Wodomierz ibez legalizacji
Tuchol77
Użytkownik
Wodomierze stracily legalizacje dwa lata temu . Zostaly zakupione przez wsplnote . Zarzadca wspolnoty poinformowal mieszkancow na zebraniu po dwoch latach ze wodomierze nie maja legalizacji ale modul ma gwarancje..
Czy to nie jest wprowadzenie mieszkańców w błąd? Po 2 latach na zebraniu wspolnoty jako wolne wnioski tak przedstawiono sytuację prawna .
Mieszkańcy nie są świadomi że brak legalizacji wiąże się z możliwością odczytu . Moduł z gwarancja nie ma nic wspolnego z wodomierzem.
Gdzie mogę zgłosić brak legalizacji by zostala przeprowadzona kontrola ?
Czy to nie jest wprowadzenie mieszkańców w błąd? Po 2 latach na zebraniu wspolnoty jako wolne wnioski tak przedstawiono sytuację prawna .
Mieszkańcy nie są świadomi że brak legalizacji wiąże się z możliwością odczytu . Moduł z gwarancja nie ma nic wspolnego z wodomierzem.
Gdzie mogę zgłosić brak legalizacji by zostala przeprowadzona kontrola ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Wspólnota nie sprzedaje wody. Wspólnota jest przymusowym pośrednikiem. I rozlicza wodę wg uchwalonego regulaminu.
Czyli w tłumaczeniu takim jest sporo ściemy.
Natomiast brak legalizacji nie jest formalną przeszkodą w robieniu odczytów, tym, bardziej rozliczeń. Jest co najwyżej możliwością podważenia: czy to tych odczytów, czy samego rozliczenia. Zależy własnie, co chciałbyś osiągnąć.
Po otrzymaniu rozliczenia za zimna wode i scieki zlapalem sie za glowe. Niedoplata 1900zl . Ze sredniego zuzycia 3m3 miesiecznie w okresie od lipca 2021 do lipca 2022 wodomierz wskazywal wieksze zuzycie. W lipcu 2022 bylo to 46m3 . Wrocilem do rachunku za rok 2021 gdzie bylo 900zl niedoplaty. Nie zwrocilbym uwagi ale za 2022 bylo 1900 zl. Zaczalem drazyc temat sprawdzac co mi podpowiadano . Okazali sie ze legalizacja sie skonczyla w 2021 styczniu. Odwolalem sie od rozliczenia powolujac sie na brak legalizacji. Otrzymalem odp ze spluczka byla zepsuta ze modul ma gwarancje wiec wszystko jest ok . Tak wyglada miesieczne odczyt zuzycia wody zimnej i sciekow w m3.
2021rok
Styczen 4
Luty. 8.7
Marzec. 3.6
Kwiecien 3.1
Maj 3,1
Czerwiec. 6.4
Lipiec 12,7
Sierpien. 11.8
Wrzesien 17.6
Pazdziernik 18.8
Listopad. 16
Grudz. 15.8
2022rok
Styczen 20
Luty 19.2
Marzec 23.2
Kwiecien 30
Maj 34.8
Czerwiec. 35.8
Lipiec. 46 4
Sier. 5,6
Wrzes. 2
Pazdz 1,8
List 2
grudz 4,6
Nie zgadzam sie z takim rozliczeniem a wspolnota nie uznaje moich odwolan.
Gdyby licznik był popsuty, nie wróciłby w sierpniu 2022 do niższych stanów.
Co z odczytami w 2023?
Mieszkaja 2 dorosle osoby a gosci jest jak na lekarstwo .
Zepsuta spluczke wymyslila sobie sasiadka mieszkajaca nade mna. Jest tez zarzadca wspolnoty. Poinformowala mnie przypadkiem o fakcie znacznego zuzycia wody . Poprosilem by weszla do mojego mieszkania I popatrzyla ze mna. To ona wymyslila zepsuta spluczke . Nie bylo zadnej usterki a mieszkajac codziennie nie mozliwe jest bym nie zauwazyl. Faktem jest ze po jej wizycie nagle wodomierz wrocil do normy .
W roku 2020 mialem niedoplate ok 400zl , 2021 ok 900zl, 2022 ok 1900zl. Z tego co uslyszalem na glownym liczniku byl duza roznica i nie wiedza gdzie woda uciekla.
Mieszkan jest 8 i piwnica w ktorej robia pranie utd.
Odczyt od momentu gdy zaczalem pisac odwolanie jest ok 3-4m3 .
Wodomierz jest zamocowany pionowo a powinien poziomo .
Czy jest uchwalony regulamin rozliczenia wody?
Jeżeli rozliczenia robione są u was w cyklu rocznym lipiec - lipiec, to te uchyby idealnie się rozkładają na dwanaście rat. Ogólna wartość różnic została rozbita na 12 części, ale ponieważ rozliczenie macie raz w roku, to niedopłata jest jedna duża co roku.
A rok wcześniej gdy miałeś nadpłatę - różnic być może w ogóle nie rozliczono.
To wyklucza teorię twojej sąsiadki, że był gdzieś przeciek. Ona sobie przeciek wymyśliła próbując zrozumieć co widzi także na swoim rozliczeniu. A widzi prawdopodobnie to samo.
Kto robi pranie w piwnicy? I czy tam jest wodomierz?
PISMO 1
Szanowny Panie,
AMW
w sprawie rozliczenia zużycia zimnej wody i ścieków za rok 2022, informuje iż rozliczenie zostało wykonane
w oparciu o wskazania wodomierzy w całym budynku i dla wszystkich lokali.
Wodomierz nr 54288463 w okresie od 31.12.2021 r. do 31.07.2022 r. wskazał zużycie 209,4 m3 zimnej wody
(średnie zużycie miesięczne 29,91 m3), a w okresie od 31.07.2022 r. do 31.12.2022 r. tylko 16,00 m3 (średnie zużycie
miesięczne 3,2 m3). Wskazania zużycia w okresie od stycznia do lipca 2022 r. mogą świadczyć o niesprawnym
urządzeniu odbiorczym np. spłuczce, przez którą nastąpiło nadmiarowe zużycie wody. Z informacji od
administratora wynika, że dokonał Pan naprawy spłuczki i zużycie od sierpnia do grudnia 2022 roku jest
w normie. Informował Pan o tym fakcie administratora, Panią... gdy zwróciła Panu
uwagę we wrześniu 2022 r. na nadmiarowe zużycie wody. W związku z powyższym, nielegalizowany
wodomierz nie jest przyczyną tak dużego zużycia wody.
Jednocześnie wskazujemy, iż Wspólnota została pisemnie poinformowana przez AMW ...Strona 2 z 2
2022-10-31 540,200
2022-10-15 539,200
2022-09-30 538,400
2022-09-15 537,600
2022-08-31 536,400
2022-08-15 534,800
2022-07-31 530,800
2022-07-15 504,000
2022-06-30 484,400
2022-06-15 466,000
2022-05-31 448,600
2022-05-15 431,400
2022-04-30 413,800
2022-04-15 397,400
2022-03-31 383,800
2022-03-15 370,800
2022-02-28 360,600
2022-02-15 352,000
2022-01-31 341,400
2022-01-15 330,600
2021-12-31
.
PISMO 2
Wodpowiedzi na prowadzoną ptzez Pana korespondencje A sprawie nadmiernego zużyciazimnejwody per wodomierz ar" 54288463, informuje że brak jest podstaw do ponownegoprzeliczenia zużycia za rok 2021 oraz 2022 rok.Zarzad Wspolnoty Mieszkaniowej uważa , żze wyczerpujacą odpowiedz wraz z decyzja o zaplacieotrzymal Pan pocztą e-mail w dniu 10.11.2023 rAnalizujaąc dane zawarte w odpowiedzi z dnia 10.11.2023 r można odnieść wrażenie, żewodomierz sam sie zalegalizowal i od sierpnia 2022 roku wskazuje ,normalne zużycie".Zarząd Wspólnoty Micszkaniowej informuje , ze może Pan zlecić wykonanieckspertyzy wodomicrza na własny koszt i we własnym zakresie i jeżeli niezależnebadanie wykaże niesprawne działanie urządzenia wówczas wspólnota rozważyrozliczenie wodomierza nr 54288463 z zużycia tyczałtowego
31.12.202154288388
01.01.2020
31.12.2020
01.01.2020
31.12.2020
34,70
44,90
157,10
199,80
10,20 m³
31.12.2021
54288463
42,70 m3
52,90 m³
Zużycie w lokalu wg cen
Podgrzanie wody
Centralne ogrzewanie
Zimna woda i ścieki
Cena (zI)
33,12
36,76
9,88
Zużycie
788,26
237,75
1026,01 Niedoplata
0,00
2 335,97
2 335,97 Nadplata
52265
8,82
Zużycie j.m.
23,80 m³
0,00 m²
52,90 m3
1.12.2020
01.01.2020
01.01.2020 31.12.2020
31.12.2020
01.01.2020
Ogótem rozliczenie ( zt)
1.
dgrzanie wody
+ Zimna woda
Okres rozliczeniowy
01.01.2020 31.12.2020
1.12.2020
01.01.2020
Zaliczka
464,00
Różnica
464,00
2 464,80
562,01 z!
2
Centralne ogrzewanie
Koszt przypadajacy na lokal
31.12.2020
01.01.2020
31.12.2020
01.01.2020
2 464,80
472,80
128,83 zh
3.
Zimna woda i ścieki
Różnica pomiędzy wodomierzem
głównym a sumą wodomi
01.01.2020
01.01.2020
31.12.2020
31.12.2020
472,80
Razem rozliczenie opłat za media
531,47 Niedoptata
Niedoptata
58,67 zt
491,85 zt
II
22,20 m³
Zimna woda i ścieki (m3)
31.12.202154288388
31.12.2020
30.09.2021
31.12.2021
31.12.2020
30.09.2021
31.12.2021
44,90
49,10
50, 10
199,80
269,00
321,40
4,20 m3
1,00 m3
31.12.2021 (54288463
69,20 m³
52,40 m3
126,80 m3
Zużycie w lokalu wg cen
Podgrzanie wody
Zimna woda i ścieki
Cena (zh)
37,09
9,85
10,13
Zużycie j.m.
22,20 m³
89,90 m3
59,10 m³
01.01.2021 31.12.2021
01.01.2021
30.09.2021
01.10.2021 31.12.2021
Ogótem rozliczenie (zt)
1. Podgrzanie wody
2.
entralne ogrzewanie
Rozliczenie
Okres rozliczeniowy
01.01.2021 31.12.2021
01.01.2021 31.12.2021
01.01.2021 31.12.2021
Zaliczka
760,00
2 464,80
Zużycie
823,40 Niedoplata
0,00
2 560,74
2 560,74 Niedoplata
1 484,20
50,73
1 534,93 Niedoptata
Niedoplata
Róžnica
63,40 z
2 464,80
714,24
95,94 zt
3.
Zimna woda j ścieki
Róźnica rozl. wody
01.01.2021
01.01.2021
31.12.2021
31.12.2021
714,24
Razem rozliczenie oplat za media
820,69 zt
980,03 zt
Stan rozliczeń na dzień 16 lutego 2022 r.
III
01.10.2022
31.12.2022
10,53
15,90 m³
Ogólem rozliczenie (zh)
1. Podgrzanie wody
2.
C entralne ogrzewanie
3.
imna woda i ścieki
Okres rozliczeniowy
Zaliczka
01.01.2022 31.12.2022
840,00
01.01.2022
31.12.2022
488,64
01.01.2022 1.12.2022 736,56
Razem rozliczenie oplat za media
Zużycie
984,46 Niedoplata
3 652.08 Niedoplata
2 635,19 Niedoplata
Niedoplata
Różnica
144,46 zl
163,44 zt
1898,63 zt
2 206,53 zt
Stan rozliczeń na dzień 31 grudnia 2022 r.
DAsraAt
IV
01.10.2022
31.12.2022
10,53
15,90 m³
Ogólem rozliczenie (zh)
1. Podgrzanie wody
2.
C entralne ogrzewanie
3.
imna woda i ścieki
Okres rozliczeniowy
Zaliczka
01.01.2022 31.12.2022
840,00
01.01.2022
31.12.2022
488,64
01.01.2022 1.12.2022 736,56
Razem rozliczenie oplat za media
Zużycie
984,46 Niedoplata
3 652.08 Niedoplata
2 635,19 Niedoplata
Niedoplata
Różnica
144,46 zl
163,44 zt
1898,63 zt
2 206,53 zt
Stan rozliczeń na dzień 31 grudnia 2022 r.
DAsraAt
Chyba jednak jakaś awaria była i chyba jednak ktoś ją naprawił.
Legenda z sąsiadką w ogóle tu nie pasuje, bo ona nie miała żadnej motywacji, żeby ci włazić do łazienki i udowadniać, że maiłeś popsutą spłuczkę. A nie miała, ponieważ wy tam w ogóle nie rozliczacie różnic wodomierzowych. Jej rozliczenia, jeśli to nie jest osoba fikcyjna w tej legendzie, wyglądają zupełnie zwyczajnie.
Gdyby rozliczenia uchybów u was były, to w pierwszej kolejności pytałbyś, co to takiego. A nie spytałeś.
Sugestia w piśmie, że można odnieść wrażenie, że ten wodomierz chyba sam się zalegalizował, to już czysty żart z twojej osoby. W zasadzie to taka bezczelność, która bierze się stąd, że oni tam już nie biorą ciebie na poważnie.
Historia sasiadki hehe . Ta pani jest szefowa Wspólnoty a od poczatku WAM .Moi rodzice ok 40 lat temu dostali nowe mieszkanie z wojska . Rodzice nie żyją . Tata był wojskowym a mama dyrektorka WCH . Sasiadka była już szefowa. Po iluś latach można było wykupić mieszkania i tak powstały wspolnoty.
Ta sama sasiadka będąc Prezesem WAM pobierała od moich rodziców dzierżawę za ziemię na której wybudowano sklep. Lata 90. Za ok 300m 2 ziemi ziemi opłata wynosiłaok 3tys lata 90. Wyrok sądu najwyższego mówił że wspolnota nie jest podmiotem ....nie może brac opłat. Sasiadka zwiększała dzierżawę kiedy chciala.
Wpuściłem ją do domu z wiedzą że mam zepsuta spluczke?
Jeidziala od roku że odczyt jest ponad Średnia ale rok czasu minol by mi przekazać.
Kwota 1900 nie jest tak wielka bym robił z siebie durnia . Nie chce być robiony w kulki przez zarząd.
Odwołać mogę się zawsze i nawet się sądzić. Chce uczciwie zapłacić.
Podstawowe pytanie to czy brak legalizacji wodomierza nie jest zgodne z ustawą?
Zauważyłeś że zarzadca po 2 latach mówi mieszkańcom że moduł załatwią sprawę legalizacji.
Bezczelne!!!dokładnie ale czy nie dotyczy wszystkich?
Oczekuję uczciwości i prawdy.
Firma TECHEM poinformowala zarządcę o końcu legalizacji , zarządca wspolnote a ta po 2 latch wymyśliła modul .
Zespół Zarządców Nieruchomości Sp. z o.o.,
DomBest Sp. z o.o., Ted Sp. z o.o.,
Atrium 21 Sp. z o.o.,
Famix Sp. z o.o.,
Concierge – Zarządzanie Nieruchomościami Sp. z o.o.,
Progresline Sp. z o.o.,
Certus – Serwis Sp. z o.o.,
Santer Zarządzanie Nieruchomościami Sp. z o.o.
Wszystkie one zgrupowane są pod sławną marką "Tu Mieszkamy".
Ale struktura firmy taka sama. Centrala i ok tuzina oddziałów terenowych. Rozliczenia mediów robi centrala. Na pisma odpowieda człowiek z oddziału terenowego.
Zasady korporacyjne. Właściciel lokalu w pozycji petenta tej korporacji.
W tego typu firmach nikt nie zawraca sobie głowy korygowaniem rozliczeń, a nawet, jak widać, pilnowaniem terminów legalizacji wodomierzy.
A sąsiadce przypada, jak to często bywa w takim środowisku, rola jedynego faktycznego opiekuna budynku.
Teraz to się nie dziwię, że ona zajmuje się przeciekami w lokalach. Po prostu nikt inny się tym nie zajmuje. Nikt w AMW, a na miejscu jest wyłącznie ta szefowa.
Realia u was są takie, że jeśli szefowa waszego budynku stwierdziła przeciek w spłuczce, to w AMW będą się tego trzymać.
Jest to najtańszy system administrowania budynkiem wielorodzinnym ze znanych w świecie. Tutaj nie ma miejsca, ani czasu, na wnikanie w istotę problemu petenta. Nie ma komu wnikać bo przypisany wam administrator jest daleko, a sąsiadka jest tylko rodzajem koordynatora dla niektórych działań. Nawet jeśli ona jest formalnie członkiem zarządu, to sama niewiele może.
Z tonu drugiej odpowiedzi wynika, że ktoś się nawet lekko zdenerwował, ze musiał się pochylać nad tymi samymi odczytami aż dwa razy.
Nawet jeżeli taki ZZN czy AMW jest zarządcą powierzonym, to schemat administrowania budynkiem jest taki sam. Wtedy mianowana jest jakaś Rada Starszych lub szefowa. Oni tak działają systemowo, bo tylko tak się opłaca.
Zatem nie ciebie jedynego potraktowano ściemą i z bezczela. Potraktują tak każdego, który będzie coś reklamował w centrali.
Teraz nic nie udowodnisz,.
Możesz co prawda wystąpić do sądu o zmianę sposobu wyliczeń z powodu braku legalizacji wodomierza.
Na dwoje babka wróżyła, jaki będzie wyrok.
Jeśli nawet sąd uzna Twoje racje, to wspólnota będzie musiała przeliczyć zużycie wody wg regulaminu (jest ?) albo ryczałtu np. 5 m3 (lub więcej) na osobę miesięcznie. A teraz w sądzie można czekać latami.
I myślę, że pora zainteresować się sprawami wspólnoty. Wodomierze można sprawdzać samemu i zapisywać stany liczników. Zapytać czy jest regulamin rozliczeń wody? Zapytać czy pralnia jest opomiarowana i kto płaci za wodę tam zużytą.
Jeśli sklep stał na gruncie, który był nieruchomością wspólną, to wspólnota jak najbardziej jest podmiotem. Wyroków SN było sporo ale niektóre traciły sens , gdy zmieniał się stan prawny.
Ale te historie sprzed lat, nie mają dziś znaczenia.
Jako wspólnota możecie wymienić zarząd i zmienić administratora.
Ale trzeba się zainteresować sprawami wspólnoty.
Ten błąd pozwolił by 3 mieszkania w tym 3 grunty dały np 300m3 ziemi moi rodzice tak właśnie zrobili i postawiony sklep był niby na ich gruncie.
Nie chce niczego udowadniac . Trwa to tak dlugo gdyz probowalem normalnym sposobem po sasiedzku rozmawiac z sasiadka prezesem. Przeciagalo sie to miesiacami az napisalem do AMW KWATERA.I tak dalej sie wlecze.
Nie wiem jaki jest regulamin wspolnoty a ryczalt chyba 6m3
Moze mialem usterke ale nie wiedzialem o tym . To moj problem I place. Tylko gdy prosze sasiadke o pomoc i sprawdzenie gdzie moge miec wyciek zapraszam do mieszkania i pozniej slysze ze mialem popsuta spluczke to sie gotuje.
Czyli sasiadka miala gdzie jest wyciek . Dostaje pismo z AMW ze ja sam zglosilem popsuta spluczke sasiadce. To po co ona byla u mnie i szukala jak juz nie bylo usterki bo spluczka byla ok. Jak bym sam zglosil to po co mam prosic kogos by popatrzyl czy mam usterke?
Bezczelne klamstwo sasiadki jej obojetnosc i bezczelnosc w stosunku do mnie i mojego problemu. Odpowiedz AMW i Zarzadu pokazuja ze nic nie moge zrobic. Dla zasady nie odpuszcze. Wiedzy nie mam zadnej w tym zakresie I dlatego jestem tutaj
Tylko jak w moim przypadku czytam ze to nie jest problem I nic nie moge zrobic.
Firma Techem inf AMW I Wspolnote ze konczy sie legalizacja przed jej koncem czyli 2 lata temu . AMW inf wspolnote . Wspolnota wie od w lat ale dopiero gdy zaczalem cos wypytywac inf mieszkancow o braku itd
I nie moge nic zrobic?
Chce poprostu sprawiedliwosci uczciwosci . Zawsze placilem i bede placil tylko moge i pewnie jestem jeleniem.
Zapytam jeszcze raz.
Masz podane stany tych wodomierzy na początku i końcu rozliczeń?
Tak czy nie?
WSPOLNOTA jak widzieliscie robi sobie jaja.
Jak moge sie dowiedziec w jaki sposob. Rozlicza sie wide kto robi pomiar ,
Co dalej z wodomierzem bo ja go nie chce bez legalizacji do kogo imam sie udac.
Montaz w pionie a nie poziomie co z tym?
Jak poinformowac innych miesxkancow o czym jaka jest prawda z legalizacja.
Jezeli mi sie nie uda doprowadzic do zmniejszenia oplaty za wode to moze jakos zmienie na normalnie rozliczenie . Moze byc jeszcze ktos poszkodowany z innych klatek
31.12.2021 STAN 321,40
30.09.2022. STAN. 538.00. ZUZYCIE. 216,60 m3
31.12.2022. STAN. 546.80. ZUZYCIE. 8,80 m3
RAZEM. 233.10 m3
ZALICZKA 0D. 01.01.2022 do 31.12.2022. 736 niedopłata 1 869
Koniec legalizacji nakłada na właściciela wodomierzy obowiązek wykonania przedłużenia legalizacji, czyli w praktyce najczęściej wymiany urządzeń pomiarowych na nowe. Prawdopodobieństwo, że jest niesprawny nie ma znaczenia, bo samo prawdopodobieństwo nie skłoni ich do korekty rozliczenia.
Bardziej tutaj istotne jest, że szefowa przegapiła, lub zlekceważyła, termin legalizacji i jest na to kara finansowa.
Zazwyczaj pilnowanie terminu należy do zarządcy. W waszym kulawym środowisku pseudo administrowania waszą nieruchomością, które najwyraźniej opisałem trafnie, taki obowiązek należy do szefowej.
Dlatego ona broni się przeciekiem. Co do samego przecieku - pewnie ona ma rację. Bo ewidentnie był w łazience. Ale ją obciąża przede wszystkim przegapienie terminu.
Chory wasz układ polega na tym, że ostatnie zdanie należy do szefowej. Która to jest alfą i omegą w budynku, ale nie za bardzo nawet wie np. o co chodzi z tymi modułami i jak działa wodomierz. Dlatego ją jest także łatwo otumanić tekstami o tym, że moduły są na gwarancji. Oboje jedziecie właściwie na tym samym wózku. Tyle że kobitka ma fajną fuchę i zero odpowiedzialności, a ty fuchy nie masz, za to odpowiedzialność ponosisz finansową. Niekoniecznie w tym przypadku, ale generalnie systemowo ponosisz.
Dlaczego? Bo każde takie niedopatrzenie przy takim systemie administrowania kończy się sięganiem do portfeli właścicieli lokali.
Woda to jeszcze małe miki. Poczekaj, jak wam urządzą jakiś duży remont. Bo AMW ma firmę budowlaną oraz wianuszek firm zaprzyjaźnionych w każdym swoim rejonie.
Nie wiem czy to że jest na L4 od momentu gdy zacząłem drążyć temat jest przypadkiem czy nie.
Gdy zacząłem pytać i się postawiłem dostałem pismo o natychmiastowej spłacie zadłużenia ok 2500zl - za wodę. Pismo że muszę wymienić gniazda itd po kontroli z przed 5 lat i termin wymiany elementów elektrycznych był do 2020roku. Teraz się przypomniało. Policja była w związku ze nie segreguje śmieci.
Wodomierz po legalizacji i co teraz jeżeli ja chce mieć pewność że w 100 proc jest sprawny .
Do kogo mam pisać o wymianę itd?
Jak napisałeś szefowa może wszystko .
Przy okazji jestem bardzo dobrym kolega Prezesa Wodociagow i rozmawiałem o tym wszystkim. Wyczułem że to też jest jakiś problem dla niego więc nie mogę robić mu pod górkę. Od niego wiem że jego pracownik robi odczyt z głównego licznika .
Pytanie kto robi odczyty lokaliw.?
O co moge wystąpić do wspolnoty ? Regulamin?
Jak spowodować by mieszkancy zostali poinformowani o braku legalizacji w ich lokalach. Do kogo pisać o wymianę?
Gdy pozwany o zaplate kwestionuje wynik pomiaru urzadzenia pomiarowego niespelniajacego norm, na powodzie ciazy obowiazek wykazania, ze dokonany pomiar byl prawidlowy. Stwierdzil tak Sad Rejonowy w Tczewie w prawomocnym juz orzeczeniu. To raptem jeden wyrok korzystny dla lokatorow, ale wiele wskazuje na to, ze moze byc przelomowy.
Sad slusznie podkreslil, ze skoro sa pewne ustawowe oraz wynikajace z rozporzadzen wymogi co do wlasciwosci urzadzen pomiarowych, to za ich niespelnienie konsekwencje powinna ponosic spolka wodociagowa jako wlasciciel urzadzenia, a nie obywatele, do ktorych doprowadzona jest woda -wskazuje Adam Rymski z warszawskiego Stowarzyszenia "Razem dla Targowka", ktore zajmuje sie m.in. pomoca ludziom narzekajacym na zbyt wysokie rachunki za zuzycie wody.
Natomiast Ty możesz ustalić kto jest właścicielem urządzenia w łazience. To może wynikać z regulaminu rozliczenia mediów, który może to regulować odmiennie nawet od ustalonego orzecznictwa.
Regulamin powinien wisieć w strefie Twojej e-kartoteki. Tzn. w normalnym układzie to tam zazwyczaj wisi.
Z tym, że gdyby z regulaminu wynikało, że Ty masz się zajmować wodomierzami (w tym też legalizacją), to na ten zapis powołaliby się już w pierwszym piśmie. I toby w ogóle już było chore.
Odczyt jest radiowy, więc byłoby bzdurą jednak, żebyś miał mieć cokolwiek wspólnego z obsługą wodomierzy odczytywanych zdalnie przez szefową (przez człowieka któremu szefowa zleca robienie odczytów).
Z tego co piszesz nie tylko odczytami ale i legalizacją winna zajmować się szefowa (czyli wspólnota) i nawet wasz zarządca informował właścicieli o niedotrzymaniu terminu. Czy też szefową informował, a ona Tobie się przyznała?
Wszystko jedno. Chory układ, więc w regulaminie może w ogóle nie być ani słowa o legalizacji. Regulamin może być ramowy dla całych zasobów AMW. Choć ramowy raczej nie jest, bo normalnie to on wisiałby na stronie AMW w widocznym miejscu. A nie wisi.
Warto by do niego dotrzeć.
Jeśli ustalisz w niezbity sposób, że wodomierz jest własnością wspólnoty, lub przy najmniej że jego odczyty są w gwestii wyłącznie wspólnoty oraz że jego legalizacja jest obowiązkiem szefowej (wspólnoty) , to potem i tak musiałbyś wyplątać się z tej kabały z awarią wodomierza, której twierdzisz, że jednak nie było, a szefowa i AMW za nią, twierdzą, że była.
I na końcu musiałoby się okazać, że szefowa jednak nie ma ostatniego zdania. Albo się z nią wręcz pojednać.
Jakkolwiek głupio by to brzmiało, to przypominam, że układ u was jest klasycznie patologiczny - jak to bywa na osiedlach powojskowych.
Jeden z właścicieli jest klasycznym administratorem na stanowisku członka zarządu wspólnoty. To jest konflikt interesów, który w waszym przypadku prowadzi do zwyczajnej patologii. Takiej, która właściciele lokali uznają za coś normalnego, ale jednak patologii.
Jednoczesnie wskazujemy, iz Wspolnota zostala pisemnie poinformowana przez AMW TBS
"KWATERA" Spolka z o.o. o zaleceniu legalizacji wodomierzy. Na zebraniu rocznym administrator przekazal
zebranym wlascicielom informacje na temat konczacej sie legalizacji wodomierzy, co zostalo potwierdzone
zapisem w protokole z zebrania rocznego. Wspolnota jednakze, ze wzgledu na trwajaca jeszcze gwarancje modulu
wodomierzy zdecydowala o braku koniecznosci ich legalizacji. Do tego zapisu punktu nie wniesiono
sprzeciwu. W zebraniu, zgodnie z zalaczona lista nie bral udzialu wlasciciel mieszkania ktorego dotyczy
sprawa.
Wspolnota poinformowa ale tak fragment z protokolu zebrania 2023.02 a legalizacja skonczyla sie 2021
WOLNE WNIOSKI
Zarzadca przekazal informacje, ze wodomierze sa po legalizacji, natomiast moduly przy wodomierzach nadal posiadaja gwarancje dlatego odstapiono od ich wymiany.
I tylko taka informacja została podana przez szefowa. KWATERA pisze ze konczacej sie legalizacji a protokul mówi że jest po legalizacji
Jednoczesnie wskazujemy, iz Wspolnota zostala pisemnie poinformowana przez AMW TBS
"KWATERA" Spolka z o.o. o zaleceniu legalizacji wodomierzy. Na zebraniu rocznym administrator przekazal
zebranym wlascicielom informacje na temat konczacej sie legalizacji wodomierzy, co zostalo potwierdzone
zapisem w protokole z zebrania rocznego. Wspolnota jednakze, ze wzgledu na trwajaca jeszcze gwarancje modulu
wodomierzy zdecydowala o braku koniecznosci ich legalizacji. Do tego zapisu punktu nie wniesiono
sprzeciwu. W zebraniu, zgodnie z zalaczona lista nie bral udzialu wlasciciel mieszkania ktorego dotyczy
sprawa.
Wspolnota poinformowa ale tak fragment z protokolu zebrania 2023.02 a legalizacja skonczyla sie 2021
WOLNE WNIOSKI
Zarzadca przekazal informacje, ze wodomierze sa po legalizacji, natomiast moduly przy wodomierzach nadal posiadaja gwarancje
AMW obciąża manipulacja dotycząca gwarancji modułów.
Także to, że wpisali takie coś do protokołu i to cytują.
Pytałem wspolnote I doszli do tego .
W 2015 roku odziedziczylem z bratem mieszkanie po mamie . Mamy akt poswiadczenia dziedziczenia.
Wypis z rejestru lokali wskazuje ze brat I ja jestesmy wlascicielami.
Zapis ksiegi wieczystej wskazuje mojego brata oraz mame jako wlasciel.
Wspolnota nie uznaje wypisu z rejestru twierdzac ze w ksiedze wieczystej nie figuruje jako wlasciciel.
Aktualnie nie jestem wlascicielemi i wspolnota wstrzymuje korespondencje ze mna.
Czy jestem wspolwlascicielem?
Od kilku dni korespondencja przestała działać. Wspolnota nie uważa mnie za wlasciciela
USTAWA z dnia 6 lipca 1982 r o księgach wieczystych i hipotece
Art. 1. 1. Księgi wieczyste prowadzi się w celu ustalenia stanu prawnego nieruchomości.
2. Księgi wieczyste zakłada i prowadzi się dla nieruchomości.
3. Księgi wieczyste mogą być także prowadzone w celu ustalenia stanu prawnego spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu.
Art. 2. Księgi wieczyste są jawne. Nie można zasłaniać się nieznajomością wpisów w księdze wieczystej ani wniosków, o których uczyniono w niej wzmiankę.
Art. 3. 1. Domniemywa się, że prawo jawne z księgi wieczystej jest wpisane zgodnie z rzeczywistym stanem prawnym.
2. Domniemywa się, że prawo wykreślone nie istnieje.
Jest jeden problem nie wiemy jaką metodą Was rozliczają
To trzeba iść do Zarządu WM lub Administratora i im okazać ten dokument . Zrobią sobie odpis oraz miałeś czas 6 miesięcy na dokonanie wpisu w KW , teraz może być kara.
Nie uważasz, że te informacje się wykluczają ? bo pewnie nie dokonałeś zmian w KW .
I ma racje .... zapis sa święte i jednoznaczne
Przez te lata ok 7 , byłem traktowany jak właściciel . Wysyłano do mnie wezwania do zapłaty, opłaty za wodę czynsz itd.
Zmieniło się od momentu gdy poprosilem o regulamin wspolnoty rozliczania wody - tak jak radziliście.
Nie wiedza nie zwalnia z odpowiedzialności ,
To tylko świadczy o braku profesjonalności Zarządu WM / Administratora NW .
Teraz żeby powalczyć musisz dysponować pełnomocnictwem od brata. Także żeby głosować uchwały. Pełnomocnictwo przekazać szefowej, bo ona teraz będzie omijała twoje drzwi w przypadku głosowania obiegiem. Do glosowania uchwał musi być szczególne.
Będą zbierali od ciebie papiery dopóki się nie odczepisz z tą korektą.
Do głosowania niezbędne jest pełnomocnictwo RODZAJOWE i jest ono jednorazowe , tak wynika z orzeczeń sądowych.
""W wyroku z dnia 15 października 2002 r. (II CKN 1479/00, OSNC 2004, Nr 1, poz. 8), Sąd Najwyższy powołując się na piśmiennictwo i judykaturę wskazał, że do głosowania w imieniu właściciela lokalu nad uchwałami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu konieczne jest pełnomocnictwo rodzajowe, a kryterium rozróżnienia między pełnomocnictwem ogólnym a rodzajowym jest zakres umocowania do działania w imieniu mocodawcy.
Pełnomocnictwo ogólne nie określa ani nie wyodrębnia czynności prawnych, do których pełnomocnik został umocowany, natomiast pełnomocnictwo rodzajowe powinno określać rodzaj czynności prawnej objętej umocowaniem oraz jej przedmiot""
Naliczenia wystawiane są na Pana nazwisko z uwagi, że to Pan użytkuje lokal od dnia śmierci Pana matki. Wezwanie było kierowane na Helenę , ale po informacji, że jest Pan użytkownikiem lokalu zostało to zmienione i na Pana przeszły obowiązki.
Jestem lokatorem to place . Wprowadziłem się rok po śmierci mamy a mieszkanie było zadłużone.
ALE PO INFORMACJI założę się że inf udziela sasiadka administrator .
Wezwanie do zapłaty czynszu oraz rozliczenie mediów jest przesyłana na mnie a zaproszenie na zebranie na mamę.
Mama nie żyje od 2015 a w roku 2023 dostała zaproszenie na zebranie jako właściciel.
Brat żyje i jest współwłaścicielem ale jego nie ma nigdzie.
Ja jestem lokator więc płać za długi stare mamy też.
Naliczenia i wezwanie powinny być wystawiane na brata. Mają więc lekki bałagan od ośmiu lat. Ale taki, który normalnie nikomu nie przeszkadza. Ale też taki, który się w normalnych warunkach sprząta i porządkuje bez odkładania na potem.
Z tym że oni są za daleko od budynku żeby połapać się w takich szczegółach kto jest właścicielem, a kto tylko mieszkańcem. Nie wymagajmy zbyt wiele. To wyście też trochę zawalili komunikację. No i ta szefowa pewnie też.
Gdyby zarządca kierował się dobrem wspólnoty, to w całości traktowałby Ciebie jak właściciela. Przy najmniej od momentu powstania niedopłaty na wodzie.