wniosku? uchwały?
- zarządca musiałby być idiotą-samobójcą, żeby przeciwko sobie zbierać głosy (elektronicznie też), pozbawiające go źródła dochodów
- zarządca z ochotą będzie zbierał głosy (elektronicznie też) odpowiednio "reklamując" wśród właścicieli "oszołomstwo awanturnicy" - chcącej przejąć władzę i wprowadzić podwyżki opłat. Nikt Ci nie zabroni, ale wskazane jest aby głosy zbierały dwie osoby tym bardziej gdy nie jest to zarząd. To się chwali, jednak radzę wtajemniczyć w to przynajmniej kilku właścicieli.
Żeby taka próba się udała należy ją dobrze przygotować od strony organizacyjnej pamiętając o tym, że deweloper gdy się o tym dowie zrobi wszystko aby się nie udała.
Dobrze byłoby aby zbierać głosy pod dwoma projektami uchwał: o zmianie sposobu zarządu i o wyborze...tu dwa-trzy nazwiska nowego zarządu. Ludzie będą łatwiej podejmować decyzje gdy będą wiedzieć od razu - na kogo zmieniają zarządzających ich majątkiem.
Może te moje uwagi będą Ci pomocne, bo takie działania pochwalam, dlatego iż nie ma lepszej metody zarządzania wspólnotą jak tylko przez samych właścicieli.
Jako właścicielka masz łatwy dostęp do KW budynku a tam wszystko jest na tacy (chyba, że nieuaktualnione). To jest oczywiste, pisałem o tym dlatego tak ważne jest aby nie robić przewrotu w pojedynkę bo Cię "zjedzą żywcem".
W "normalnej wspólnocie", z właścicielami na miejscu jest to trudna operacja a co dopiero w Twojej sytuacji. Musisz dotrzeć do większej liczby właścicieli. Przynajmniej wyciągnąć od nich pełnomocnictwa (do głosowania uchwały o zmianie sposobu zarządu), jak radził a-z.
Na tym forum wszytko masz i wzory i jak to zrobić, wystarczy przeszukać sobie
https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/2334/uchwala-w-sprawie-zmiany-sposobu-zarzadu/#Item_2
https://forum.zarzadca.pl/dyskusja/651/pelnomocnictwo-do-glosowania-nad-uchwalami/#Item_3
………………., dn. ............ 2011 r.
.......................................................................
imię i nazwisko właściciela lokalu
........................................................................
adres
........................................................................
nr PESEL
P E Ł N O M O C N I C T W O R O D Z A J O W E
Niniejszym udzielam pełnomocnictwa dla Pana/Pani ………………………………, zam. w (………) ……………….…… przy ul. …………………………….. lok. ........., seria i nr dowodu osobistego seria ....... nr ................... do głosowania w moim imieniu nad uchwałami ws zmiany sposobu zarządu nieruchomością głosowanej w drodze indywidualnego zbierania głosów.
.............................................................
czytelny podpis
tego nie trzeba robić z udziałem notariusza
Ale załóżmy ,że masz te papierki. i co dalej z nimi robisz? W buty je sobie wsadzasz? KABARET.
Pouczasz swoje nicki o braku wiedzy na temat uowl, a Ty tej Biblii dla WM po prostu nie rozumiesz.Kompromitacja przy prawie każdym wpisie.
Żaden przepis nie określa jak powinno wyglądać pełnomocnictwo do takich czynności. Orzecznictwo SN wskazuje, że powinno to być pełnomocnictwo rodzajowe a więc określające dwie rzeczy:
- do jakiej czynności upoważnia pełnomocnika (do głosowania uchwały)
- czego dotyczy dana czynność, czyli jej rodzaj (zmiana sposobu zarządu, wybór członków zarządu, podpisania umowy z wybraną firmą administrującą NW)
Wszystko to umieszcza się na jednym "papierku" z wyszczególnionymi czynnościami do jakich właściciel udziela pełnomocnictwa.
Dnia.................
"Niniejszym udzielam panu Iksińskiemu zam. ..... pełnomocnictwa do wyrażania woli w moim imieniu do:
1) głosowania uchwały w sprawie zmiany sposobu zarządu zgodnie z art. 18 ust. 2a UoWL
2) głosowania uchwały w sprawie wyboru członków zarządu zgodnie z art. 20 ust. 1 UoWL
3) głosowania uchwały w sprawie upoważnienia wybranego zarządu do podpisania umowy o administrowanie NW z wybraną firmą (osobą) zgodnie z art. 22 ust. 1 UoWL
Pełnomocnictwo ważne do dnia ....... ( 2-3 miesiące można wpisać)
Nie ma potrzeby pisać, że to na zebraniu czy drogą zbierania głosów, czy drogą mieszaną bo to wynika już z samej ustawy jak ma wyglądać czynność głosowania uchwał.
Następny krok, po zebraniu głosów, to udanie się do notariusza (oczywiście wcześniej należy uzgodnić z nim to przedsięwzięcie) aby uchwałę nr. 1 zaprotokołował.
https://prawomieszkaniowe.com/pelnomocnictwo-do-glosowania-nad-zmiana-zarzadu-umownego-nie-wymaga-formy-aktu-notarialnego/
p.s. wielka szkoda, że "pajacowa działalność" g....a tego Forum - KP -(nie wolno dokarmiać troli), odstraszyła z udzielania rad wielu znawców spraw wspólnotowych mających o wiele większą wiedzę teoretyczną i praktyczną ode mnie.
Nie ma znaczenia czy jakis lokal kupił wspólnik dewelopera. Ma takie same prawa i obowiązki, jak każdy z właścicieli.
Czy rozmawiałaś z jakikimkolwiek notariuszem? Masz wstępną zgodę na zebranie u niego? Wiesz ile to będzie kosztować?
Jest co prawda orzecznie SN , że pełnomocnictwo do zmiany sposobu zarządu nie musi mieć formy notarialnej ale notariusz moźe zażądać notarialnych pełnomocnictw. I odmówić zaprotokołowania uchwały. Ma takie prawo.
Nowy doklejony: 03.05.21 15:38
O zebraniu trzeba powiadomić wszystkich!
Nowy doklejony: 03.05.21 15:42
Już chcesz oszukiwać ?
Tak, to będzie powód do uchylenia uchwały.
Do notariusza idziesz Ty i ewentualnie jak pisałem wcześniej 1-2 osoby nikt więcej. Po zebraniu głosów oczywiście , gdy uchwały uzyskają większość. Nie jest to zebranie właścicieli w rozumieniu UoWL. Żaden notariusz nie zgodzi się żeby u niego robić zebranie właścicieli!
Poczytaj poprzedni mój wpis. Wszyscy właściciele natomiast winni być powiadomieni, że będzie głosowana taka i taka uchwała (oczywiście, jako że to jest walka jakieś tam kruczki można stosować typu ominięcie dwóch lokali bo nikogo nie można zastać itp.) i następnie powiadomieni (jeżeli w trybie zbierania głosów) o treści podjętej uchwały.
NIeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Do zaprotokołowania uchwały nr 1 nie jest potrzebna obecność notariusza na zebraniu czy prrzy zbierniu głosów!!! Pisałem o tym. https://prawomieszkaniowe.com/zmiana-zarzadu-umownego-uchwala/
Zdecyduj się czy chcesz organizowaç zebranie, których w czasie pandemii się nie organizuje czy chcesz w trybie indywidualnego zbierania głosów podjąć uchwałę o zmianie sposobu zarządu?
Masz jakąś ofertę?
Może być tylko ADMINISTRATOR NW....
Uważam, że jak nie masz jaszcze wybranego NOWEGO administratora to nie zaczynaj zbierać tych pełnomocnictw , bo będzie jeszcze większe zamieszanie , bałagan, a Ciebie zlinczują na forum wspólnotowym na FB. (to takie teraz modne)
Ten przyszły Administrator powinien wam pomóc , tak na dobry początek ...
Zacznij od rozmowy z notariuszem.
Bo nazbierasz pełnomocnictw i nic z tego nie wyjdzie. Stracisz wiarygodność u właścicieli.
Nowy doklejony: 03.05.21 16:39
Wybór zarządu WM wymaga uchwały.
Pieniądze na wynagrodzenie administratora również.
Trzeba wcześniej o tym pomyśleć, nim się zacznie rewolucję.
ewa9000:
Do notariusza idziesz z pełnomocnictwami uprawniającymi Ciebie (lub innych, którzy z Tobą pójdą), do głosowania , których masz ponad 50% liczonych udziałami ; podjąć w obecności notariusza uchwalę o zmianie sposobu zarządu nieruchomością wspólną . Po podjęciu i opłaceniu ; kończysz z nim współpracę .
Reszta załatwiasz na osobnym "zebraniu właścicieli lokali" np online na Sypie . Ten nowy Administrator powinien WAM pomóc w tym względzie.
Jesli jest zbieranie glosow to chyba wystarczy jak powiadomie po fakcie o podjęciu uchwaly ? O zbieraniu glosow nie trzeba wszystkich powiadamiać , czy sie myle
Tylko w ramach przestrogi - ewa9000 - nie czytaj BZDUR wypisywanych przez tego forumowego g....a
Przeczytaj jeszcze raz uważnie moje wpisy wraz z zalinkowanymi artykułami prawnika specjalizującego się we wspólnotach. Zaczynają sobie z Ciebie tu w tym wątku niektórzy robić jaja, więc uważaj i nie wyciągaj pochopnych wniosków.
Natomiast świadome (!) pominięcie jakiegoś właściciela, może mieć wpływ na uchylenie uchwały.
I jeszcze jedno.
Orzeczenie SN, gdzie sąd dozwolił pełnomocnictwa nie notarialne, nie jest normą prawną. To orzeczenie w konkretnej sprawie. To po pierwsze.
Po drugie: tam uchwała zapadła na zebraniu, o którym powiadomiono wszystkich. Nawet były dwa takie zebrania. Tam nikt nie zakwestionował prawdziwości pełnomocnictw. Tam notariusz był na zebraniu,
Gdy przyjdziesz do notariusza z pełnomocnictwami, skąd notariusz może wiedzieć czy ich sama nie napisałaś?
Dlatego może odmówić sporządzenia protokołu.
Lepsze byłoby, aby właściciele sami przychodzili do notariusza i składali podpisy pod uchwałą.
Skoro nie ma uchwały, to na jakiej podstawie wpłacasz zaliczki?
Nowy doklejony: 03.05.21 17:48
Zarządu mieć nie możecie. Macie zarządcę z art.18.1 uwl.
Poza tym uchwały mogły być podjęte, gdy ty nie byłaś właścielką. I w sprawie zaliczek obowiązują nadal.
Nowy doklejony: 03.05.21 18:14 Na podstawie maila o "wysokości czynszu":bigsmile:
z wymienionymi pozycjami woda, ogrzewanie, wynagrodzenie administratora, koszty eksploatacji i zaliczka na remonty, która jest wydawana tez z pelna swoboda. raczej wątpliwe , jak nie byłam właścicielka to firma zarządzająca jeszcze nie istniała. Dopiero potem przyszla wiadomość od dewelopera ze przekazał zarządzanie firmie xxx . Ja rozumiem na początku pewien chaos organizacyjny i nie chciałam nikomu paragrafów w gardło wpychać. Wiadomo ze na początku sa jakies koszty i trzeba wiele tematów ugryźć, a nie zajmować sie upierdliwymi właścicielami. Jak zarządca musi wymienić zamki czy kupic śmietniki to nie bede sie rzucać czy ma na to papier czy nie. Miałam nadzieje ze nie beda jechać po bandzie, ale pojechali.
Firmie?
Sprawdź w akcie notarialnym.
W ustawie o własności lokali słowo zarząd występuje w 2 znaczeniach.
Pierwsze znaczenie „zarządu” ma charakter funkcjonalny i jest to wykonywanie całokształtu czynności zarządczych.
W drugim znaczeniu ustawa używa słowa „zarząd” w charakterze podmiotowym dla określenia organu wspólnoty, czyli wybieralnego kolegialnego ciała lub pojedynczej osoby.
Nowy doklejony: 03.05.21 18:30
Na podstawie maila o wysokści czynszu (!) nie wpłacałbym żadnych zaliczek.
Zażądałbym uchwały o wysokości zaliczek i na jej podstawie zrobionych naliczeń.
Nabywca udziela Spółce pod firmą XXXX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w xxx pełnomocnictwa do zawarcia umowy z zarządcą nieruchomości wspólnej
i pod innym paragrafem :Strony zgodnie ustalają, że od dnia wydania przedmiotu niniejszej umowy w posiadanie Nabywcy, Nabywca ma obowiązek ponoszenia opłat eksploatacyjnych związanych z przedmiotowym lokalem oraz ponoszenia wszelkich kosztów związanych z udziałem w nieruchomości wspólnej, w szczególności kosztów sprawowania zarządu i administracji nieruchomością wspólną, kosztów ubezpieczenia budynku, podatków i opłat publicznych.
Strony zgodnie ustalają, że wszystkie koszty, opłaty, wynagrodzenia lub inne obciążenia dotyczące zarządu nieruchomością wspólną, rozliczane będą proporcjonalnie do przysługującego Nabywcy udziału w prawie własności nieruchomości i we współwłasności części wspólnych budynku
Jeszcze raz.
Co masz w akcie notarialnym na temat sposobu zarządu? Komu ten zarząd powierzyliście?
Nowy doklejony: 03.05.21 18:36
ok.