Plombowanie wodomierzy

JulciaJulcia Użytkownik
edytowano stycznia 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
Mieszkam w wspólnocie mieszkaniowej . Wymieniłam wodomierz po legalizacji , zgłosiłam się o zaplanowanie do zarządcy . Odmówił twierdząc ,ze to ich obowiązków nie należny . Nie udzielił żadnej porady Jestem bez radna , a wiem ze misi być zablokowany Czy ma racje ?
«1

Komentarze

  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zwróć się do zarządu wspólnoty, że chcesz zalegalizować swój wodomierz, a administrator Ci odmówił, zatem kto ma to zrobić.
    A może Wy macie podpisane indywidualne umowy z wodociągami?
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Macie jakiś regulamin dot. rozliczania wody??
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano stycznia 2010
    Wpisz w google: regulamin rozliczania wody wspólnota i wyleci Ci ich sporo...

    PS. Sorry, ale teraz dopiero zrozumialem, że Ty się pytasz Julci, a nie nas...
    Komentarz edytowany wwwinyl
  • Opcje
    JulciaJulcia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Julcia , do dam ze zarządca jest pracownik ROM -ADM i ZARZĄDZA NASZĄ WSPÓLNOTA >>>> Zarząd mnie odsyła do Zarządcy i kolo sie zamyka Firma wodociągi odsyła mnie do ZARZĄDCY , ze to jest obowiązek ZARZĄDCY W fajnym kraju żyjemy Ciekawa jestem kto ma racje ??????????????? Chyba sad rozstrzygnie.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Odpowiedz na zadane pytania, to ktoś Ci pomoże.
    Czy masz umowę indywidualną z wodociągami, czy taka umowę ma wyłącznie wspólnota? Plombuje ten, komu płacisz za wodę.
    Czy znasz regulamin wspólnoty w sprawie rozliczeń kosztów wody?
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Przeczytaj regulamin (dostępny na pewno w zarządzie). Najprawdopodobniej będziesz musiała wysłać pismo do administratora w którym przypomnisz, że już się zgłaszałaś, że chcesz zalegalizować wodomierz i oczekujesz wyznaczenia daty legalizacji. Czeka Cię prawdopodobnie jeszcze jedno pismo do zarządu, ale zobaczymy najpierw co mówi Wasz regulamin.
  • Opcje
    JulciaJulcia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Za wodę rozliczam sie ROM otrzymuje co kwartał rachunek za wodę i place do R O M .kilka pism wysłałam do ZARZĄDCY , TELEF USŁYSZAŁAM ZE UCHWALONA została uchwala w ZGM , ZE MIESZKAŃCOM WSPÓLNOTY NIE PLAM BUJA Na ty rozmowa się zaskoczyła TAK SIE TRAKTUJE MIESZKAŃCÓW WSPÓLNOTY ALE KASĘ KASUJĄ ZA PROWADZENIE .
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano stycznia 2010
    [cite] Julcia:[/cite]Zarząd mnie odsyła do Zarządcy i kolo sie zamyka Firma wodociągi odsyła mnie do ZARZĄDCY , ze to jest obowiązek ZARZĄDCY W fajnym kraju żyjemy Ciekawa jestem kto ma racje ???????????????
    Nie ma po co biegać do sądu. :smile:
    Sprawa jest prostsza niż myślisz. Z tego, co piszesz wynika, że w Twojej wspólnocie nie ma podpisanych umów indywidualnych.
    Zarządca i zarząd ignorują Twój problem, choć mogliby Tobie pomóc.

    Zadzwoń do Biura Obsługi Klienta lub Działu Wodomierzy, do wodociągów i przedstaw swój problem.
    Ty chcesz oplombować swój licznik - robią to wodociągi, ale czasem nie są zaintersowane pojedynczymi zgłoszeniami, więc możesz zapytać kogo w tej materii mogą Tobie polecić, jeśli sami nie chcą/nie mogą tego zrobić.
    Są firmy instalatorskie, które mają uprawnienia do plombowania wodomierzy i wykonują taką usługę, tak jak wodociągi. Ceny mogą być różne.

    Do swojego zarządu i administratora możesz złożyć pismo z zapytaniem o wiarygodność odczytów w Waszej wspólnocie i uznawania ich jako podstawy do rozliczeń, skoro liczniki nie są zaplombowane. Takie odczyty można kwestionować łącznie z rozliczeniami za wodę.

    Licznik jest Twoją własnością i na Tobie spoczywa obowiązek jego legalizacji razem z oplombowaniem.
  • Opcje
    czajnik5czajnik5 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Witam Państwa.

    Tak się składa, że przechodziłem obok i usłyszałem, o czym rozmawiacie, więc postanowiłem przyłączyć się do dyskusji.
    O co Wam chodzi z tą legalizacją? Wodomierze są legalizowane fabrycznie przez producenta i posiadają fabryczne plomby, a na plombach są daty. Używane wodomierze, którym - że tak to ujmę - "wyszła data ważności", mogą być powtórnie legalizowane przez uprawnione jednostki. Autorka wątku wyraźnie zaznaczyła, że "wymieniła wodomierz po legalizacji". Nie wiem tylko o co jej chodziło, kiedy napisała, że "zgłosiła się do zarządcy o zaplanowanie". Nie wiem również, dlaczego autorka uważa, że wodomierz "musi być zablokowany". Mnie się wydawało, że wręcz przeciwnie - wodomierz nie może być zablokowany.

    Szanowna Autorko, jaki Ty masz właściwie problem? Wodociągi odpowiedziały ci, że to nie ich sprawa, ROM (cokolwiek by to miało oznaczać) poinformował Cię, że mieszkańcom wspólnot nie plombują, więc dlaczego stwarzasz problem, który istnieje tylko w Twojej głowie? Jesteś może kolekcjonerką plomb?

    W mojej opinii (teraz zakładam na podstawie tego wszystkiego, co napisałaś) sprawa nie dotyczy wodomierza głównego, lecz indywidualnego wodomierza lokalowego. Nie zaszkodziłoby jednak, gdybyś to potwierdziła. Rozumiem jednak, że może być z tym kłopot (zapamiętaj - plomba, plombą, te plomby, plombować, zaplombować, oni plombują, my plombujemy itd. - nie planować, ani blokować).
  • Opcje
    TomTomTomTom Użytkownik
    edytowano listopada -1
    UCHWALONA została uchwala w ZGM , ZE MIESZKAŃCOM WSPÓLNOTY NIE PLAM BUJA
    Jak się domyślam to wspólnota podjęła uchwałę o ryczałtowym rozliczaniu wody w budynku i stąd brak plombowania przez zarządcę.
    Julcia, czy możesz przytoczyć brzmienie tej uchwały?
  • Opcje
    wojakwojak Użytkownik
    edytowano listopada -1
    A mnie sie wydaje, ze tu chodzi nie o zaplombowanie samego wodomierza, a raczej jego "przylacza" do instalacji... O zalozenie plomb na tzw. "śrubunkach". Julcia: mam racje? Jesli nie, to sorry...:-)
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano stycznia 2010
    [cite] wojak:[/cite]A mnie sie wydaje, ze tu chodzi nie o zaplombowanie samego wodomierza, a raczej jego "przylacza" do instalacji... O zalozenie plomb na tzw. "śrubunkach".
    Dokładnie, o to właśnie chodzi. :smile:
  • Opcje
    wojakwojak Użytkownik
    edytowano stycznia 2010
    No to moim zdaniem powinno to zostac zrobione przez tego, kto dokonuje rozliczenia, lezy to w jego interesie, zeby uniknac nieporozumien...:-)
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano stycznia 2010
    [cite] wojak:[/cite]No to moim zdaniem powinno to zostac zrobione przez tego, kto dokonuje rozliczenia, lezy to w jego interesie, zeby uniknac nieporozumien...:-)
    Sam fakt dokonywania rozliczeń nie ma tutaj żadnego związku. :smile:
    Wodomierze należą do właściciela (art.3.2. uowl), więc w jego obowiązkiem i w jego interesie jest posiadanie urządzeń pomiarowych spełniających wymogi do uznawania odczytów, ewentualnie do wystawiania faktur w przypadku podpisanej umowy indywidualnej.
    Chyba, że wspólnota uchwałą ustali inną granicę nieruchomości wspólnej, jeśli chodzi o instalację wodociągową.
  • Opcje
    wojakwojak Użytkownik
    edytowano stycznia 2010
    [cite] Haneczka:
    Wodomierze należą do właściciela (art.3.2. uowl), więc w jego obowiązkiem i w jego interesie jest posiadanie urządzeń pomiarowych spełniających wymogi do uznawania odczytów, ewentualnie do wystawiania faktur w przypadku podpisanej umowy indywidualnej.[/cite]
    Czyli to wlasciciel lokalu powinien zalozyc SWOJA plombe?? A jak sprawdzic, czy w miedzyczasie nie bylo manipulacji?
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano stycznia 2010
    [cite] wojak:[/cite] Czyli to wlasciciel lokalu powinien zalozyc SWOJA plombe??
    Jaką swoją plombę? :bigsmile:
    Plombować, czy też oplombowywać wodomierze mogą tylko ci, którzy posiadają do tego uprawnienia. Nie wszystkie firmy instalatorskie, takie mają - montują wodomierze i więcej już nic formalnie nie mogą zrobić.
    [cite] wojak:[/cite] A jak sprawdzic, czy w miedzyczasie nie bylo manipulacji?
    Właśnie dlatego najlepiej jest, jeśli montaż wodomierzy odbywa się przez firmę posiadająca również uprawnienia do plombowania lub też przez same wodociągi.
  • Opcje
    JulciaJulcia Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Cenie wszystkie podpowiedzi i dziękuje . Jeszcze raz opisze o co mi chodzi . Skończył sie okres ( 5 lat ) legalizacji wodomierza , wymontowałam i pojechałam do firmy która ma licencje na legalizacje , otrzymałam stosowny dokument. Wróciłam do domu i zamontowałam . . Przed ZMONTOWANIEM byla założona Plomba przez R.O.M LUB A.D.M jak kto woli. W ubiegłym roku sąsiad miał podobna sytuacje i bez problemu , przedstawiciel ROM zaplanował . Z rozmowy z ZARZĄDCA OKAZUJE SIĘ ,ze Z. G. M. uchwalił uchwale , ze mieszkańcom wspólnoty nie będzie plombować Uważam skoro rozlicza rachunki za wodę indywidualnie każdego lokatora Obowiązany jest poinformować gdzie można dokonać tej czynności Z informacji jaka posiadam od WODOCIĄGÓW jest obowiązek wodomierz mieć zaplombowany ( nie mylić z legalizacja ) Dzwoniłam do kilka firm o działalności wodomierzy wszyscy mnie kierują do ZARZADCY - R.O.M A niechce miec z tego tytułu kłopotów ,Z kontroli a nie czuje sie winna . Jestem w posiadaniu pism zwracających sie do ZARZĄDCY < SPYCHOLOGIA >
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ten co będzie odczytywał liczniki musi weryfikować założoną plombę.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Julcia robi wszystko, żeby Julci nie pomóc.
    W każdym razie, bardzo się stara. Nie odpowiada na pytania, nie czyta podpowiedzi...
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano stycznia 2010
    [cite] Haneczka:[/cite]
    Wodomierze należą do właściciela (art.3.2. uowl), więc w jego obowiązkiem i w jego interesie jest posiadanie urządzeń pomiarowych spełniających wymogi do uznawania odczytów, ewentualnie do wystawiania faktur w przypadku podpisanej umowy indywidualnej.
    Chyba, że wspólnota uchwałą ustali inną granicę nieruchomości wspólnej, jeśli chodzi o instalację wodociągową.

    Wspólnota mieszkaniowa nie może ustalać granic nieruchomości wspólnej, to wykracza poza zastrzeżona dla niej materię zarządu nieruchomością wspólną.
    Taka uchwała jako sprzeczna z bezwzględnie obowiązującymi przepisami jest nieskuteczna.
    Zakres nieruchomości wspólnej wskazuje art. 3 ust. 2 ustawy o własności lokali, ma on charakter bezwzględnie obowiązujący.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    wojakwojak Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] wwwinyl:[/cite]Ten co będzie odczytywał liczniki musi weryfikować założoną plombę.
    Dokladnie sie z tym zgadzam i wlasnie o tym pisalem! :wink:
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] wwwinyl:[/cite]Ten co będzie odczytywał liczniki musi weryfikować założoną plombę.
    A na czym to konkretnie polega?
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Są firmy instalatorskie, które mają uprawnienia do plombowania wodomierzy
    Kto nadaje takie uprawnienia?
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Sprawdza się oryginalność i nienaruszoność plomby.
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] owner:[/cite]
    Są firmy instalatorskie, które mają uprawnienia do plombowania wodomierzy
    Kto nadaje takie uprawnienia?
    Wyjaśniłam sprawę u źródła.
    Tkwiłam w błędnym przeświadczeniu. :shamed:
    Nie wiem jak było wcześniej, ale z chwilą wprowadzenia ustawy z dnia 07 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, jeśli chodzi o plombowanie wodomierzy, to jest tzw. "wolna amerykanka". Nie ma żadnych przepisów, które nakazują plombowanie liczników wody w mieszkaniach właścicieli.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano marca 2010
    A ja z trochę innej beczki - co zrobić w razie przypadkowego zerwania plomby legalizacyjnej?
    Zgłosić administracji? Jak najszybciej poddać ponownej legalizacji?
  • Opcje
    Jarek69Jarek69 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zasady postępowania na wypadek stwierdzenia braku plomby lub jej uszkodzenia wspólnota ustala w regulaminie rozliczania wody.
    Zwykle jest naliczany ryczałt a stan wszystkich liczników wody w mieszkaniu nie jest brany pod uwagę.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ale to chyba w przypadku nie zgłoszenia tego wcześniej?
    I dlaczego dotyczyć to ma wszystkich liczników?
  • Opcje
    Jarek69Jarek69 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    wszystkich dlatego, że nie jesteś w stanie określić sumy zużycia liczników wody, gdy jeden z nich jest już sprawny.
    Brak plomby na jednym z liczników w moim regulaminie oznacza, że licznik nie może być brany do rozliczenia
    a całe mieszkanie ma naliczenie ryczałtowe.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano marca 2010
    Ale to chyba w przypadku stwierdzenia przez Spółdzielnię.
    A jeśli lokator sam zgłasza ten fakt?

    A ryczałt za jaki okres jest naliczany?
  • Opcje
    Jarek69Jarek69 Użytkownik
    edytowano marca 2010
    tak czy siak - u mnie jest ryczałt, ale twoja Spółdzielnia czy Wspólnota może mieć inne rozwiązanie.
    Ważne jest to co ustalono w regulaminie. Zapoznaj się z nim.
    Rozliczenia wody są półroczne, więc ryczałt za pół roku.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ponowię pytanie o ryczałt - za jaki okres naliczają?
  • Opcje
    Jarek69Jarek69 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Rozliczenia wody są półroczne, więc ryczałt za pół roku, ale to też wynika z regulaminu uchwalonego we wspólnocie.
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Lokator1:[/cite]A ja z trochę innej beczki - co zrobić w razie przypadkowego zerwania plomby legalizacyjnej?
    Plomby legalizacyjnej, czy też śrubunku monterskiego?
    [cite] Lokator1:[/cite]Zgłosić administracji? Jak najszybciej poddać ponownej legalizacji?
    Jeśli chodzi o tzw. śrubunek monterski potocznie przez wszystkich określany plombą, to wszystko zdarzyć się może.
    W zależności od tego, kto zakładał u Ciebie liczniki, tak rozwiązujesz sprawę.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Sorki, ale piszę wyraźnie - plomby legalizacyjnej.
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano marca 2010
    [cite] Lokator1:[/cite]Sorki, ale piszę wyraźnie - plomby legalizacyjnej.
    W takim razie, wiesz o czym piszesz.
    Nie pozostaje nic innego, jak wymiana licznika na nowy, ponieważ jego plomba fabryczna została uszkodzona i nie stanowi on podstawy do wiarygodnego odczytu.
    Sporządzany jest protokół wymiany licznika i spisany jego stan.
    To wcale nie wiąże się z tym, że będziesz ponosić jakieś dodatkowe kary we wspólnocie - zależy też od regulaminu rozliczenia kosztów wody, jaki posiadacie.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    OK, dzięki.
    Jeszcze tylko takie pytanie, na wypadek rozmów w ADM - jeżeli w mieszkaniu brak plomby legalizacyjnej, a na liczniku głównym nie ma różnic, czy wtedy też administracja ma prawo obciążać lokatorów kosztami? Chodzi o jeden licznik.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    I jeszcze pytanie odnośnie samego wodomierza - czy można ewentualnie wnioskowac o wysłanie do ekspertyzy i po nie stwierdzeniu ingernecji, tylko o ewentualną opłatę karną za brak plomby? Plus wymiana wodomierzy, oczywiście.
  • Opcje
    wojakwojak Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Tu bardzo wiele moze zalezec od zapisow zawartych w Regulaminie rozliczen. Proponuje na poczatek uwaznie zapoznac sie z tym dokumentem :smile:
  • Opcje
    Marek52Marek52 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Lokatorze 1, czyją własnością są liczniki wody?
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Julcia:[/cite]Mieszkam w wspólnocie mieszkaniowej . Wymieniłam wodomierz po legalizacji , zgłosiłam się o zaplanowanie do zarządcy . Odmówił twierdząc ,ze to ich obowiązków nie należny . Nie udzielił żadnej porady Jestem bez radna , a wiem ze misi być zablokowany Czy ma racje ?
    odchodzimy czasem od tematu.
    wydaje się być właściwym skierowanie pisma do zarządu wspólnoty, i czekać na jego pisemną odpowiedź. To powinno wyjaśnić sprawę.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Marku, wodomierze są moje.
  • Opcje
    Marek52Marek52 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Powiadom administratora, kup nowy licznik i wymień.
    Ponownie powiadom administratora, aby go zaplombował.
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jeżeli są Twoje to zgłoś że zostały wymienione ze względu na koniec legalizacji, podaj stan starego wodomierza oraz sumer seryjny i stan nowego. Poproś o zaplombowanie nowego licznika i zaznacz że stan starego wodomierza można zweryfikować do dnia... za 2 tygodnie :)
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Sądzisz, że nie będą się czepiać?
    Uważam, że kiedy lokator sam to zgłasza, nie powinni, zwłaszcza jeśli zużycie jest na podobnym (i prawdopodobnym) poziomie, ale wiadomo - różnie bywa.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Grzech, uważasz że dla pana z firmy montującej nie będzie to miało znaczenia, że na starym brak plomby?
    Hmm, ciekawe.
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zawsze możesz powiedzieć, że zarządca wyraził ustną zgodę i aby powiadomić jak będzie gotowe by spisać protokół.
    Teraz są problemy więc piszesz na piśmie.
    Wodomierz - nie musi montować firma. Wystarczy że przedstawiciel zarządu (firma, konserwator) przyjdzie spisze stany i numery wodomierzy, Ty się pod tym podpiszesz i kopia dla Ciebie.
    Po temacie.
    Że brak plomby na starym... a podpisywałeś jakiś protokół gdzie zaznaczono, że są plomby?? miałeś plomby?? zawsze zgodę mógł wyrazić zarządca.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano marca 2010
    Protokół nie zawiera żadnych numerów plomb, chociaż - co ciekawe - jest na to miejsce.
    A plomby legalizacyjne też mają swoje numery, prawda?
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Plomb legalizacyjnych NIE RUSZAJ !
    Nie są one konieczne do zerwania. Na plombie masz wybite dwie ostatnie cyfry roku kiedy była legalizacja np. 09 lub 10 i chyba jakiś znaczek.
    Nie mają innych dodatkowych numerów
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ale przecież piszę, że jedna została przypadkowo zerwana.
    I stąd moja zagwozdka.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.