Opłata za administrowanie.
joseph11
Użytkownik
Witam.
Proszę o konkretną odpowiedź. Czy jest jakikolwiek przepis odnośnie wysokości wnoszonych opłat członków wspólnot mieszkaniowych na koszty administrowania.Czy przegłosowana w uchwale stawka opłata na administrowanie winna być naliczana od powierzchni mieszkalnej czy też od powierzchni użytkowej ( razem z piwnicą ).
Proszę o konkretną odpowiedź. Czy jest jakikolwiek przepis odnośnie wysokości wnoszonych opłat członków wspólnot mieszkaniowych na koszty administrowania.Czy przegłosowana w uchwale stawka opłata na administrowanie winna być naliczana od powierzchni mieszkalnej czy też od powierzchni użytkowej ( razem z piwnicą ).
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Winny być ponoszone przez właścicieli stosownie do wielkości przypadających im udziałów (art. 12 uwl, z wyjątkiem, o którym mowa w art. 12, pkt 2 uwl).
Jeżeli piwnice stanowią odrębną własność poszczególnych właścicieli (tak jak lokale) - należy je uwzględniać w naliczeniach.
Brakuje dyskusji dotyczącej "procedury" podwyżki wynagrodzenia miesięcznego dla Administratora, bo przecież w umowie ma on przecież wysokość wynagrodzenia a nie stawkę z 1 m2 (a może się mylę). Jak w waszych wspólnotach podwyższacie pensje dla Administratora ?
Zanim przejdę do meritum napiszę Ci, że opłaty wnoszone przez właścicieli lokali nazywają się zaliczkami na koszty utrzymania nieruchomości.
Te zaliczki dzielimy na co najmniej dwie części
1. zaliczki związane z utrzymaniem lokalu i
2. zaliczki związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej
W niektórych wspólnotach jako trzeci element mają Fundusz Remontowy nieruchomości wspólnej
Takimi przepisami są uchwały właścicieli lokali, które ustalają stawki służące do naliczania zaliczek.
Zaliczki na utrzymanie nieruchomości wspólnej nalicza się według udziału % w NW (zgodnie z aktem notarialnym) - stawka miesięczna razy udział %.
W niektórych wspólnotach , tam gdzie suma udziałów nie równa się jedności (100%) naliczenia zaliczek odbywają się wg powierzchni lokalu i pomieszczeń do nich przynależnych - chodzi o te nieruchomości, gdzie pierwszy lokal został sprzedany po 1995 roku.
Ostania podwyżka jego uposażenia miała miejsce pięć lat temu (2005) z kwoty 2200 na 2550 zł/m-c brutto przy 4214 m2 pul.
Co masz na myśli?
Taka interpretacja dotyczy tylko tych nieruchomości, w których pierwsza sprzedaż lokalu nastąpiła po 1995 roku.
Zarządca:
Co masz na myśli?
__________________________________
Jeżeli pierwszy lokal został sprzedany przed 1995 rokiem , to powierzchni piwnic/pomieszczeń przynależnych (stanowią w całości NW) nie bierze się pod uwagę przy wyliczaniu udziałów
A co za tym idzie, przy naliczaniu zaliczek nie bierze się pod uwagę powierzchni tych pomieszczeń.