Głosowanie we wspólnocie mieszkaniowej - obliczanie większości
Gość Zarzadca.pl
Użytkownik
Co się stało ze wszystkimi komentarzami ?.Widzę że ta strona internetowa tak naprawdę niema służyć do komentarzy dla Właścicieli lokali, tylko chyba tu chodzi o coś innego,ale ja tego nierozumiem.Gdybym wiedział że zmarnuje dużo mojego czasu, po to żeby się dowiedzieć że moje komentarze i innych osób zostaną usunięte, to nienapisałbym nawet 1 komentarza.Zenon z Jeleniej Góry.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
Jestem członkiem Wspólnoty Mieszkaniowej istniejącej już ponad 10 lat. Z wykształcenia nie jestem prawnikiem, dlatego mój komentarz opieram na doświadczeniu, w tym także życiowym.
Jak jest wymienione w komentarzu, uchwały mogą być podejmowane:
1) na Zebraniu Właścicieli,
2) w trybie indywidualnego zbierania głosów przez Zarząd,
3) w trybie mieszanym 23 częściowo w trybie indywidualnego zbierania głosów przez Zarząd.
Oznacza to, że istnieją trzy różne formy podejmowania uchwał i każda wymaga zaistnienia określonych warunków.
Odniosę się tylko do przepisu mówiącego o podejmowaniu uchwał na Zebraniu Właścicieli.
Moim zdaniem na Zebraniu Właścicieli mogą być podejmowane uchwały z mocą wiążącą, jeżeli bierze w nich udział większość włascicieli licząc udziałem we współwłasności, ponieważ został spełniony warunek formalny (można podjąć uchwałę większością głosów).
Oczywiście uchwała może być nie podjęta jeśli nie uzyska większości, tzn., jeżeli część właścicieli obecnych na zebraniu nie poprze uchwały. Twierdzenie że wówczas Zarząd może uzyskać dodatkowe głosy w drodze ich indywidualnego zbierania 23 moim zdaniem jest niesłuszne. (cd w drugim komentarzu)
Każdy właściciel jest powiadamiany na piśmie z odpowiednim wyprzedzeniem i każdy może upoważnić osobę trzecią do reprezentowania go na zebraniu. Jeżeli tego nie czyni, to oznacza to, iż godzi się z postanowieniami ( Uchwałami ) powziętymi na zebraniu wspólnoty.