Plombowanie wodomierzy
Julcia
Użytkownik
Mieszkam w wspólnocie mieszkaniowej . Wymieniłam wodomierz po legalizacji , zgłosiłam się o zaplanowanie do zarządcy . Odmówił twierdząc ,ze to ich obowiązków nie należny . Nie udzielił żadnej porady Jestem bez radna , a wiem ze misi być zablokowany Czy ma racje ?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
A może Wy macie podpisane indywidualne umowy z wodociągami?
PS. Sorry, ale teraz dopiero zrozumialem, że Ty się pytasz Julci, a nie nas...
Czy masz umowę indywidualną z wodociągami, czy taka umowę ma wyłącznie wspólnota? Plombuje ten, komu płacisz za wodę.
Czy znasz regulamin wspólnoty w sprawie rozliczeń kosztów wody?
Sprawa jest prostsza niż myślisz. Z tego, co piszesz wynika, że w Twojej wspólnocie nie ma podpisanych umów indywidualnych.
Zarządca i zarząd ignorują Twój problem, choć mogliby Tobie pomóc.
Zadzwoń do Biura Obsługi Klienta lub Działu Wodomierzy, do wodociągów i przedstaw swój problem.
Ty chcesz oplombować swój licznik - robią to wodociągi, ale czasem nie są zaintersowane pojedynczymi zgłoszeniami, więc możesz zapytać kogo w tej materii mogą Tobie polecić, jeśli sami nie chcą/nie mogą tego zrobić.
Są firmy instalatorskie, które mają uprawnienia do plombowania wodomierzy i wykonują taką usługę, tak jak wodociągi. Ceny mogą być różne.
Do swojego zarządu i administratora możesz złożyć pismo z zapytaniem o wiarygodność odczytów w Waszej wspólnocie i uznawania ich jako podstawy do rozliczeń, skoro liczniki nie są zaplombowane. Takie odczyty można kwestionować łącznie z rozliczeniami za wodę.
Licznik jest Twoją własnością i na Tobie spoczywa obowiązek jego legalizacji razem z oplombowaniem.
Tak się składa, że przechodziłem obok i usłyszałem, o czym rozmawiacie, więc postanowiłem przyłączyć się do dyskusji.
O co Wam chodzi z tą legalizacją? Wodomierze są legalizowane fabrycznie przez producenta i posiadają fabryczne plomby, a na plombach są daty. Używane wodomierze, którym - że tak to ujmę - "wyszła data ważności", mogą być powtórnie legalizowane przez uprawnione jednostki. Autorka wątku wyraźnie zaznaczyła, że "wymieniła wodomierz po legalizacji". Nie wiem tylko o co jej chodziło, kiedy napisała, że "zgłosiła się do zarządcy o zaplanowanie". Nie wiem również, dlaczego autorka uważa, że wodomierz "musi być zablokowany". Mnie się wydawało, że wręcz przeciwnie - wodomierz nie może być zablokowany.
Szanowna Autorko, jaki Ty masz właściwie problem? Wodociągi odpowiedziały ci, że to nie ich sprawa, ROM (cokolwiek by to miało oznaczać) poinformował Cię, że mieszkańcom wspólnot nie plombują, więc dlaczego stwarzasz problem, który istnieje tylko w Twojej głowie? Jesteś może kolekcjonerką plomb?
W mojej opinii (teraz zakładam na podstawie tego wszystkiego, co napisałaś) sprawa nie dotyczy wodomierza głównego, lecz indywidualnego wodomierza lokalowego. Nie zaszkodziłoby jednak, gdybyś to potwierdziła. Rozumiem jednak, że może być z tym kłopot (zapamiętaj - plomba, plombą, te plomby, plombować, zaplombować, oni plombują, my plombujemy itd. - nie planować, ani blokować).
Julcia, czy możesz przytoczyć brzmienie tej uchwały?
Wodomierze należą do właściciela (art.3.2. uowl), więc w jego obowiązkiem i w jego interesie jest posiadanie urządzeń pomiarowych spełniających wymogi do uznawania odczytów, ewentualnie do wystawiania faktur w przypadku podpisanej umowy indywidualnej.
Chyba, że wspólnota uchwałą ustali inną granicę nieruchomości wspólnej, jeśli chodzi o instalację wodociągową.
Plombować, czy też oplombowywać wodomierze mogą tylko ci, którzy posiadają do tego uprawnienia. Nie wszystkie firmy instalatorskie, takie mają - montują wodomierze i więcej już nic formalnie nie mogą zrobić. Właśnie dlatego najlepiej jest, jeśli montaż wodomierzy odbywa się przez firmę posiadająca również uprawnienia do plombowania lub też przez same wodociągi.
W każdym razie, bardzo się stara. Nie odpowiada na pytania, nie czyta podpowiedzi...
Wspólnota mieszkaniowa nie może ustalać granic nieruchomości wspólnej, to wykracza poza zastrzeżona dla niej materię zarządu nieruchomością wspólną.
Taka uchwała jako sprzeczna z bezwzględnie obowiązującymi przepisami jest nieskuteczna.
Zakres nieruchomości wspólnej wskazuje art. 3 ust. 2 ustawy o własności lokali, ma on charakter bezwzględnie obowiązujący.
Tkwiłam w błędnym przeświadczeniu. :shamed:
Nie wiem jak było wcześniej, ale z chwilą wprowadzenia ustawy z dnia 07 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, jeśli chodzi o plombowanie wodomierzy, to jest tzw. "wolna amerykanka". Nie ma żadnych przepisów, które nakazują plombowanie liczników wody w mieszkaniach właścicieli.
Zgłosić administracji? Jak najszybciej poddać ponownej legalizacji?
Zwykle jest naliczany ryczałt a stan wszystkich liczników wody w mieszkaniu nie jest brany pod uwagę.
I dlaczego dotyczyć to ma wszystkich liczników?
Brak plomby na jednym z liczników w moim regulaminie oznacza, że licznik nie może być brany do rozliczenia
a całe mieszkanie ma naliczenie ryczałtowe.
A jeśli lokator sam zgłasza ten fakt?
A ryczałt za jaki okres jest naliczany?
Ważne jest to co ustalono w regulaminie. Zapoznaj się z nim.
Rozliczenia wody są półroczne, więc ryczałt za pół roku.
Jeśli chodzi o tzw. śrubunek monterski potocznie przez wszystkich określany plombą, to wszystko zdarzyć się może.
W zależności od tego, kto zakładał u Ciebie liczniki, tak rozwiązujesz sprawę.
Nie pozostaje nic innego, jak wymiana licznika na nowy, ponieważ jego plomba fabryczna została uszkodzona i nie stanowi on podstawy do wiarygodnego odczytu.
Sporządzany jest protokół wymiany licznika i spisany jego stan.
To wcale nie wiąże się z tym, że będziesz ponosić jakieś dodatkowe kary we wspólnocie - zależy też od regulaminu rozliczenia kosztów wody, jaki posiadacie.
Jeszcze tylko takie pytanie, na wypadek rozmów w ADM - jeżeli w mieszkaniu brak plomby legalizacyjnej, a na liczniku głównym nie ma różnic, czy wtedy też administracja ma prawo obciążać lokatorów kosztami? Chodzi o jeden licznik.
wydaje się być właściwym skierowanie pisma do zarządu wspólnoty, i czekać na jego pisemną odpowiedź. To powinno wyjaśnić sprawę.
Ponownie powiadom administratora, aby go zaplombował.
Uważam, że kiedy lokator sam to zgłasza, nie powinni, zwłaszcza jeśli zużycie jest na podobnym (i prawdopodobnym) poziomie, ale wiadomo - różnie bywa.
Hmm, ciekawe.
Teraz są problemy więc piszesz na piśmie.
Wodomierz - nie musi montować firma. Wystarczy że przedstawiciel zarządu (firma, konserwator) przyjdzie spisze stany i numery wodomierzy, Ty się pod tym podpiszesz i kopia dla Ciebie.
Po temacie.
Że brak plomby na starym... a podpisywałeś jakiś protokół gdzie zaznaczono, że są plomby?? miałeś plomby?? zawsze zgodę mógł wyrazić zarządca.
A plomby legalizacyjne też mają swoje numery, prawda?
Nie są one konieczne do zerwania. Na plombie masz wybite dwie ostatnie cyfry roku kiedy była legalizacja np. 09 lub 10 i chyba jakiś znaczek.
Nie mają innych dodatkowych numerów
I stąd moja zagwozdka.