Wezwanie do zapłaty za FV którą wspólnota nie przyjęła.
atrusko
Użytkownik
Dzień dobry Wszystkim. Może ktoś się spotykał z taką sytuacją. Firma z którym Wspólnota ma podpisaną umowę na administrowania, zleciła usługę bez wiedzy zarządu i wspólnoty. Usługa została wykonana przed powaleniem obecnego Zarządu i wystawiona faktura na Wspólnotę . Zarząd nie zgadza się z usługą, firma administrująca naraziła Wspólnotę na niepotrzebne koszty, o czym Administrator został pisemnie poinformowany. Jednak firma która wykonała usługę, wystawia wezwanie do zapłaty i ściga Wspólnotę. Co w tej sytuacji? Możemy koszty potrącić z wynagrodzenia Administratora? Czy musimy bezpośrednio z wykonawcą usługi wyjaśniać sprawę?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
To było na przełomie poprzedniego Zarządu i Nowego (dodam tylko że poprzedni Zarząd składał się z 1 osoby - dewelopera, czyli figuranta). Pierwotna faktura wystawiona 13 lutego, nowy Zarząd wybrany 26 lutego, a korekta do faktury wystawiona 31 marca. A do zapłaty faktura została przedstawiona w maju. Nowy Zarząd od razu jak został wybrany, pisemnie poinformował Administratora o niezlecanie żadnych usług bez uzyskania akceptacji. Jednak Administrator nie poinformował, że już była zlecona usługa, tylko po 2 mieś., przedstawił FV do opłacenia. Jeśli wchodzić w szczegóły, jest to usługa wystawienia Świadectwa charakterystyki energetycznej, które nie jest obowiązkowe i niepotrzebne bo nie zamierzamy ani sprzedawać całego budynku, ani go modernizować. Zaznaczę tylko że w umowie z Administratorem jest taki zapis: „Administrator odpowiada za wszelkie szkody wobec Wspólnoty oraz wobec osób trzecich wynikłe na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania zleconych usług „
Żle się zaczęła Wasza współpraca . Najpierw przejmuje się konto bankowe WM , pozostawiając administratorowi możliwość zawieszania przelewów, pobierania wyciągów bankowych WM .a następnie porządkuje się sprawy . Wy wyciągnęliście szabelki i machacie , nie wróży to najlepiej będzie WM miała kłopoty.
Jak usługa została skonsumowana przez WM to należy się zapłata wykonawcy . O ewentualne odszkodowanie na "narażenie niepotrzebnych wydatków" możecie pozwać administratora .
A tak na marginesie, czego ta usługa dotyczyła , bo nie wspominasz nic o niej?
To, że nowemu Zarządowi się ten wydatek nie podoba , to nie oznacza, że większość właścicieli zaakceptuje ten wydatek ... trzeba to załatwić na najbliższym zebraniu właścicieli lokali.
To proszę napisać, co powinien był zrobić nowy Zarząd, aby uniknąć podobnych kosztów? Umowę z Administratorem rozwiązać nie ma możliwości do końca roku, odebraliśmy dostęp do konta, poinformowaliśmy pisemnie, aby nie zlecał w naszym imieniu dodatkowych usług. Jednak Administrator nie stosuje się (albo wybiorczo się stosuje do warunków). Jakie widzisz rozwiązanie?
Podobać się czy nie może sukienka w sklepie i to jest to kwestia gustu.
Zarząd się nie zgadza z takim wydatkiem, Świadectwo CE nie jest dla nas obowiązkowe. Kilka wątków wcześniej pisałeś o tym, że Administrator takimi działaniami chce nas naciągnąć na koszty. https://forum.zarzadca.pl/discussion/9784/swiadectwo-energetyczne#latest
Mamy grupę z właścicielami mieszkań, byli oni na tej grupie pytani czy się zgadzają się na ten wydatek. Nie zgadzają się.
Art. 103. kodeksu cywilnego:
§ 1.
Jeżeli zawierający umowę jako pełnomocnik nie ma umocowania albo przekroczy jego zakres, ważność umowy zależy od jej potwierdzenia przez osobę, w której imieniu umowa została zawarta.
§ 2.
Druga strona może wyznaczyć osobie, w której imieniu umowa została zawarta, odpowiedni termin do potwierdzenia umowy; staje się wolna po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu.
§ 3.
W braku potwierdzenia ten, kto zawarł umowę w cudzym imieniu, obowiązany jest do zwrotu tego, co otrzymał od drugiej strony w wykonaniu umowy, oraz do naprawienia szkody, którą druga strona poniosła przez to, że zawarła umowę nie wiedząc o braku umocowania lub o przekroczeniu jego zakresu.
Jednak sam Administrator powołuje się na inny zapis w umowie: "Prowadzenie dla nieruchomości księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej wymaganej przez przepisy prawa "
I właśnie o ten zapis dokumentacji technicznej wymaganej przez przepisy prawa , się rozchodzi. Sprawa została skonsultowana u dwóch prawników. Każdy z nich potwierdził, że sprawa pewnie trafi do sądu. Jak my nie zapłacimy faktury dla firmy która wykonała świadectwo ChE, to pozwą nas i prawdopodobnie przegramy, wtedy zapłacimy z odsetkami ustawowymi. Jeśli my pozwiemy administratora, musimy udowodnić, że świadectwo nie jest wymagane przez przepisy prawa, a Administrator dopuścił się nadużycia uprawnień. W każdym razie sytuacja patowa.
Jeżeli klient otrzymuje zapłaty przelewem za faktury sprzedaży na osoby fizyczne, to kasa fiskalna nie jest wymagana? Czy do limitu 20k liczy się tylko płatność gotówką na os. Fizyczna?
Co ty za głupoty wypisujesz jaka kasa fiskalna jak gotówka we WM
We WM wszelkie zapłaty za usługi winny odbywać poprzez rachunek bankowy WM np. przelewem , czekiem
A czy to takie trudne udowodnić że ADMINISTRATOR popełnił błąd . Powiadomcie też jego ubezpieczyciela, że planujecie podjąć takie czynności i chcecie skorzystać z ubezpieczenia administratora ... To jest tylko Administratora, a nie Zarządca NW .... on nie podejmuje decyzji o zlecaniu usług dotyczących WM , tylko ZARZĄD WM
Dla wygody własnej oraz klientów dobrze jest wprowadzić do firmy terminal https://polskabezgotowkowa.pl/ Więcej informacji na tej stronie