Remont dachu - udział Starostwa
brownie4
Użytkownik
Dzień dobry,
Uprzejmie proszę o pomoc w następującej kwestii: mamy Wspólnotę składającą się z 9 mieszkań, w tym jedno jest niewyodrębnione, a właścicielem jest Starostwo. W zeszłym roku robiliśmy remont dachu. Wzięliśmy kredyt i go spłacamy. Mieszkanie Starostwa od kilku lat stoi puste, nikt w nim nie mieszka i Starostwo nie płaci nam żadnych zaliczek na poczet funduszu remontowego czy innych.
Jak ma w takim razie wyglądać ich udział w remoncie dachu? Jaką kwotę za remont ( z faktury? z banku, tj. kredyt+odsetki?) mamy uwzględnić dzieląc na ich udziały w nieruchomości?
Bardzo proszę o pomoc.
Uprzejmie proszę o pomoc w następującej kwestii: mamy Wspólnotę składającą się z 9 mieszkań, w tym jedno jest niewyodrębnione, a właścicielem jest Starostwo. W zeszłym roku robiliśmy remont dachu. Wzięliśmy kredyt i go spłacamy. Mieszkanie Starostwa od kilku lat stoi puste, nikt w nim nie mieszka i Starostwo nie płaci nam żadnych zaliczek na poczet funduszu remontowego czy innych.
Jak ma w takim razie wyglądać ich udział w remoncie dachu? Jaką kwotę za remont ( z faktury? z banku, tj. kredyt+odsetki?) mamy uwzględnić dzieląc na ich udziały w nieruchomości?
Bardzo proszę o pomoc.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Starostwo jest takim samym właścicielem, jak pozostałych 8 właścicieli lokali. Koszty remontu dachu winny byś pokrywane wg udziału % w NW, jaki jest przypisany do lokalu (kwota remontu X udział % w NW)
Czyli Starostwo powinno płacić zaliczki na FR i KE, prawda? Powoływać się na UoWL? Czy zgodnie z prawem można wystąpić do Starostwa o zapłatę zaległych należności?
Na UoWL i uchwały właścicieli lokali
Oczywiście do trzech lat wstecz.
Zaliczki płaci każdy właściciel lokalu niezależnie czy korzysta (użytkuje) , czy nie korzysta z lokalu (pustostan) . Ponosi koszt utrzymani części wspólnych, a o tym mówi UoWL .
Dziękuję bardzo za pomoc :-)
Jeszcze jedno pytanie: czy te trzy lata wstecz obowiązują tylko w przypadku, gdy do Starostwa były przez te lata wysyłane inofrmacje o stawkach za czynsz (administrator takich informacji do nich wysyłał)?
Nie , zgodnie z prawem byli zobowiązani do wpłat zaliczek, jak każdy inny właściciel lokalu. Należy wyliczyć, jaki wymiar ZALICZKI (nie czynszu) miało obowiązek wpłacać Starostwo za swój lokal i przesłać do Starostwa , dać im termin do zapłaty . Po tym terminie, jak nie zapłacą, to tylko windykacja przez sąd .
Byłam w Starostwie, bez problemu zapłacą zaległości po przesłaniu wyliczeń i uchwał o stawkach, a od lipca będą płącić co miesiąc, tak jak wszyscy. Muszę teraz tylko "wyciągnąć" od naszego byłego administratora wszystkie rachunki i uchwały od 2018 r. ....
Jeszcze raz dzięki.