Avatar

wojtekna102

wojtekna102

O

Nazwa użytkownika
wojtekna102
Dołączył(a)
Wizyty
249
Ostatnia aktywność
Ranga
Użytkownik
Punkty
140
Nagrody Zarzadca.pl
11
  • Art. 25 UoWL

    Grafen2 napisał użytkownik: »
    Głosowanie odbywa się w turach: dwie tury po 14 dni, a potem do sądu, na koszt tych, co się uchylali z oddaniem głosu . Zadaniem Zarządu jest doprowadzenie do rozstrzygnięcia uchwał .

    Ciekawe rozwiązanie. Wprowadzone uchwałą? Jak często zatem występujecie do sądu? Jak długo trwa wydanie postanowienia? No i jaki koszt, aby go następnie podzielić na niegłosujących?
  • Art. 25 UoWL

    Racja, chodziło mi o art. 24 a nie kolejny.
  • Wspólnota nie informuje o podwyżce zaliczek ani o glosowaniachani

    polikarp89 napisał użytkownik: »
    Od kąd kupiłem mieszkanie w 18 roku tylko przez pierwszy rok dostałem powiadomienia o zebraniach,głosowaniach, podwyżce zaliczek.
    – poproś o wszystkie uchwały dotyczące funkcjonowania Wspólnoty. Prawdopodobnie jest uchwała, która mówi o tym w jaki sposób członkowie Wspólnoty powiadamiani są o zebraniu, głosowaniu i podwyżce zaliczek. Musi być to zawiadomienie na piśmie, o czym mówi art. 32 ust. 1 ustawy o własności lokali. Piszę to jako (od niedawna) członek zarządu swojej Wspólnoty. Od początku jej istnienia mamy uchwałę w tej sprawie i o ile ktoś nie zażyczył sobie inaczej – np. listem, bo mieszka gdzie indziej – takie informacje trafiają do skrzynek pocztowych, gablot ogłoszeniowych i dodatkowo na drzwiach wejściowych od frontu i od strony garażu. W celach dowodowych każde zawiadomienie dokumentujemy protokołem, że takie czynności wykonaliśmy.
    polikarp89 napisał użytkownik: »
    Ale do rzeczy co mam zrobić jeśli wiem, że przez te kilka lat wzrosły zaliczki bo rozmawiałem z sąsiadem (ja opłacam tyle na ile przyszedł mi papier).
    – jeśli jest jakiś problem z komunikacją telefoniczną lub e-mailową z zarządcą Wspólnoty, warto chyba pofatygować się osobiście do jego siedziby.
    polikarp89 napisał użytkownik: »
    Ale czy można z tym coś zrobić?jest na to jakiś paragraf?
    – obowiązki zarządcy opisane zostały w art. 29 i art. 30 ust. ustawy o własności lokali. W art. 30 ust. 1 mowa jest np.
    Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany:
    1) dokonywać rozliczeń przez rachunek bankowy;
    2) składać właścicielom lokali roczne sprawozdanie ze swojej działalności;
    3) zwoływać zebranie ogółu właścicieli lokali co najmniej raz w roku, nie później niż w pierwszym kwartale każdego roku.
    polikarp89 napisał użytkownik: »
    Moim zdaniem o każdej podwyżce powinni mnie poinformować?no chyba że się mylę.
    - tak, powinieneś otrzymać informację, ale skoro wiesz od sąsiada, że były jednak podwyżki, dziwne że sam nie zapytałeś zarządcy. A rozliczenia ogrzewania i zużycia wody otrzymywałeś przez te lata? Wspólnota korzysta z jakiegoś rozwiązania informatycznego typu internetowa kartoteka mieszkańca, aby na bieżąco widzieć informacje o wysokości czynszu? To obecnie wręcz standard.
    polikarp89 napisał użytkownik: »
    Poza tym podnosząc kwoty na zaliczki wspólnota musiała poddać uchwałę do głosowania w której zostałem pominięty.
    – za uchwałą musi być zebranych głosów w ilości nie mniej niż 50% udziałów w części nieruchomości wspólnej. Można wyobrazić sobie taką sytuację, że było zebranie (o którym nie wiedziałeś) i tam głosowano, może nawet część głosów zbierano poprzez indywidualne zbieranie głosów po zebraniu. Ale jeśli zanim ktoś zdążył zajść do Ciebie po Twój głos, już uzyskano wymagane minimalne poparcie nie mniej niż 50% udziałów ZA, to przestaje się zbierać głosy. Nie ma obowiązku zajść do każdego członka, gdy wynik jest już przesądzony. Twój głos ZA lub PRZECIW nie zmieni już wyniku. Są na to wyroki sądów (przepraszam, nie przytoczę, bo nie mam dostępu do LEX z prywatnego komputera).
    polikarp89 napisał użytkownik: »
    No i kolejna kwestia co z corocznymi zebraniami i sprawozdaniami za zakończony rok. Jak by mnie ktoś poratował fachową odpowiedzią będę wdzięczny.
    – ogłoszony stan pandemii uniemożliwiał lub utrudniał zwoływanie zebrań. Jednym to było na rękę, inni mimo tego je organizowali. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów wydała komunikat, że obecnie nic nie stoi na przeszkodzie, by zebrania zorganizować.
    https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/organizowanie-zebran-wsponot-mieszkaniowych-w-czasie-epidemii
    Jeśli chcesz zebrania, a ono się nie odbyło, skorzystaj z art. 30 ust. 1a ustawy o własności lokali:
    W wypadku gdy zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, nie zwoła zebrania ogółu właścicieli lokali w terminie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, zebranie coroczne może zwołać każdy z właścicieli.