Avatar

t66

t66

O

Nazwa użytkownika
t66
Dołączył(a)
Wizyty
379
Ostatnia aktywność
Ranga
Użytkownik
Punkty
153
Nagrody Zarzadca.pl
12
  • W jaki sposób prowadzić księgowość

    Wspólnota mieszkaniowa powstaje z mocy prawa z chwilą wyodrębnienia się pierwszego lokalu. Tutaj nie ma mowy o tym czy ktoś che, czy nie che być we wspólnocie. Obowiązuje to wszystkich właścicieli, tzn właściciel lokali wyodrębnionych jak i tych które nie zostały jeszcze sprzedane. W pierwszej kolejności polecam przeczytanie ustawy o własności lokali. A straszenie sądem to mrzonki . Ponieważ jesteście tzw. "dużą wspólnotą" to na zarządzie lub zarządcy wspólnoty spoczywa obowiązek naliczania i egzekwowania stosownych opłat. To zarząd/zarządca jest zobowiązany do składania przed właścicielami sprawozdania merytorycznego i finansowego ze swojej działalności. Rozliczanie i pobieranie opłat jest uzależnione od udziału w nieruchomości a nie od powierzchni danego lokalu, czy też od ilości lokali. Podjęta w tej sprawie uchwała jest niezgodna z obowiązującą UWL. Aby być zarządcą wspólnota musi podjąć w tej sprawie uchwałę. To są podstawy. Już na początku popełniacie mnóstwo błędów, które będą później skutkowały narastającymi problemami. Piszę to ponieważ znam Wspólnotę, która tak samo postępowała, i po 5 latach borykała się z brakiem pieniędzy, nieopłaconymi rachunkami i sprawami w sądzie.
  • Proszę o informację o zarządzaniu nieruchomością

    Wspólnota nie posiada "organu nadzorczego". Zgodnie z UWL to wszyscy właściciel są zobowiązani do zarządzania nieruchomością zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Dziwi mnie fakt, że godzicie się Państwo na takie zachowanie, to są Wasze pieniądze i konsekwencje mogą okazać się tragiczne w skutkach. Może należy rozważyć wystąpienie na drogę sądową - wyznaczenie przez sąd zarządcy sądowego.