Plombowanie wodomierzy

2»

Komentarze

  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    hmmmm... co kropelka sklei...
    Przecież możesz sie na tym nie znać... przyjdzie konserwator stwierdzi że plomba jest. Złapie plombę... a co się z nią stanie gdy ją złapie to nie Twoja wina...
    albo... zakup nową plombę za... 3 zł??
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nową plombę? :shocked:
    No ładnie :wink:
    A gdzież to można takie cuda nabyć?
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano marca 2010
    tam gdzie mają wodomierze... lub na allegro?
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ale legalizacyjne plomby też mają?
  • Opcje
    wojakwojak Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] GRZECH:[/cite]Plomb legalizacyjnych NIE RUSZAJ !
    Ale Lokator JUZ ZERWAL (!!) te plombe i od tego zaczela sie cala dyskusja...
    @ Lokator: a czemu jakos unikasz tematu regulaminu rozliczen i zawartych tam zapisow (lub ich braku)?:smile:
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] wojak:[/cite]Ale Lokator JUZ ZERWAL (!!) te plombe i od tego zaczela sie cala dyskusja...
    dzięki wojak... zszedłem z tematu.
    Plombę na śrubunek (gwint) kupisz wszędzie ale plomba legalizacyjna jest ołowiana z nabitą cechą roku legalizacji wodomierza. Przypadkowo trudno ją zerwać. A jeżeli sie to stanie... to postarać się by samodzielna naprawa nie była widoczna lub zakupić nowy wodomierz.
    Samodzielna naprawa... wodomierz traci znamiona "poprawności metrologicznej".
  • Opcje
    GRZECHGRZECH Użytkownik
    edytowano listopada -1
    nowe wodomierze nie posiadają już ołowianych plomb a jedynie "piktogram" na wieczku z rokiem legalizacji.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano marca 2010
    OK, zakupić nowy wodomierz i ?
    W regulaminie napisane jest o ryczałcie w przypadku stwierdzenia niesprawności wodomierza, naruszenia plomb, ingerencji - ale jak to rozumieć? Stwierdzenia przez zarządcę budynku?
    Komentarz edytowany Lokator1
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    I jak to jest z ryczałtem - czy zaliczki wpłacane w danym okresie są odliczane od tego czy to jest dodatkowo?
    Kurna :confused:
  • Opcje
    GapiGapi Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Zrelaksuj się Lokator, uszkodzona plomba to uszkodzona plomba. Zarządca budynku musi naliczyć ryczałt. Wpłacone zaliczki będą honorowane.
    Im szybciej go powiadomisz tym lepiej, nie kombinuj:devil:...bo jeszcze ktoś pozwie cię do sądu...za kombinowanie.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano marca 2010
    Nie mam najmniejszego zamiaru kombinować, tylko płacić za samą nieuwagę też nie lekko :confused:

    Poza tym, niektóre ADM w przypadku zgłoszenia tego przez lokatora, obciążają go tylko kosztami legalizacji i wymiany wodomierzy. Ale czy z zapisu w regulaminie wynika to jednoznacznie?
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Gapi:[/cite]Zarządca budynku musi naliczyć ryczałt.
    Jak to, musi?
    [cite] Gapi:[/cite]Im szybciej go powiadomisz tym lepiej, nie kombinuj:devil:...bo jeszcze ktoś pozwie cię do sądu...za kombinowanie.
    :shocked:
    Może tak bez straszenia właścicieli, proszę.
    Kombinowanie trzeba najpierw udowodnić, a nie od razu straszyć sądem.

    [cite] Lokator1:[/cite] Poza tym, niektóre ADM w przypadku zgłoszenia tego przez lokatora, obciążają go tylko kosztami legalizacji i wymiany wodomierzy. Ale czy z zapisu w regulaminie wynika to jednoznacznie?

    Licznik jest Twoją własnością, możesz wymienić go we własnym zakresie.
    Firm na rynku zajmujących się tego typu usługami nie brakuje. Jednak szukaj takiej, która również zakłada plomby na tzw. śrubunku monterskim. W wodociągach w Biurze Obsługi Klienta dowiedz się, którą firmę polecają.
    Napiszą protokół, spiszą stany liczników (stary i nowy), a Ty zaniesiesz go zarządcy/administratorowi - ale ksero i to za potwierdzeniem odbioru. Jeśli zarządca/administrator sam plombuje liczniki, to dodatkowo pisemko, aby przyszedł i to zrobił u Ciebie.
    Żadnego ryczałtu nie musisz płacić, bo na jakiej niby podstawie tak ma się stać.? Kara wspólnoty?
    Masz swoje poprzednie rachunki i na ich podstawie średnie stany zużycia wody w Twoim mieszkaniu są do ustalenia. To żaden problem - można porównać, czy coś się zmieniło z powodu przygody z plombą licznika. Jeśli nie, to nie widzę podstaw do obiciążania Ciebie dodatkowymi kosztami wody, a tym bardziej stosowania kar wymyślonych przez wspólnotę.
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Dzięki Haneczka!
    Wiem, że wodomierz trzeba wymienić na mój koszt.
    Plomba była zawieszona pod spodem, na dość długim druciku i dlatego przez nieuwagę uległa zerwaniu.
    Co do rachunków, to zużycie jest podobne za ostatnie 10 lat, kiedy wisiał jeszcze poprzedni wodomierz, a dodatkowo na liczniku głównym nie ma różnic.

    Jeszcze raz dzięki!
  • Opcje
    HaneczkaHaneczka Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] Lokator1:[/cite] a dodatkowo na liczniku głównym nie ma różnic.
    No, widzisz sam, jak dobrze się wszystko układa.
    Nie daj się wpuszczać w maliny, chociaż w malinowym chruśniaku przyjemnie bywa..... :bigsmile:
  • Opcje
    Lokator1Lokator1 Użytkownik
    edytowano marca 2010
    A tak przy okazji - czy Ty masz jakieś doświadczenia w zarządzaniu nieruchomościami? :smile:
  • Opcje
    wojakwojak Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Calkowicie popieram Gapi i Haneczke!! Zalatw te sprawe i po krzyku:bigsmile:
  • Opcje
    jezynka30jezynka30 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    a co w sytuacji, gdy plombę zerwał hydraulik przysłany przez administratora do usunięcia usterki (przeciek na wodomierzu zimnej wody)? Przyszedł, plombę zerwał, wymienił uszczelkę, nie założył nowej,nie umieścił też żadnej informacji (o zerwanej plombie i założeniu lub konieczności założenia nowej) w protokole wykonania robót (kopia z adnotacją administratora potwierdzającą zerwanie plomby podczas prac) który przekazał administratorowi..., zarząd zrobił spis z natury, stwierdził brak plomby i chce rozliczyć mieszkanie z ryczałtu...
    zdaniem administratora hydraulik nie jest od zakładania plomby tylko właściciel, ale trudno zgłaszać brak plomby, jeśli się nie wie że została zdjęta lub że nie została ponownie założona, wodomierz zamontowany w takim miejscu, że odczyt wskazania możliwy tylko z lusterkiem, a jakiekolwiek dokładne oględziny lub ingerencja możliwe tylko po zdjęciu spłuczki... taki zdolny fachowiec to robił :bigsmile:
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2017
    [cite] jezynka30:[/cite]zdaniem administratora hydraulik nie jest od zakładania plomby tylko właściciel, ale trudnozgłaszać brak plomby, jeśli się nie wie że została zdjęta lub że nie została ponownie założona, wodomierz zamontowany w takim miejscu,

    że odczyt wskazania możliwy tylko z lusterkiem, a jakiekolwiek dokładne oględziny lub ingerencja możliwe tylko po zdjęciu spłuczki... taki zdolny fachowiec to robił :bigsmile:
    przecież każdy ( i administratora i hydraulik) musi gdzieś pracować :bigsmile: i to za ponad 13 zł/godzinę - dobra zmiana :bigsmile:

    o konkurencji usług nie ma mowy, że juz nie wspomnę o jakości :cry:
  • Opcje
    jezynka30jezynka30 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Haneczka:
    Żadnego ryczałtu nie musisz płacić, bo na jakiej niby podstawie tak ma się stać.? Kara wspólnoty?
    no właśnie tak - kara od wspólnoty za "niemanie" plomby na wodomierzu.... u mnie dzisiaj odbyło się zebranie w kwestii podniesienia opłat i omówienia uchybu wody w ilości 100 m3 na kwartał (od 1.01.2017 do 31.03.2017), podczas kontroli stanu wodomierzy, przeprowadzonej przez zarząd na początku kwietnia br. stwierdzono brak plomb na wodomierzach w 7 lokalach. Część członków wspólnoty, obecna na zebraniu, słusznie zbulwersowana zaistniałą sytuacją (wysokim uchybem, nie brakiem plomb) uznała, iż rzeczony niedobór wody ma zostać rozliczony na te 7 lokali - jako kara....

    na zebraniu przedstawili sprawę tak, że tylko te lokale, w których stwierdzono brak plomb, odpowiadają solidarnie za cały uchyb, zatem przy kolejnym spisywaniu stanów licznika i rozliczeniu wody (na koniec II kwartału) będzie mi doliczona jakaś część wody z tych 100 m3 uchybu - jaką metodą wyliczona ? nie wiem, może 1/7? może wg ryczałtu? może wg "widzi mi się" zarządu lub administratora

    w moim lokalu plombę zdjął hydraulik przysłany przez Administratora do usunięcia usterki przy wodomierzu, nowej nie założył, o czym nie poinformował ani mnie, ani tym bardziej administratora, w innym lokalu podczas plombowania wodomierza plombę założono źle, więc zarząd stwierdził, że jest tak jakby tej plomby nie było...
    Masz swoje poprzednie rachunki i na ich podstawie średnie stany zużycia wody w Twoim mieszkaniu są do ustalenia. To żaden problem - można porównać, czy coś się zmieniło z powodu przygody z plombą licznika. Jeśli nie, to nie widzę podstaw do obciążania Ciebie dodatkowymi kosztami wody, a tym bardziej stosowania kar wymyślonych przez wspólnotę.
    w moim przypadku, w okresie braku plomby na wodomierzu zimnej wody, uzgodnione i potwierdzone przez administratora zużycie zimnej wody ani drastycznie nie spadło, ani też nie wzrosło, było takie samo, jak w poprzednich okresach rozliczeniowych i jako jedyny lub jeden z niewielu lokali na rozliczeniu mam zaksięgowaną nadpłatę tytułem zwrotu za rozliczenie wody za I kwartał, reszta mieszkańców (przynajmniej tych, którzy byli na zebraniu ma spore dopłaty)

    rozumiem zbulwersowanie ludzi, sama jestem zbulwersowana tak wysokim uchybem wody, ale nie zgadzam się z tym, że konsekwencje ma ponieść tylko część lokali, bo zarząd wraz z administratorem nie są w stanie ustalić, gdzie ta woda "ucieka"..., oczywistym jest też fakt poniesienia pewnych kosztów tytułem solidarnego rozliczenia wody na wszystkie lokale, bo ktoś za ten brak zapłacić musi, ale karanie części mieszkańców za błędy popełnione przez administratora jest chyba nie w porządku...
    p.s.
    pytałam administratorkę, czy wysyłając hydraulika na zlecenie wyposażyła go w plombę i protokół? Nie, bo "(...)skąd ona miała wiedzieć, że zajdzie konieczność zdjęcia plomby z wodomierza..."? Czy odbierając "potwierdzenie wykonania robót zleconych" znalazła tam informację o zdjęciu przez hydraulika plomby z wodomierza celem usunięcia usterki? "Nie, więc skąd ona (sic! biedna myszka) (...)mogła wiedzieć, że plomba została zdjęta...?" Czy hydraulik jest w posiadaniu i przedstawił jej protokół z założenia nowej plomby? "Nie...." itd., itd. ... może ja jestem głupia, ale wytłumaczcie mi jak 6-latce...., jeśli "fachowiec" z uprawnieniami, nie jakiś lewus spod budki z piwem, ale człowiek uprawniony do wystawiania faktur VAT, podejmuje się naprawy zepsutego czegoś, do naprawy czego został desygnowany, to w jakim stanie powinien pozostawić to "coś" po naprawie? przywrócone do staniu przed wystąpieniem usterki, czy sprawne tylko częściowo?
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano kwietnia 2017
    [cite] jezynka30:[/cite] uchybu wody w ilości 100 m3 - zbulwersowana wysokim uchybem,
    trudno ocenić czy to jest duży uchyb, bo nie podjesz ile wody zużyto w okresie rozliczeniowym . Uchyb do 10% ogólnego zużycia to norma do zaakceptowania.
    Kiedy u Was były wymieniane/ legalizowane wodomierze ?

    Obciążenie pełną wartością tylko tych właścicieli lokali co nie mieli plomb jest też nadużyciem.

    Obowiązkiem Zarządu jest podanie algorytmu, jakim będą ci właściciele lokali obciążeni i na takie zasady winna być uchwała właścicieli lokali.
    Ja bym obciążył proporcjonalnie do ilości wodomierzy , cześć jako normalny uchyb a cześć jako "kara" (40/60%)
    Komentarz edytowany KubaP
  • Opcje
    jezynka30jezynka30 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    KubaP: Obowiązkiem Zarządu jest podanie algorytmu, jakim będą ci właściciele lokali obciążeni i na takie zasady winna być uchwała właścicieli lokali.
    Żadnego algorytmu nie podali, uchwały na to też nie ma..
    Ja bym obciążył proporcjonalnie do ilości wodomierzy , cześć jako normalny uchyb a cześć jako "kara" (40/60%0
    jest to jakiś pomysł, ale w "normalnej" wspólnocie, u mnie to nawet Alternatywy 4 są w wersji light.... :-)
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Sorry, jezynka30, nic już nie poradzę ...
  • Opcje
    jezynka30jezynka30 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    wiem KubaP, opisuję sytuację, aby poznać zdanie innych osób, bardziej doświadczonych i biegłych w administrowaniu nieruchomościami, i zebrać sugestie, jak rozwiązać ten problem w zgodzie z literą prawa
  • Opcje
    KubaPKubaP Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Już wiesz :
    Ma być uchwała właścicieli lokali w tej sprawie
    Ma być w niej podany algorytm( zasady ) rozliczenia
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.