Remont dachu - udział Starostwa

Dzień dobry,
Uprzejmie proszę o pomoc w następującej kwestii: mamy Wspólnotę składającą się z 9 mieszkań, w tym jedno jest niewyodrębnione, a właścicielem jest Starostwo. W zeszłym roku robiliśmy remont dachu. Wzięliśmy kredyt i go spłacamy. Mieszkanie Starostwa od kilku lat stoi puste, nikt w nim nie mieszka i Starostwo nie płaci nam żadnych zaliczek na poczet funduszu remontowego czy innych.

Jak ma w takim razie wyglądać ich udział w remoncie dachu? Jaką kwotę za remont ( z faktury? z banku, tj. kredyt+odsetki?) mamy uwzględnić dzieląc na ich udziały w nieruchomości?

Bardzo proszę o pomoc.

Komentarze

  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    brownie4 napisał użytkownik: »
    i Starostwo nie płaci nam żadnych zaliczek na poczet funduszu remontowego czy innych.
    Jak ma w takim razie wyglądać ich udział w remoncie dachu?
    Jaką kwotę za remont ( z faktury? z banku, tj. kredyt+odsetki?) mamy uwzględnić dzieląc na ich udziały w nieruchomości?
    .
    A dlaczego Starostwo nie płaci zaliczek to jest Wasza, właścicieli lokali, że na to pozwalacie , bo nie znacie swoich praw i OBOWIĄZKÓW zapisanych w UoWL .
    Starostwo jest takim samym właścicielem, jak pozostałych 8 właścicieli lokali. Koszty remontu dachu winny byś pokrywane wg udziału % w NW, jaki jest przypisany do lokalu (kwota remontu X udział % w NW)
  • Opcje
    brownie4brownie4 Użytkownik
    2 tygodnie temu zerwaliśmy umowę z administratorem. Poprzedni Zarząd niczego nie kontrolował, teraz ja jestem w Zarządzie. Administrator zawsze mówił, że Starostwo niczego nie płaci, jeśli mieszkanie jest puste. Dla mnie to bez sensu. W Takim razie jak powinnobyć? Jest na to jakiś przepis?
  • Opcje
    brownie4brownie4 Użytkownik
    Czyli Starostwo powinno płacić zaliczki na FR i KE? Powoływać się na UoWL?
  • Opcje
    brownie4brownie4 Użytkownik
    Grafen2 napisał użytkownik: »
    brownie4 napisał użytkownik: »
    i Starostwo nie płaci nam żadnych zaliczek na poczet funduszu remontowego czy innych.
    Jak ma w takim razie wyglądać ich udział w remoncie dachu?
    Jaką kwotę za remont ( z faktury? z banku, tj. kredyt+odsetki?) mamy uwzględnić dzieląc na ich udziały w nieruchomości?
    .
    A dlaczego Starostwo nie płaci zaliczek to jest Wasza, właścicieli lokali, że na to pozwalacie , bo nie znacie swoich praw i OBOWIĄZKÓW zapisanych w UoWL .
    Starostwo jest takim samym właścicielem, jak pozostałych 8 właścicieli lokali. Koszty remontu dachu winny byś pokrywane wg udziału % w NW, jaki jest przypisany do lokalu (kwota remontu X udział % w NW)

    Czyli Starostwo powinno płacić zaliczki na FR i KE, prawda? Powoływać się na UoWL? Czy zgodnie z prawem można wystąpić do Starostwa o zapłatę zaległych należności?
  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    brownie4 napisał użytkownik: »
    Czyli Starostwo powinno płacić zaliczki na FR i KE, prawda?
    Oczywiście na podstawie podjętych uchwał ws stawek służących do naliczenia zaliczek , tak, jak pozostali właściciele lokali tworzący daną WM

    brownie4 napisał użytkownik: »
    Powoływać się na UoWL?
    Na UoWL i uchwały właścicieli lokali


    brownie4 napisał użytkownik: »
    Czy zgodnie z prawem można wystąpić do Starostwa o zapłatę zaległych należności?
    Oczywiście do trzech lat wstecz.

  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    brownie4 napisał użytkownik: »
    2 tygodnie temu zerwaliśmy umowę z administratorem. Poprzedni Zarząd niczego nie kontrolował, teraz ja jestem w Zarządzie. Administrator zawsze mówił, że Starostwo niczego nie płaci, jeśli mieszkanie jest puste. Dla mnie to bez sensu. W Takim razie jak powinnobyć? Jest na to jakiś przepis?
    Zerwanie umowy to właściwy kierunek. Można jeszcze go podąć do sądu za złe wykonywanie swoich obowiązków i narażenie WM na straty (brak opat Starostwa) . Ewentualne odszkodowanie ściągnąć z jego ubezpieczenia .
    Zaliczki płaci każdy właściciel lokalu niezależnie czy korzysta (użytkuje) , czy nie korzysta z lokalu (pustostan) . Ponosi koszt utrzymani części wspólnych, a o tym mówi UoWL .

  • Opcje
    brownie4brownie4 Użytkownik
    Grafen2 napisał użytkownik: »
    brownie4 napisał użytkownik: »
    2 tygodnie temu zerwaliśmy umowę z administratorem. Poprzedni Zarząd niczego nie kontrolował, teraz ja jestem w Zarządzie. Administrator zawsze mówił, że Starostwo niczego nie płaci, jeśli mieszkanie jest puste. Dla mnie to bez sensu. W Takim razie jak powinnobyć? Jest na to jakiś przepis?
    Zerwanie umowy to właściwy kierunek. Można jeszcze go podąć do sądu za złe wykonywanie swoich obowiązków i narażenie WM na straty (brak opat Starostwa) . Ewentualne odszkodowanie ściągnąć z jego ubezpieczenia .
    Zaliczki płaci każdy właściciel lokalu niezależnie czy korzysta (użytkuje) , czy nie korzysta z lokalu (pustostan) . Ponosi koszt utrzymani części wspólnych, a o tym mówi UoWL .

    Dziękuję bardzo za pomoc :-)
  • Opcje
    brownie4brownie4 Użytkownik
    Grafen2 napisał użytkownik: »
    brownie4 napisał użytkownik: »
    Czyli Starostwo powinno płacić zaliczki na FR i KE, prawda?
    Oczywiście na podstawie podjętych uchwał ws stawek służących do naliczenia zaliczek , tak, jak pozostali właściciele lokali tworzący daną WM

    brownie4 napisał użytkownik: »
    Powoływać się na UoWL?
    Na UoWL i uchwały właścicieli lokali


    brownie4 napisał użytkownik: »
    Czy zgodnie z prawem można wystąpić do Starostwa o zapłatę zaległych należności?
    Oczywiście do trzech lat wstecz.

    Jeszcze jedno pytanie: czy te trzy lata wstecz obowiązują tylko w przypadku, gdy do Starostwa były przez te lata wysyłane inofrmacje o stawkach za czynsz (administrator takich informacji do nich wysyłał)?
  • Opcje
    Grafen2Grafen2 Użytkownik
    brownie4 napisał użytkownik: »
    Jeszcze jedno pytanie: czy te trzy lata wstecz obowiązują tylko w przypadku, gdy do Starostwa były przez te lata wysyłane inofrmacje o stawkach za czynsz [zaliczki] (administrator takich informacji do nich wysyłał)?

    Nie , zgodnie z prawem byli zobowiązani do wpłat zaliczek, jak każdy inny właściciel lokalu. Należy wyliczyć, jaki wymiar ZALICZKI (nie czynszu) miało obowiązek wpłacać Starostwo za swój lokal i przesłać do Starostwa , dać im termin do zapłaty . Po tym terminie, jak nie zapłacą, to tylko windykacja przez sąd .

  • Opcje
    brownie4brownie4 Użytkownik
    Dziękuję bardzo.
    Byłam w Starostwie, bez problemu zapłacą zaległości po przesłaniu wyliczeń i uchwał o stawkach, a od lipca będą płącić co miesiąc, tak jak wszyscy. Muszę teraz tylko "wyciągnąć" od naszego byłego administratora wszystkie rachunki i uchwały od 2018 r. ....
    Jeszcze raz dzięki.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.