Hadrian
Hadrian
O
- Nazwa użytkownika
- Hadrian
- Dołączył(a)
- Wizyty
- 121
- Ostatnia aktywność
- Ranga
- Użytkownik
- Punkty
- 97
- Nagrody Zarzadca.pl
- 8
-
Jak powinna wyglądać zaliczka na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości
Zgodnie z art. 22 ust. 3 pkt 10) ustawy o własności lokali określenie zakresu i sposobu prowadzenia
-ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
-zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów,
- rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej,
to czynność przekraczająca zakres zwykłego zarządu.
To właściciele w formie uchwały podejmują zatem decyzję w jaki sposób należy redagować zaliczkę.
"Zarządca" szkoda, że nie na temat, ws jak powinna wyglądać zaliczka, którą otrzymują właściciele lokali . Cytowanie co jest w zakresie Zarządu WM, a co nie , nie jest tematem tego wątku.
Jeśli zarząd ma za dużo wolnego czasu, to może w excelu prowadzić szczegółową tabelkę i rozpisywać zaliczkę na najdrobniejsze pozycje, bo w programach zarządzających ciężko o takie szczegóły.
Co innego rozliczenie zaliczki, które powinno być bardziej szczegółowe i należy unikać pozycji typu "inne", "pozostałe", "ogólna", itd.
Ale, to również zależy od właścicieli, czy mają taką potrzebę, znać szczegóły. Gdy się zapytać, to większość z nich udaje ze coś rozumie, lub jest zbyt leniwa by dociekać.
-
Wynajem miejsca postojowego dla niepełnosprawnych