Ja zarekomenduję SmartFM, aplikację, jakiej nie było dotąd na rynku. Niezwykle intuicyjna i w pełni mobilna, bo dostępna nie tylko na komputer, ale również na smartphona i tablet, umożliwia zarządcy szybki kontakt z mieszkańcami i podwykonawcami, w każdym miejscu i czasie. Lokatorzy mogą za pośrednictwem systemu zgłosić awarię oraz monitorować postępy w jej usuwaniu, dowiedzieć się np. na temat wymiany liczników, czy wszelkich innych ważnych kwestii dziejących się we wspólnocie. Zarządca ma zaś możliwość przypisywania zadań poszczególnym podwykonawcom i rozliczania ich realizacji, organizowania głosowań, przetargów i korzystania z jeszcze wielu innych unikalnych funkcjonalności, które oferuje aplikacja. System SmartFM tworzy nową jakość nie tylko dla zarządzających, ale także dla mieszkańców, dając im do dyspozycji innowacyjne rozwiązania w zakresie zarządzania własnym mieszkaniem. Polecam wypróbowanie aplikacji SmartFM za darmo: http://smartfm.pl/
[cite] kasias32:[/cite]witam, czy ktoś używa programu wirtualneosiedle.pl ??
Ja używam Wirtualnego Osiedla. Czy jest najskuteczniejszy trudno powiedzieć. Abonament na pakiet do 100 lokali kosztuje 34,99 zł/m-c. Modułów jest więcej niż mi potrzeba.
Testowałem też Smart FM.
Chciałam odradzić program Mieszczanin. Całkowita porażka. Szukałam długo, wahałam się między probitem, w końcu zdecydowałam na mieszczanina, na tzw. SŁON. Program może i przyjazny, jak się go dokładnie pozna, jednak siedziba firmy jest tylko w Katowicach, brak oddziałów np. w zachodniej Polsce, co powoduje bardzo długie wdrażanie. Oczywiście "Panie" na infolinii próbują pomóc, jednak za każdym razem gdy się dzwoni, połączenie odbywa się z przypadkowo wolną osobą, której za każdym razem należy tłumaczyć problem od początku. A za każdą minutkę płacimy.... Często Panie poprawiają jedna drugą, to co jedna naniosła w poniedziałek, druga we wtorek usuwa twierdzą że to nieistotne....I znów przychodzi FV za konsultacje.
Program nie jest pełny bez nakładki KASA bądź BANK, czyli nie dajcie się nabrać, że same SLONie czyli System Łatwej Obsługi Nieruchomościami wystarczy.
Nie polecam więc, bo wydałam 5000 zł i nie jestem w stanie w pełni wykorzystać tego programu bez dodatkowych modułów. Brak oddziałów powoduje również, że rzadko są organizowane seminaria bądź szkolenia. Ogólnie Porażka
Witam,
Poszukuję oprogramowania do zwykłej firmy produkcyjnej oprogramowania gdzie będzie można wpisać do ewidencji nieruchomości kolka różnych obiektów - różne przeznaczenia użytkowania, w każdym z obiektów znajdują się różne pomieszczenia, również z różnym przeznaczeniem no i do tej ewidencji potrzebuję wpisać co mniej więcej w pomieszczeniu się znajduje. Niestety większość programów jakie znalazłam są kierowane do wspólnot mieszkaniowych.
Proszę o jakąś podpowiedź.
Pozdrawiam.
VITRIcon oprogramowanie do zarządzania nieruchomościami oraz jego modułowa konstrukcja zapewniają szybki, a zarazem szeroki dostęp do danych Facility Management. System umożliwia szczegółowe zbieranie informacji za pomocą różnorodnych interfejsów, tworzących bazę danych stałych oraz obrazujących zużycie mediów. Praca z platformą CAFM firmy EBCsoft pozwala na efektywne planowanie i monitorowanie przebiegu realizacji wielu procesów podczas całego cyklu życia nieruchomości.
Ja polecam program do zarządzania nieruchomością Pro Virtus.
Jest prosty w obsłudze, zawiera niezbędne do pracy moduły, posiada też e-kartotekę.
http://dlanieruchomosci.pl/
Z naszej strony i doświadczenia w pracy na programach, najbardziej podpasował nam program ProVirtus Księgowość SM. Nie ma opłat abonamentowych i jest bezpłatna pomoc telefoniczna. Aktualizację są za darmo. Program posiada wszystkie funkcje do codziennej pracy związanej z zarządzaniem nieruchomościami. My zakupiliśmy ten program poprzez https://www.maestro.com.pl/oprogramowanie-dla-wspolnot-mieszkaniowych
Witam Państwa,
Odnalazłam tą dyskusję i chciałam podzielić się swoim doświadczeniem. Wyżej wymienione programy takie jak w weles, provirus czy wirtualne osiedle zapewne sprawdzą się u Zarządców mniejszej liczby wspólnot mieszkaniowych. Przy liczbie zarządzanych nieruchomości przekraczającej 20 konieczne są programy posiadające ułatwienia obsługi wielu wspólnot i wykonujące działania na wielu nieruchomościach jednym kliknięciem. Miałam okazję zweryfikować działanie Mieszczanina (program Słonie) i Sacer (program Dom 5) i zgodzę się z powyższym przedmówcą, że system Dom 5 posiada znaczną przewagę zakresie funkcjonalności oraz bieżącej obsłudze przez konsultantów.
Opis systemu jest na ich stronie https://www.sacer.pl
Miałam okazję zweryfikować działanie Mieszczanina (program Słonie) i Sacer (program Dom 5) i zgodzę się z powyższym przedmówcą,
każda liszka swój ogonek chwali , mnóstwo bajerów, a wykorzystywanych jest 20 - 30 procent .
Program obsługuje i SM i Wspólnoty działające na skrajnie odrębnym prawie. i ta wszędobylska metoda głosowania nad uchwałami bez możliwości blokowania opcji "wstrzymuje się"
Na programy trzeba patrzeć oczami właściciela lokalu, a nie Zarządcy czy administratora .
Kolejną rzeczą to program jest napisany pod księgowość, a nie pod administrowanie czyli do administrowania jest doczytana cześć księgowa .
Wirtualne Osiedle na pewno słabo sprawdzi się u dużych zarządców bo nie ma kilku podstawowych funkcji zautomatyzowanych. Ale pojedynczym zarządom pod jedna wspólnotę też bym nie polecił. Sporo ręcznej roboty, bardzo słabe wydruki. Moduł do wody, powiedzmy kontrowersyjny, bo nie powiem, że nieprzydatny. Chociaż z punktu widzenia właściciela lokalu jest to program prawie idealny!!!
Welles i Provirtus jak najbardziej dla dużych. To inna półka. ProVirtus np. to właściwe moduł FK dostosowany do potrzeb wspólnot i spora spółdzielnia też pociągnie na nim. Z budowy tego programu wynika że punktem wyjścia były Spółdzielnie, wspólnoty równolegle. Pomyślany jest na sporą ilość zasobów.
Mieszczanin ma dwie cechy często dyskwalifikujące: jest najdroższy i wdraża się go ruski miesiąc przez telefon.
Na programy trzeba patrzeć oczami właściciela lokalu, a nie Zarządcy czy administratora .
Chociaż z punktu widzenia właściciela lokalu jest to program prawie idealny!!!
Tutaj wkraczamy już w filozofie prowadzenia biznesu przez administratorów/zarządców. Przy małej liczbie WM można spełniać "zachcianki" właścicieli i stosować dla każdej WM inne ustawienia systemu (układ planu kont dla sprawozdań, korespondencję, itp.). Gdy jednak dochodzimy do liczby 150 WM to brak funkcjonalności automatycznej obsługi wielu WM powoduje niebagatelny wzrost kosztów obsługi. Przy obecnie stosowanym systemie księgowa obsłuży 40-50 WM, a gdybym patrzyła oczami właściciela to limit wynosiłby 10-12. Tylko czy właściciel za to zapłaci? W niektórych miejscach stawka 30 gr/m2 jest normą .
Inną kwestią jest to co pokazujemy właścicielowi, czyli jaki standard wydruków sobie utworzymy w systemie, jak ustawimy kartotekę właściciela. Te prostsze systemy mają najczęściej jeden "słuszny wzór" wydruku. To zaawansowane pozwalają na konfigurację, zmiany szaty graficznej - to oceniają właściciele i uważam jakość wydruków ma znaczenie. Więc nie zgodzę się, że wykorzystywanych jest 20-30 procent - to jest pójście na łatwiznę i wówczas opinia jest taka, że wydałem dużo na program, a wykorzystuję tylko część.
Tutaj wkraczamy już w filozofie prowadzenia biznesu przez administratorów/zarządców.
tak to jest filozofia, bo każdy administrator / zarządca czy Zarząd WM ma inne struktury i podział obowiązków ...ect.
Przy obecnie stosowanym systemie księgowa obsłuży 40-50 WM, a gdybym patrzyła oczami właściciela to limit wynosiłby 10-12. Tylko czy właściciel za to zapłaci?
no to mamy ... nie ważny jest właściciel lokalu; ważna jest kasa ,
właściciela lokalu nie powinno obchodzić, co to kosztuje Administratora / Zarządcę ...to jest jego narzędzie pracy i albo on oferuje je i nie żąda dodatkowej zapłaty albo nie stratuje ze swoja ofertą.
W niektórych miejscach stawka 30 gr/m2 jest normą .
co to jest za norma . Normą są stawki za m-c usługi , bo patrzy się jakie są oczekiwania właścicieli lokali i ile jest roboty przy danej wspólnocie . Stawka nie służy do porównywania w debatach towarzyskich lecz ma być zapłatą za pracę administratora/ zarządcy, za jego skuteczność w działaniu .
Te prostsze systemy mają najczęściej jeden "słuszny wzór" wydruku.
To zaawansowane pozwalają na konfigurację, zmiany szaty graficznej - to oceniają właściciele i uważam jakość wydruków ma znaczenie. Więc nie zgodzę się, że wykorzystywanych jest 20-30 procent - to jest pójście na łatwiznę i wówczas opinia jest taka, że wydałem dużo na program, a wykorzystuję tylko część.
nie zgadzam się z tą tezą ... wydruki dla właściciela są nie potrzebne przy dostępie online , szkoda lasów i papieru, a jak już są to muszą być zrozumiałe dla jak największej rzeszy właścicieli tworzących dana wspólnotę.
Poza tym program musi być dostosowany do Wspólnoty, bo dwóch takich samych wspólnot nie ma, jak nie ma dwóch identycznych regulaminów rozliczeń , uchwał rozliczających wynika finansowy . Nie wszystko da się zrobić z programu wspomagającego zarządzanie nieruchomością.
Dzień dobry,
poszukuję oprogramowania do zgłaszania awarii w nieruchomościach oraz do "śledzenia" ich wykonania. Istnieje coś takiego? Bo Google mi nie podpowiada, a wymienione powyżej już sprawdzałem pod tym kątem i nie znalazłem nic takiego...
U nas we wspólnocie nadal króluje papier i ołówek - i część prac "ginie" w takim systemie... Ma ktoś jakiś pomysł jak usprawnić zgłaszanie i obsługę zgłoszeń awarii?
[cite] domel:[/cite]poszukuję oprogramowania do zgłaszania awarii w nieruchomościach oraz do "śledzenia" ich wykonania. Istnieje coś takiego?
SĄ ... korzystają z niego firmy np domofony czy service dźwigu ... Ja piszę zgłoszenie , program potwierdza przyjęcie i po robocie przysyłają co było robione ( materiały + robocizna) i fakturę mailem.
W sumie to nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy - korzystamy ze zgłoszeń awarii windy przez internet, podobnie mamy z domofonami.
Mi chodzi o system, w którym mogę zgłosić odpadającą płytkę ze ściany czy też spaloną żarówkę. Obecnie wpisujemy takie awarie do zeszytu i firma konserwująca się tym zajmuje. Ale w takim przypadku nie ma żadnej kontroli nad tym czy i kiedy zostało to usunięte, co jest zrobione i a co do zrobienia (prace zaplanowane na później). Poszukuję raczej systemu dla wspólnoty (administracji) a nie firmy, które mają system zgłoszeń dla swoich celów...
I nadal szukam... Znalazłem system po angielsku ale baaardzo drogi...
Nowy doklejony: 25.05.19 19:55
[quote][cite] KubaP:[/cite]https://www.dobreprogramy.pl/Programy-do-obslugi-serwisu,Programy,Windows,132.html[/quote]
Dzięki za pomoc, ale większość programów jest próbowałem. Można w nich przyjmować coś do naprawy - służą głównie dla firm prowadzących serwisy np. RTV-AGD. Nie zlecisz tu naprawy płytek ani malowania ogrodzenia... 2 tygodnie temu testowałem podobny system, który był on-line, ale nie udało mi się "przerobić" go pod nieruchomość...
A ideałem byłoby możliwość zgłaszania usterek bezpośrednio do systemu przez mieszkańców... Marzenia ... :bigsmile:
a propo programu Weles3, od wczoraj mamy nowego Zarządce Wspólnoty, który działa na programie Weles3. Co w ramach tego programu, zarządca może nam udostępnić. Nowy Zarządca wspominał nam tylko o dostępie do swojego salda przez internet. A z tego co się zorientowałem to program Weles3 umożliwia też głosowanie przez internet. Teraz dowiaduje się także, można tutaj także zgłaszać usterki.
Jestem ciekaw, czy możliwy byłby podgląd na bieżące zestawienie poniesionych wydatków wspólnoty??
[cite] lolekanabolek:[/cite]a propo programu Weles3, od wczoraj mamy nowego Zarządce Wspólnoty, który działa na programie Weles3. Co w ramach tego programu, zarządca może nam udostępnić.
Nowy Zarządca wspominał nam tylko o dostępie do swojego salda przez internet. A z tego co się zorientowałem to program Weles3 umożliwia też głosowanie przez internet.
Teraz dowiaduje się także, można tutaj także zgłaszać usterki.
Jestem ciekaw, czy możliwy byłby podgląd na bieżące zestawienie poniesionych wydatków wspólnoty??
nie dziwi mnie to, że ''odkrawasz'' to, co jest już odkryte. Zapoznaj się ze wszystkimi dostępnymi zakładkami.
[cite] lolekanabolek:[/cite]Jestem ciekaw, czy możliwy byłby podgląd na bieżące zestawienie poniesionych wydatków wspólnoty??
Oczywiście, że taka opcja jest, ale tylko dla członków Zarządu. Podgląd pasywny. Zarząd dostaje odpowiedni login, o który należy wystąpić do administratora.
[cite] lolekanabolek:[/cite] A z tego co się zorientowałem to program Weles3 umożliwia też głosowanie przez internet.
ta opcja jest jeszcze niedoprecyzowana, gdyż pozwala TYLKO głosować w trzech opcjach ''Za'', ''Przeciw'' i ''Wstrzymał się''. Opcji ''wstrzymał się'' w wielu WM nie stosuje się . W tym programie nie można jej wyłączyć i to jest feler .
Weles niestety nie grzeszy innowacyjnością. Przypomina program z epoki DOSowej ;) - miałem wcześniej wgląd do e-kartoteki - dane ok, ale przedstawione w sposób znany z wczesnych lat 2000.
Mam wrażenie, że większość softów do utrzymania "niekomercyjnych" budynków stoi w miejscu - oferuje głównie kwestie związane z księgowością. Ale już komunikacja z mieszkańcami czy też właśnie prowadzenie zgłoszeń awarii czy przeglądów cyklicznych jest kompletnie niezaopiekowana...
[cite] domel:[/cite]Weles niestety nie grzeszy innowacyjnością. Przypomina program z epoki DOSowej - miałem wcześniej wgląd do e-kartoteki - dane ok, ale przedstawione w sposób znany z wczesnych lat 2000.
Mam wrażenie, że większość softów do utrzymania "niekomercyjnych" budynków stoi w miejscu - oferuje głównie kwestie związane z księgowością. Ale już komunikacja z mieszkańcami czy też właśnie prowadzenie zgłoszeń awarii czy przeglądów cyklicznych jest kompletnie niezaopiekowana...
no tak jak ktos szuka wodotrysków w programach wspomagających zarządzanie to głosi takie tezy ... pomylenie pojęć. Chyba, że jest to opinia konkurencji, to co innego.
Dla mnie program, winien być , jak najprostszy, bez żadnych wodotrysków i logiczny dla właścicieli lokali . Reszta to pikuś . Jak program obsługuje wszystko, to niczego nie robi dobrze
KubaP - a ty jesteś z Weles? To może dobrze trafiłem z komentarzem, bo jest trochę do zrobienia w Weles (bez urazy)
Ja nie jestem z konkurencji ;)
To o czym piszesz na pewno dotyczy tzw. backoffice - czyli od kuchni wszystko może wyglądać byle jak (ale musi działać) - ale na zewnątrz ma wyglądać bardzo dobrze.
Jeśli chodzi o Weles to moje zdanie opieram na znajomości programu jako mieszkaniec, bo jak zacząłem się tym zajmować jako przewodniczący zarządu wspólnoty to zmieniliśmy administratora i ma inny system - Mieszczanin - który również odbiega wizualnie od ogólnie przyjętych norm w webdesignie... Sprawdzę jak to wygląda od kuchni to się wypowiem.
Dla mieszkańca, który zna już różne serwisy www (sklepy, strony urzędowe) zetknięcie się z e-kartoteką w wydaniu Weles nie powoduje zachwytu - wręcz przeciwnie... Dla księgowych, które działają w nim przez wiele lat nawet nie wskazane byłoby wprowadzanie zmian, bo to utrudni im pracę. Jeśli system ma zachęcić mieszkańców (księgowe muszą w nim pracować) to powinien być funkcjonalny, intuicyjny. Z mojego doświadczenia z Weles wynika coś innego. Mieszczanina przetestuję niebawem.
Nie zmienia to faktu, że poniekąd mieszkańcy są zmuszeni to używania takiego czy innego programu, bo najczęściej administratorzy są licencjobiorcami. Można ewentualnie zmienić administratora.
Ja nadal szukam sensownego softu do zgłaszania usterek, a takich na razie brak... tzn. ja nie znalazłem...
nie ... jestem użytkownikiem tego programu, jako członek zarządu.
[cite]domel[/cite]zacząłem się tym zajmować jako przewodniczący zarządu wspólnoty
jeżeli masz wszytko tak zorganizowane, jak funkcje członków Zarządu. to gratuluje nieomylności . Napisz co ten ''przewodniczący'' u Was może więcej niż pozostali członkowie Zarządu?
[cite]domel[/cite]Dla mieszkańca, który zna już różne serwisy www (sklepy, strony urzędowe) zetknięcie się z e-kartoteką w wydaniu Weles nie powoduje zachwytu - wręcz przeciwnie...
u Ciebie nie powoduje zachwytu. bo ty szukasz wodotrysków , Czego nie rozumiesz co proponuje Weles 3?
gratuluję porównywania .... handlu do ewidencji ... :bigsmile: to jak porównywanie ''mercedesa do malucha'' .... nie ta klasa i nie to zastosowanie, Powtórzę ... Jak program obsługuje wszystko, to niczego nie robi dobrze
[cite]domel[/cite] system - Mieszczanin
Hmm... no tak, ten system obsługuje hutę szkła,kwiaciarnię jak i wspólnoty mieszkaniowe ... jest uniwersalny
[cite]domel[/cite]Dla księgowych, które działają w nim przez wiele lat nawet nie wskazane byłoby wprowadzanie zmian, bo to utrudni im pracę.
problem polega na stworzeniu dobrej bazy danych, struktury lokali w ewidencji pozaksięgowej . Dobrze zrobiona baza to 60 % końcowego sukcesu i za ten stan odpowiada użytkownik np. administrator, a nie program z którego korzystasz
KubaP - funkcja przewodniczącego określona jest w uchwale o zarządzie właścicielskim - i może być kształtowana według uznania mieszkańców. W naszej wspólnocie na przykład przewodniczący ma decydujący głos w przypadku remisu w głosowaniu nad decyzjami podejmowanymi przez Zarząd. Do tego dochodzą inne obowiązki określone w tejże uchwale.
Wydaje mi się, że nie do końca rozumiesz funkcje, jakie powinien spełniać program DLA MIESZKAŃCA. Bo dla księgowości jest właśnie ewidencja, ale dla mieszkańca powinien mieć zupełnie inne funkcje - komunikacyjne. Czyli nawet przywołane przez Ciebie rozliczenia dobrze by było aby prezentował w logiczny sposób w dobrej formie graficznej. Sam chyba wrzucałeś link http://newwww.e-adm.pl/wp-content/uploads/2015/01/zgl.png - przecież taka forma to coś, czego nie spotyka się już raczej prawie nigdzie w przestrzeni internetowej... Zaloguj się do pue w ZUS - i zobacz jak można to inaczej rozwiązać. I to nie jest handel, a ewidencja składek. Można? Można! Tylko trzeba chcieć i przestać wierzyć bezgranicznie, że ewidencja może wyglądać jak program w DOSie.
Nie wiem co obsługuje Mieszczanin - jak przetestuje to dam znać.
Wiele producentów systemów dla Wspólnot deklaruje, że ich systemy są do wszystkiego co dotyczy wspólnot - są tam fora, głosowania, tak jak pisałeś wcześniej - zgłoszenia awarii. Ale aby ludzie chcieli z tego korzystać powinno to być zachęcające, dostępne na telefon itd. Rzeczywistość pokazuje, że tak nie jest (w sumie nie sprawdzałem jak Weles otwiera się na telefonie - wrzucisz screen, bo obecnie nie mam już dostępu?).Obecnie ponad 60% ruchu w internecie to ruch z komórek - tam są mieszkańcy. Ale zadje się, że producenci tego typu systemów tego nie zauważają.
Ciekawe czy producenci mają jakieś badania z czego ludzie korzystają? Założę się, że w większości to księgowi korzystają a nie mieszkańcy...
[cite]domel[/cite]KubaP - funkcja przewodniczącego określona jest w uchwale o zarządzie właścicielskim - i może być kształtowana według uznania mieszkańców.
W naszej wspólnocie na przykład przewodniczący ma decydujący głos w przypadku remisu w głosowaniu nad decyzjami podejmowanymi przez Zarząd.
Do tego dochodzą inne obowiązki określone w tejże uchwale.
:bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile:
spróbuj wyskoczyć z tym sądzie, a wskażą Tobie, gdzie jest twoje miejsce w szeregu .
Ta Wasza uchwała jest nic nie warta , chyba, że macie odmienne prawo zarządzania NW ujawnione w KW, niż to spisane w ustawie o własności lokali (UoWL)
[b]Art. 21.[/b] 1. Zarząd kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali.
2.[b] Gdy zarząd jest kilkuosobowy, oświadczenia woli za wspólnotę mieszkaniową składają przynajmniej [color=#f00]dwaj jego członkowie[/color].[/b]
3. Zarząd na podstawie pełnomocnictwa, o którym mowa w art. 22 ust. 2, składa oświadczenia w celu wykonania uchwał w sprawach, o których mowa w art. 22 ust. 3
pkt 5, 5a i 6, ze skutkiem w stosunku [b]do właścicieli wszystkich lokali.[/b]
Nie znalazłem w ustawie odniesienia , aby to ''Przewodniczący'' decydował? Ustawa nie przewiduje takiej funkcji, jak ''PRZEWODNICZĄCY'' i większych uprawnień dla niego , niż są zapisane w UoWL. Jest takim samym członkiem, z tymi samymi uprawnieniami, jak pozostały skład Zarządu WM . Dopiero dwaj członkowie Zarządu mogą decydować .
[cite]domel[/cite] Zaloguj się do pue w ZUS - i zobacz jak można to inaczej rozwiązać.
a co mnie obchodzi rejestr spraw i jego historia, na którym biurku ugrzęzła sprawa czy jakie pismo do mnie wysłali ?
We wspólnocie jest zgłoszenie awarii czy uszkodzenia elementu części wspólnej i jest odpowiedź kiedy będzie zrobione , to mnie jako właściciela lokalu, a nie mieszkańca interesuje.
[cite]domel[/cite] Ciekawe czy producenci mają jakieś badania z czego ludzie korzystają?
My, jako zarząd WM mamy taką wiedzę .... okazuje się, że na wstępie ( rok temu) korzystało 30 % właścicieli lokali - raz na miesiąc, 40% sporadycznie, a teraz ( po roku funkcjonowania) z tego sytemu korzysta 6 % !!!! raz na miesiąc ... tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez zarząd WM
[cite]domel[/cite] Założę się, że w większości to księgowi korzystają a nie mieszkańcy...
Mieszkańcy nie mają dostępu do tego sytemu tylko właściciele lokali i ... członkowie zarządu - w zakresie pasywnym do pełniej ewidencji.
[cite]domel[/cite] Obecnie ponad 60% ruchu w internecie to ruch z komórek - tam są mieszkańcy [właściciele lokali].
no i Weles3 ma taką opcję zgłaszania >>> w zakładce Mrugniecie
Nie wiem dlaczego czepiasz się słówek... ;) Chodziło mi o właściciela, co nie wyklucza, że mieszkaniec w większości przypadków jest właścicielem
Ustawa określa ogół praw, uchwała reguluje szczegóły - i o ile nie jest sprzeczna z ustawą to jest skuteczna. W twoim cytacie jest wyraźnie napisane - "przynajmniej dwaj (...)" - ale ilość członków potrzebnych do oświadczenia woli można dowolnie zwiększać. Zmniejszenie było by sprzeczne z ustawą - tego zrobić nie można. U nas na przykład jest określone, że co najmniej 51% Zarządu (przy czym każdy ma jeden głos), a w przypadku 50/50 decyduje przewodniczący.
W ZUSie masz to samo co w e-kartotece - ewidencję wpłat. Tylko w dzisiejszej formie, a nie sprzed 15 lat... Masz też wnioski - czyli coś na kształt np. zgłaszania awarii.
No widzisz - i jeśli chodzi o statystki musicie opierać się o ankiety... Metody z dawnych czasów. Zwykły Google analitics by wystarczył aby określić jak się korzysta z systemu...
Jak to działa w Weles - to zgłaszanie awarii. Bo tego konkretnie szukam. Czy mogę jako właściciel lokalu wysłać jakieś zgłoszenie? Dołączyć np. zdjęcie? W jaki sposób się to zgłasza? Jak Zarząd może przeglądać na jakim statusie jest zlecenia naprawy? Czy możemy sprawdzić jaki jest koszt takiej naprawy w systemie? Czy w systemie jest np. magazyn części? U nas nagminnie "kończą" się żarówki - tylko nie wiem czy giną czy też są co chwila gdzieś wymieniane...
[cite]domel[/cite]Nie wiem dlaczego czepiasz się słówek... Chodziło mi o właściciela, co nie wyklucza, że mieszkaniec w większości przypadków jest właścicielem
Hmm ...Wiesz od ''przewodniczącego'' , członka Zarządu, mogę wymagać właściwego nazewnictwa , dlatego tak to podkreślam. I znowu złą tezę stawiasz, że właściciel lokalu to mieszkaniec . U mnie , niedaleko od mojej, jedna ze wspólnot (ok. 180 lokali) w 80% lokali jest najmowana. Właściciele pokazują się na koniec miesiąca, aby rozliczyć media.
[cite]domel[/cite]Ustawa określa ogół praw, uchwała reguluje szczegóły
prawda określa, ale nie pozwala rozszyć uprawnień na bliżej nie określone funkcje , osoby , czy podmioty. Nawet pełnomocnictwo od właścicieli lokali jest wymagane, do pewnych czynności Członków Zarządu . U ciebie tego nie ma jest ''Przewodniczący'' i On decyduje !
[cite]domel[/cite]W twoim cytacie jest wyraźnie napisane - "przynajmniej dwaj (...)" - ale ilość członków potrzebnych do oświadczenia woli można dowolnie zwiększać.
nie moim cytacie, tylko w UoWL jest zapis, że dwaj wystarczą i nie ma potrzeby do tego przypinać "Przewodniczącego" czy rozszerzać listę ''podpisujących'' decyzje .
[cite]domel[/cite]U nas na przykład jest określone, że co najmniej 51% Zarządu (przy czym każdy ma jeden głos)
ten zapis nie ma znaczenia w sądzie . Jak będzie dwóch członków zarządu podpisanych pod umową, to umowa jest ważna i skutkuje do wszystkich właścicieli lokali. Oj coś czuję, że ta Twoja WM, to działa na dziwnych zasadach
[cite]domel[/cite]Jak to działa w Weles - to zgłaszanie awarii. Bo tego konkretnie szukam.
[cite]domel[/cite]Czy mogę jako właściciel lokalu wysłać jakieś zgłoszenie?
tak po zalogowaniu się na swoje konto zakładka Zgłoszenia lub z tel komórkowego zakładka Mrugniecie
[cite]domel[/cite]Dołączyć np. zdjęcie?
tak
[cite]domel[/cite]W jaki sposób się to zgłasza?
po zalogowaniu się na swoje konto zakładka Zgłoszenia lub z tel komórkowego zakładka Mrugniecie
[cite]domel[/cite]Jak Zarząd może przeglądać na jakim statusie jest zlecenia naprawy?
to zależy, jak ma zorganizowaną opiekę nad nieruchomością administrator. Mój ma stanowisko zgłaszania usterek i awarii i to z nim się kontaktujemy np. mailem; tel. lub wpisem w Weles. W Welesie śledzimy, jaka jest realizacja ..
[cite]domel[/cite]Czy możemy sprawdzić jaki jest koszt takiej naprawy w systemie?
tak , w podglądzie pasywnym mamy dostęp do pełnego wglądu po stronie zaliczek i księgowań . Oprócz tego do nas należy podpis finansowy , bez niego żadne środki nie wypłyną z kona WM . Zanim podpiszemy to dostajemy na mail, skan faktury z załącznikami
[cite]domel[/cite]Czy w systemie jest np. magazyn części?
nie , a po co ,WM nie kupuje na zapas ...
[cite]domel[/cite]U nas nagminnie "kończą" się żarówki - tylko nie wiem czy giną czy też są co chwila gdzieś wymieniane...
to musisz się przyjrzeć czy nie są "za silne" np. pow. 40 W , jakie były pomiary EE ... przyczyn może być wiele ...
[cite]domel[/cite]No widzisz - i jeśli chodzi o statystki musicie opierać się o ankiety... Metody z dawnych czasów. Zwykły Google analitics by wystarczył aby określić jak się korzysta z systemu...
Jak program obsługuje wszystko, to niczego nie robi dobrze .... mnie te statystyki nie są do niczego potrzebne, ile wymieniono żarówek czy ile klamek ukradziono ... wszyscy właściciele powinny dbać o wspólne dobro, aby na nie nie łożyć . Na częściach wspólnych ma być bezpiecznie bez względu na koszty.
Już sprawdzam co to za wynalazek i zapisuję się na webinar w przyszły poniedziałek. Na pierwszy rzut oka wygląda ciekawie, tym bardziej, że podobno gdzieś to już działa we wspólnocie.
To akurat nie problem - administrator jest w Wspólnoty a nie odwrotnie. Jak nie będzie chciał można go zmienić. Ale z drugiej strony wydaje mi się, że byłby głupi aby z tego nie skorzystać - to ma ułatwić pracę jemu i pomóc mieszkańcom.
I nie bardzo wiem o co chodzi z dyżurką?
Ten QRmaint pierwsze wrażenie robi bardzo dobre, odpaliłem wersję testową na 14 dni za free. Niezłe możliwości sprofilowania pod każdą nieruchomość, zgłaszanie przez aplikację, maila czy formularz na stronie administracji.
Można poustawiać różne terminy przeglądów, zgłaszać awarie i je procesować dalej z pełną informacją dla administratora i zgłaszającego. Jak na razie ideał, ale grzebię dalej, zobaczymy czy znajdę jakieś minusy ;)
KubaP widzę, że to chyba tobie coś się miesza. I to nie od upałów, ale od dawna...
Jak administrator nie będzie chciał robić tego o co zleceniodawca prosi to chyba dość normalne, że Wspólnota nie będzie trzymać takiego administratora. To chyba wspólnota płaci i może wymagać.
Poza tym jak rozumiem nie widzisz korzyści dla administratora w użyciu takiego programu? Ja myślę, że dla administratorów to jest mega korzyść wyjść z czymś więcej niż z zeszytem do zgłaszania awarii czy numerem telefonu do Pana Gienia konserwatora... Ale czas pokaże, bo u nas na wspólnocie na 90% będę wdrażał Qrmaint - wczoraj do 23 się bawiłem i to jest dokładnie to czego szukałem. Poczekam jeszcze tylko do poniedziałku na webinar aby zobaczyć czy czegoś nie przeoczyłem. A jak administrator powie, że mu nie odpowiada do ja mu powiem "Do widzenia". Choć nie sądzę, bo dziś dostałem maila od administratorki, że program jej też się podoba.
Trzeba iść do przodu a nie tkwić w systemach, które tylko udają, że są do zgłaszania usterek albo wsparcia utrzymania technicznego... Sam pisałeś, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego - w Weles nie zrobisz tego co możesz zrobić w QRmaint... Inna liga w kwestii awarii i prac cyklicznych na nieruchomości.
Hej, czy ktoś z Was korzysta z programu do wspomagania zarządzania nieruchomością SystemSM? Dostaliśmy od nich niegłupią ofertę, ale nie mogę nigdzie znaleźć sensownych opinii, zależy mi na serwisie i możliwości dostosowywania programu pod specyfikę naszej firmy (a zarządzamy nieruchomościami i mieszkaniowymi i komercyjnymi) dlatego bardzo byśmy chcieli, żeby system mógł ogarnąć obie te kwestie.
Teoretycznie na prezentacji systemu mówiono nam, że to żaden problem (mówili pracownicy), więc chciałabym to potwierdzić z kimś spoza tej firmy :)
mieliście do czynienia z tym programem? jak się u was sprawdza?
Hej, czy ktoś z Was korzysta z programu do wspomagania zarządzania nieruchomością SystemSM?
Dostaliśmy od nich niegłupią ofertę, ale nie mogę nigdzie znaleźć sensownych opinii
zależy mi na serwisie i możliwości dostosowywania programu pod specyfikę naszej firmy (a zarządzamy nieruchomościami i mieszkaniowymi i komercyjnymi) dlatego bardzo byśmy chcieli, żeby system mógł ogarnąć obie te kwestie.
Kuba P - dzięki :) zerknę na tą firmę. jak chodzi o rankingi, to im nie ufam :D ostatnio w innej co prawda branży jak zapytałam wprost na jakiej podstawie była robiona weryfikacja do rankingu i co można zrobić żeby się moja firma w nim znalazła otrzymałam jasne wytyczne (3 500 zł netto i będzie logo mojej firmy) więc po takich akacjach nie ufam już rankingom :) Nie twierdzę, że tu jest tak samo, ale wygląda to jednak tak samo na reklamę :) - dlatego szukam opinii rzeczywistych użytkowników
Ale dzięki
Od paru dni jako właściciel testuję weles3 i mam parę pytań na początek
[cite] KubaP:[/cite]
[cite] domel:[/cite] Czy mogę jako właściciel lokalu wysłać jakieś zgłoszenie?
tak po zalogowaniu się na swoje konto zakładka Zgłoszenia lub z tel komórkowego zakładka Mrugniecie
[cite] domel:[/cite] Dołączyć np. zdjęcie?
tak
1. awarię przez aplikację to tylko można zgłosić przez skanowanie kodu?? Jak kodu nie ma to awarii się nie zgłosi??
2. przez www nie widzę opcji aby do zgłoszenia dodać zdjęcie?? Można tylko opis słowny umieścić??
3. Umieszczając zgłoszenie przez www tylko ja je widzę. Dobrze rozumuję, aby zgłoszenie widoczne było dla innych właścicieli we wspólnocie administrator musi nadać mu etykietę PUB (publiczne)?? Czy jest możliwa taka konfiguracja ustawień aby moje zgłoszenie od razu było widoczne dla innych członków wspólnoty?? Tak się zastanawiam czy dałoby radę papierową książkę zgłoszeń awarii zastąpić tymi zgłoszeniami w Weles3?? Ten kto ogarnia Weles3 to zgłosi awarię przez "zgłoszenia" a ktoś inny zadzwoni do administratora i on wprowadzi zgłoszenie do Weles3. I w ten sposób wszelkie usterki będą widoczne dla wszystkich
Nie ma zamiaru nikogo bronic czy tłumaczyć , ale nie spotkałem żadnego programu, który by spełnił moje oczekiwania . Zawsze możesz zapytać u samego źródła czyli w weles@e-adm.pl
1. awarię przez aplikację to tylko można zgłosić przez skanowanie kodu?? Jak kodu nie ma to awarii się nie zgłosi??
przecież takie zgłaszanie awarii to jest tylko hasłowe, a nie szczegółowe np. brak prądu w piwnicy i powinno dotyczyć tylko części wspólnej . Zawsze można dopytać u zgłaszającego
2. przez www nie widzę opcji aby do zgłoszenia dodać zdjęcie?? Można tylko opis słowny umieścić??
uważam, że takie rzeczy powinno się wysyłać mailem ze względu na pojemność
3. Umieszczając zgłoszenie przez www tylko ja je widzę. Dobrze rozumuję, aby zgłoszenie widoczne było dla innych właścicieli we wspólnocie administrator musi nadać mu etykietę PUB (publiczne)?? Czy jest możliwa taka konfiguracja ustawień aby moje zgłoszenie od razu było widoczne dla innych członków wspólnoty??
wystarczy je zarejestrować z poziomu wspólnoty a nie np. lokalu . Bo jak z poziomu lokal to będzie widział tylko lokal.
Tak się zastanawiam czy dałoby radę papierową książkę zgłoszeń awarii zastąpić tymi zgłoszeniami w Weles3??
nasz administrator ma urządzone takie stanowisko ( siedzi Pani przyjmuje zgłoszenia ) do rejestracji zgłoszeń i robi to w Excelu . Ma do dyspozycji tel. komórkowy, stacjonarny i mail
Ten kto ogarnia Weles3 to zgłosi awarię przez "zgłoszenia" a ktoś inny zadzwoni do administratora i on wprowadzi zgłoszenie do Weles3.
I w ten sposób wszelkie usterki będą widoczne dla wszystkich
Komentarze
Nowy doklejony: 09.02.14 15:43
a coś co działa na MAC'u?
W tzw. "chmurze" czy na serwerach w Tajlandii, Wyspach Owczych , Francji , itd.
Czy zwolennicy tych gadżetów mają taką wiedzę?
i ile kosztują takie programy ?
Ja używam Wirtualnego Osiedla. Czy jest najskuteczniejszy trudno powiedzieć. Abonament na pakiet do 100 lokali kosztuje 34,99 zł/m-c. Modułów jest więcej niż mi potrzeba.
Testowałem też Smart FM.
Program nie jest pełny bez nakładki KASA bądź BANK, czyli nie dajcie się nabrać, że same SLONie czyli System Łatwej Obsługi Nieruchomościami wystarczy.
Nie polecam więc, bo wydałam 5000 zł i nie jestem w stanie w pełni wykorzystać tego programu bez dodatkowych modułów. Brak oddziałów powoduje również, że rzadko są organizowane seminaria bądź szkolenia. Ogólnie Porażka
Poszukuję oprogramowania do zwykłej firmy produkcyjnej oprogramowania gdzie będzie można wpisać do ewidencji nieruchomości kolka różnych obiektów - różne przeznaczenia użytkowania, w każdym z obiektów znajdują się różne pomieszczenia, również z różnym przeznaczeniem no i do tej ewidencji potrzebuję wpisać co mniej więcej w pomieszczeniu się znajduje. Niestety większość programów jakie znalazłam są kierowane do wspólnot mieszkaniowych.
Proszę o jakąś podpowiedź.
Pozdrawiam.
http://rema-sc.pl/vitricon-oprogramowanie-do-zarzadzania-nieruchomosciami/
Jest prosty w obsłudze, zawiera niezbędne do pracy moduły, posiada też e-kartotekę.
http://dlanieruchomosci.pl/
https://sites.google.com/a/e-adm.pl/phu-weles/home/weles3
Odnalazłam tą dyskusję i chciałam podzielić się swoim doświadczeniem. Wyżej wymienione programy takie jak w weles, provirus czy wirtualne osiedle zapewne sprawdzą się u Zarządców mniejszej liczby wspólnot mieszkaniowych. Przy liczbie zarządzanych nieruchomości przekraczającej 20 konieczne są programy posiadające ułatwienia obsługi wielu wspólnot i wykonujące działania na wielu nieruchomościach jednym kliknięciem. Miałam okazję zweryfikować działanie Mieszczanina (program Słonie) i Sacer (program Dom 5) i zgodzę się z powyższym przedmówcą, że system Dom 5 posiada znaczną przewagę zakresie funkcjonalności oraz bieżącej obsłudze przez konsultantów.
Opis systemu jest na ich stronie https://www.sacer.pl
Program obsługuje i SM i Wspólnoty działające na skrajnie odrębnym prawie. i ta wszędobylska metoda głosowania nad uchwałami bez możliwości blokowania opcji "wstrzymuje się"
Na programy trzeba patrzeć oczami właściciela lokalu, a nie Zarządcy czy administratora .
Kolejną rzeczą to program jest napisany pod księgowość, a nie pod administrowanie czyli do administrowania jest doczytana cześć księgowa .
Welles i Provirtus jak najbardziej dla dużych. To inna półka. ProVirtus np. to właściwe moduł FK dostosowany do potrzeb wspólnot i spora spółdzielnia też pociągnie na nim. Z budowy tego programu wynika że punktem wyjścia były Spółdzielnie, wspólnoty równolegle. Pomyślany jest na sporą ilość zasobów.
Mieszczanin ma dwie cechy często dyskwalifikujące: jest najdroższy i wdraża się go ruski miesiąc przez telefon.
Tutaj wkraczamy już w filozofie prowadzenia biznesu przez administratorów/zarządców. Przy małej liczbie WM można spełniać "zachcianki" właścicieli i stosować dla każdej WM inne ustawienia systemu (układ planu kont dla sprawozdań, korespondencję, itp.). Gdy jednak dochodzimy do liczby 150 WM to brak funkcjonalności automatycznej obsługi wielu WM powoduje niebagatelny wzrost kosztów obsługi. Przy obecnie stosowanym systemie księgowa obsłuży 40-50 WM, a gdybym patrzyła oczami właściciela to limit wynosiłby 10-12. Tylko czy właściciel za to zapłaci? W niektórych miejscach stawka 30 gr/m2 jest normą .
Inną kwestią jest to co pokazujemy właścicielowi, czyli jaki standard wydruków sobie utworzymy w systemie, jak ustawimy kartotekę właściciela. Te prostsze systemy mają najczęściej jeden "słuszny wzór" wydruku. To zaawansowane pozwalają na konfigurację, zmiany szaty graficznej - to oceniają właściciele i uważam jakość wydruków ma znaczenie. Więc nie zgodzę się, że wykorzystywanych jest 20-30 procent - to jest pójście na łatwiznę i wówczas opinia jest taka, że wydałem dużo na program, a wykorzystuję tylko część.
no to mamy ... nie ważny jest właściciel lokalu; ważna jest kasa ,
właściciela lokalu nie powinno obchodzić, co to kosztuje Administratora / Zarządcę ...to jest jego narzędzie pracy i albo on oferuje je i nie żąda dodatkowej zapłaty albo nie stratuje ze swoja ofertą.
co to jest za norma . Normą są stawki za m-c usługi , bo patrzy się jakie są oczekiwania właścicieli lokali i ile jest roboty przy danej wspólnocie .
Stawka nie służy do porównywania w debatach towarzyskich lecz ma być zapłatą za pracę administratora/ zarządcy, za jego skuteczność w działaniu .
nie zgadzam się z tą tezą ... wydruki dla właściciela są nie potrzebne przy dostępie online , szkoda lasów i papieru, a jak już są to muszą być zrozumiałe dla jak największej rzeszy właścicieli tworzących dana wspólnotę.
Poza tym program musi być dostosowany do Wspólnoty, bo dwóch takich samych wspólnot nie ma, jak nie ma dwóch identycznych regulaminów rozliczeń , uchwał rozliczających wynika finansowy . Nie wszystko da się zrobić z programu wspomagającego zarządzanie nieruchomością.
Większość programów oferuje wzory jak stanowi ustawa o rachunkowości , bez możliwości zmiany np: na taki https://forum.zarzadca.pl/wiki/wzor_-_sprawozdanie_finansowe SPRAWOZDANIE FINANSOWE WM “Nasza kamienica”
W oferowanych programach liczy się wskaźnik ułomności .
poszukuję oprogramowania do zgłaszania awarii w nieruchomościach oraz do "śledzenia" ich wykonania. Istnieje coś takiego? Bo Google mi nie podpowiada, a wymienione powyżej już sprawdzałem pod tym kątem i nie znalazłem nic takiego...
U nas we wspólnocie nadal króluje papier i ołówek - i część prac "ginie" w takim systemie... Ma ktoś jakiś pomysł jak usprawnić zgłaszanie i obsługę zgłoszeń awarii?
Mi chodzi o system, w którym mogę zgłosić odpadającą płytkę ze ściany czy też spaloną żarówkę. Obecnie wpisujemy takie awarie do zeszytu i firma konserwująca się tym zajmuje. Ale w takim przypadku nie ma żadnej kontroli nad tym czy i kiedy zostało to usunięte, co jest zrobione i a co do zrobienia (prace zaplanowane na później). Poszukuję raczej systemu dla wspólnoty (administracji) a nie firmy, które mają system zgłoszeń dla swoich celów...
I nadal szukam... Znalazłem system po angielsku ale baaardzo drogi...
Nowy doklejony: 25.05.19 19:55
[quote][cite] KubaP:[/cite]https://www.dobreprogramy.pl/Programy-do-obslugi-serwisu,Programy,Windows,132.html[/quote]
Dzięki za pomoc, ale większość programów jest próbowałem. Można w nich przyjmować coś do naprawy - służą głównie dla firm prowadzących serwisy np. RTV-AGD. Nie zlecisz tu naprawy płytek ani malowania ogrodzenia... 2 tygodnie temu testowałem podobny system, który był on-line, ale nie udało mi się "przerobić" go pod nieruchomość...
A ideałem byłoby możliwość zgłaszania usterek bezpośrednio do systemu przez mieszkańców... Marzenia ... :bigsmile:
wielu administratorów, którzy udostępniają saldo rozrachunków online, ma takie funkcje np. program Weles 3
http://newwww.e-adm.pl/wp-content/uploads/2015/01/zgl.png
Jestem ciekaw, czy możliwy byłby podgląd na bieżące zestawienie poniesionych wydatków wspólnoty??
Oczywiście, że taka opcja jest, ale tylko dla członków Zarządu. Podgląd pasywny. Zarząd dostaje odpowiedni login, o który należy wystąpić do administratora.
ta opcja jest jeszcze niedoprecyzowana, gdyż pozwala TYLKO głosować w trzech opcjach ''Za'', ''Przeciw'' i ''Wstrzymał się''. Opcji ''wstrzymał się'' w wielu WM nie stosuje się . W tym programie nie można jej wyłączyć i to jest feler .
Mam wrażenie, że większość softów do utrzymania "niekomercyjnych" budynków stoi w miejscu - oferuje głównie kwestie związane z księgowością. Ale już komunikacja z mieszkańcami czy też właśnie prowadzenie zgłoszeń awarii czy przeglądów cyklicznych jest kompletnie niezaopiekowana...
Dla mnie program, winien być , jak najprostszy, bez żadnych wodotrysków i logiczny dla właścicieli lokali . Reszta to pikuś .
Jak program obsługuje wszystko, to niczego nie robi dobrze
Ja nie jestem z konkurencji ;)
To o czym piszesz na pewno dotyczy tzw. backoffice - czyli od kuchni wszystko może wyglądać byle jak (ale musi działać) - ale na zewnątrz ma wyglądać bardzo dobrze.
Jeśli chodzi o Weles to moje zdanie opieram na znajomości programu jako mieszkaniec, bo jak zacząłem się tym zajmować jako przewodniczący zarządu wspólnoty to zmieniliśmy administratora i ma inny system - Mieszczanin - który również odbiega wizualnie od ogólnie przyjętych norm w webdesignie... Sprawdzę jak to wygląda od kuchni to się wypowiem.
Dla mieszkańca, który zna już różne serwisy www (sklepy, strony urzędowe) zetknięcie się z e-kartoteką w wydaniu Weles nie powoduje zachwytu - wręcz przeciwnie... Dla księgowych, które działają w nim przez wiele lat nawet nie wskazane byłoby wprowadzanie zmian, bo to utrudni im pracę. Jeśli system ma zachęcić mieszkańców (księgowe muszą w nim pracować) to powinien być funkcjonalny, intuicyjny. Z mojego doświadczenia z Weles wynika coś innego. Mieszczanina przetestuję niebawem.
Nie zmienia to faktu, że poniekąd mieszkańcy są zmuszeni to używania takiego czy innego programu, bo najczęściej administratorzy są licencjobiorcami. Można ewentualnie zmienić administratora.
Ja nadal szukam sensownego softu do zgłaszania usterek, a takich na razie brak... tzn. ja nie znalazłem...
jeżeli masz wszytko tak zorganizowane, jak funkcje członków Zarządu. to gratuluje nieomylności . Napisz co ten ''przewodniczący'' u Was może więcej niż pozostali członkowie Zarządu?
u Ciebie nie powoduje zachwytu. bo ty szukasz wodotrysków , Czego nie rozumiesz co proponuje Weles 3?
gratuluję porównywania .... handlu do ewidencji ... :bigsmile: to jak porównywanie ''mercedesa do malucha'' .... nie ta klasa i nie to zastosowanie, Powtórzę ... Jak program obsługuje wszystko, to niczego nie robi dobrze
Hmm... no tak, ten system obsługuje hutę szkła,kwiaciarnię jak i wspólnoty mieszkaniowe ... jest uniwersalny
problem polega na stworzeniu dobrej bazy danych, struktury lokali w ewidencji pozaksięgowej . Dobrze zrobiona baza to 60 % końcowego sukcesu i za ten stan odpowiada użytkownik np. administrator, a nie program z którego korzystasz
Wydaje mi się, że nie do końca rozumiesz funkcje, jakie powinien spełniać program DLA MIESZKAŃCA. Bo dla księgowości jest właśnie ewidencja, ale dla mieszkańca powinien mieć zupełnie inne funkcje - komunikacyjne. Czyli nawet przywołane przez Ciebie rozliczenia dobrze by było aby prezentował w logiczny sposób w dobrej formie graficznej. Sam chyba wrzucałeś link http://newwww.e-adm.pl/wp-content/uploads/2015/01/zgl.png - przecież taka forma to coś, czego nie spotyka się już raczej prawie nigdzie w przestrzeni internetowej... Zaloguj się do pue w ZUS - i zobacz jak można to inaczej rozwiązać. I to nie jest handel, a ewidencja składek. Można? Można! Tylko trzeba chcieć i przestać wierzyć bezgranicznie, że ewidencja może wyglądać jak program w DOSie.
Nie wiem co obsługuje Mieszczanin - jak przetestuje to dam znać.
Wiele producentów systemów dla Wspólnot deklaruje, że ich systemy są do wszystkiego co dotyczy wspólnot - są tam fora, głosowania, tak jak pisałeś wcześniej - zgłoszenia awarii. Ale aby ludzie chcieli z tego korzystać powinno to być zachęcające, dostępne na telefon itd. Rzeczywistość pokazuje, że tak nie jest (w sumie nie sprawdzałem jak Weles otwiera się na telefonie - wrzucisz screen, bo obecnie nie mam już dostępu?).Obecnie ponad 60% ruchu w internecie to ruch z komórek - tam są mieszkańcy. Ale zadje się, że producenci tego typu systemów tego nie zauważają.
Ciekawe czy producenci mają jakieś badania z czego ludzie korzystają? Założę się, że w większości to księgowi korzystają a nie mieszkańcy...
spróbuj wyskoczyć z tym sądzie, a wskażą Tobie, gdzie jest twoje miejsce w szeregu .
Ta Wasza uchwała jest nic nie warta , chyba, że macie odmienne prawo zarządzania NW ujawnione w KW, niż to spisane w ustawie o własności lokali (UoWL)
Nie znalazłem w ustawie odniesienia , aby to ''Przewodniczący'' decydował?
Ustawa nie przewiduje takiej funkcji, jak ''PRZEWODNICZĄCY'' i większych uprawnień dla niego , niż są zapisane w UoWL. Jest takim samym członkiem, z tymi samymi uprawnieniami, jak pozostały skład Zarządu WM . Dopiero dwaj członkowie Zarządu mogą decydować .
a co mnie obchodzi rejestr spraw i jego historia, na którym biurku ugrzęzła sprawa czy jakie pismo do mnie wysłali ?
We wspólnocie jest zgłoszenie awarii czy uszkodzenia elementu części wspólnej i jest odpowiedź kiedy będzie zrobione , to mnie jako właściciela lokalu, a nie mieszkańca interesuje.
My, jako zarząd WM mamy taką wiedzę .... okazuje się, że na wstępie ( rok temu) korzystało 30 % właścicieli lokali - raz na miesiąc, 40% sporadycznie, a teraz ( po roku funkcjonowania) z tego sytemu korzysta 6 % !!!! raz na miesiąc ... tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez zarząd WM
Mieszkańcy nie mają dostępu do tego sytemu tylko właściciele lokali i ... członkowie zarządu - w zakresie pasywnym do pełniej ewidencji.
no i Weles3 ma taką opcję zgłaszania >>> w zakładce Mrugniecie
Ustawa określa ogół praw, uchwała reguluje szczegóły - i o ile nie jest sprzeczna z ustawą to jest skuteczna. W twoim cytacie jest wyraźnie napisane - "przynajmniej dwaj (...)" - ale ilość członków potrzebnych do oświadczenia woli można dowolnie zwiększać. Zmniejszenie było by sprzeczne z ustawą - tego zrobić nie można. U nas na przykład jest określone, że co najmniej 51% Zarządu (przy czym każdy ma jeden głos), a w przypadku 50/50 decyduje przewodniczący.
W ZUSie masz to samo co w e-kartotece - ewidencję wpłat. Tylko w dzisiejszej formie, a nie sprzed 15 lat... Masz też wnioski - czyli coś na kształt np. zgłaszania awarii.
No widzisz - i jeśli chodzi o statystki musicie opierać się o ankiety... Metody z dawnych czasów. Zwykły Google analitics by wystarczył aby określić jak się korzysta z systemu...
Jak to działa w Weles - to zgłaszanie awarii. Bo tego konkretnie szukam. Czy mogę jako właściciel lokalu wysłać jakieś zgłoszenie? Dołączyć np. zdjęcie? W jaki sposób się to zgłasza? Jak Zarząd może przeglądać na jakim statusie jest zlecenia naprawy? Czy możemy sprawdzić jaki jest koszt takiej naprawy w systemie? Czy w systemie jest np. magazyn części? U nas nagminnie "kończą" się żarówki - tylko nie wiem czy giną czy też są co chwila gdzieś wymieniane...
prawda określa, ale nie pozwala rozszyć uprawnień na bliżej nie określone funkcje , osoby , czy podmioty. Nawet pełnomocnictwo od właścicieli lokali jest wymagane, do pewnych czynności Członków Zarządu . U ciebie tego nie ma jest ''Przewodniczący'' i On decyduje !
nie moim cytacie, tylko w UoWL jest zapis, że dwaj wystarczą i nie ma potrzeby do tego przypinać "Przewodniczącego" czy rozszerzać listę ''podpisujących'' decyzje .
ten zapis nie ma znaczenia w sądzie . Jak będzie dwóch członków zarządu podpisanych pod umową, to umowa jest ważna i skutkuje do wszystkich właścicieli lokali.
Oj coś czuję, że ta Twoja WM, to działa na dziwnych zasadach
tego nie zobaczysz na demo , musisz być zalogowany online. https://doc.e-adm.pl/
tak po zalogowaniu się na swoje konto zakładka Zgłoszenia lub z tel komórkowego zakładka Mrugniecie tak po zalogowaniu się na swoje konto zakładka Zgłoszenia lub z tel komórkowego zakładka Mrugniecie to zależy, jak ma zorganizowaną opiekę nad nieruchomością administrator. Mój ma stanowisko zgłaszania usterek i awarii i to z nim się kontaktujemy np. mailem; tel. lub wpisem w Weles. W Welesie śledzimy, jaka jest realizacja ..
tak , w podglądzie pasywnym mamy dostęp do pełnego wglądu po stronie zaliczek i księgowań . Oprócz tego do nas należy podpis finansowy , bez niego żadne środki nie wypłyną z kona WM . Zanim podpiszemy to dostajemy na mail, skan faktury z załącznikami nie , a po co ,WM nie kupuje na zapas ... to musisz się przyjrzeć czy nie są "za silne" np. pow. 40 W , jakie były pomiary EE ... przyczyn może być wiele ...
Jak program obsługuje wszystko, to niczego nie robi dobrze .... mnie te statystyki nie są do niczego potrzebne, ile wymieniono żarówek czy ile klamek ukradziono ... wszyscy właściciele powinny dbać o wspólne dobro, aby na nie nie łożyć . Na częściach wspólnych ma być bezpiecznie bez względu na koszty.
http://www.administrator24.info/artykul/id11289,wykorzystaj-oprogramowanie-do-zglaszania-awarii-we-wspolnotach-mieszkaniowych
Już sprawdzam co to za wynalazek i zapisuję się na webinar w przyszły poniedziałek. Na pierwszy rzut oka wygląda ciekawie, tym bardziej, że podobno gdzieś to już działa we wspólnocie.
I nie bardzo wiem o co chodzi z dyżurką?
Ten QRmaint pierwsze wrażenie robi bardzo dobre, odpaliłem wersję testową na 14 dni za free. Niezłe możliwości sprofilowania pod każdą nieruchomość, zgłaszanie przez aplikację, maila czy formularz na stronie administracji.
Można poustawiać różne terminy przeglądów, zgłaszać awarie i je procesować dalej z pełną informacją dla administratora i zgłaszającego. Jak na razie ideał, ale grzebię dalej, zobaczymy czy znajdę jakieś minusy ;)
Jak administrator nie będzie chciał robić tego o co zleceniodawca prosi to chyba dość normalne, że Wspólnota nie będzie trzymać takiego administratora. To chyba wspólnota płaci i może wymagać.
Poza tym jak rozumiem nie widzisz korzyści dla administratora w użyciu takiego programu? Ja myślę, że dla administratorów to jest mega korzyść wyjść z czymś więcej niż z zeszytem do zgłaszania awarii czy numerem telefonu do Pana Gienia konserwatora... Ale czas pokaże, bo u nas na wspólnocie na 90% będę wdrażał Qrmaint - wczoraj do 23 się bawiłem i to jest dokładnie to czego szukałem. Poczekam jeszcze tylko do poniedziałku na webinar aby zobaczyć czy czegoś nie przeoczyłem. A jak administrator powie, że mu nie odpowiada do ja mu powiem "Do widzenia". Choć nie sądzę, bo dziś dostałem maila od administratorki, że program jej też się podoba.
Trzeba iść do przodu a nie tkwić w systemach, które tylko udają, że są do zgłaszania usterek albo wsparcia utrzymania technicznego... Sam pisałeś, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego - w Weles nie zrobisz tego co możesz zrobić w QRmaint... Inna liga w kwestii awarii i prac cyklicznych na nieruchomości.
Teoretycznie na prezentacji systemu mówiono nam, że to żaden problem (mówili pracownicy), więc chciałabym to potwierdzić z kimś spoza tej firmy :)
mieliście do czynienia z tym programem? jak się u was sprawdza?
http://forum.gazeta.pl/forum/w,523,118879179,118879179,najlepszy_program_ksiegowy_dla_Wspolnot.html
hmm.... Proponuję Tobie WELES-3 https://libra.e-adm.pl/
jest online , mają te opcje
http://www.administrator24.info/artykul/id4016,ranking-najlepszych-programow-wspierajacych-zarzadzanie-nieruchomosciami
Ale dzięki
1. awarię przez aplikację to tylko można zgłosić przez skanowanie kodu?? Jak kodu nie ma to awarii się nie zgłosi??
2. przez www nie widzę opcji aby do zgłoszenia dodać zdjęcie?? Można tylko opis słowny umieścić??
3. Umieszczając zgłoszenie przez www tylko ja je widzę. Dobrze rozumuję, aby zgłoszenie widoczne było dla innych właścicieli we wspólnocie administrator musi nadać mu etykietę PUB (publiczne)?? Czy jest możliwa taka konfiguracja ustawień aby moje zgłoszenie od razu było widoczne dla innych członków wspólnoty?? Tak się zastanawiam czy dałoby radę papierową książkę zgłoszeń awarii zastąpić tymi zgłoszeniami w Weles3?? Ten kto ogarnia Weles3 to zgłosi awarię przez "zgłoszenia" a ktoś inny zadzwoni do administratora i on wprowadzi zgłoszenie do Weles3. I w ten sposób wszelkie usterki będą widoczne dla wszystkich
przecież takie zgłaszanie awarii to jest tylko hasłowe, a nie szczegółowe np. brak prądu w piwnicy i powinno dotyczyć tylko części wspólnej . Zawsze można dopytać u zgłaszającego
uważam, że takie rzeczy powinno się wysyłać mailem ze względu na pojemność
wystarczy je zarejestrować z poziomu wspólnoty a nie np. lokalu . Bo jak z poziomu lokal to będzie widział tylko lokal.
nasz administrator ma urządzone takie stanowisko ( siedzi Pani przyjmuje zgłoszenia ) do rejestracji zgłoszeń i robi to w Excelu . Ma do dyspozycji tel. komórkowy, stacjonarny i mail
prawidłowo