ZALICZKI NA ZARZADZANIE

mars78mars78 Użytkownik
edytowano stycznia 2010 w Zarządzanie Nieruchomościami
Czy zaliczki na poczet kosztów zarządu częścią wspólną można naliczać wg powierzchni użytkowej mieszkania? np 2 zł za m2? Chodz o sposób zapisu tego w uchwale. Jak sformułować paragraf w uchwale dotyczacy wielkości zaliczek jesli chcemy go naliczać wg wielkości udziałów?
«1345

Komentarze

  • Opcje
    Jarek69Jarek69 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jak wasz budynek ma tylko mieszkania i lokale to wg m2 jest OK,
    ale jak część właścicieli ma przynależne komórki wpisane w aktach a inni ich nie mają to lepiej naliczać wg wielkości udziałów.
  • Opcje
    mars78mars78 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Nasz budynek ma tylko 4 lokale mieszkalne , nie ma lokali uzytkowych. Kazdy wlasciciel ma swoja piwnice. Chodzi mi o to jak zapisac to w uchwale ze kazdy płaci wg udziałów. Czy naliczania wg m2 nikt nie podwazy jako niezgodne z prawem?
  • Opcje
    MirekLMirekL Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Mars - wasze uchwały może zaskarżyć tylko jeden z Was. Jeżeli tak uczyni, a sąd przyzna mu rację i uchwałe uchyli, to ją poprawicie i to wszystko. Nie utrudniajcie sobie życia.:bigsmile:
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wysokość zaliczek w małej wspólnocie musi być uchwalona jednomyślnie.
    A jeśli ktoś zagłosował "za", to pójdzie potem do sądu?
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] wwwinyl:[/cite]A jeśli ktoś zagłosował "za", to pójdzie potem do sądu?
    Czy pójdzie, to nie wiem. Ale ma takie prawo.
    [cite] MirekL:[/cite]Nie utrudniajcie sobie życia.:bigsmile:
    Do pewnych granic jest to rozsądna rada. Jednak należy uważać z rozciąganiem jej na sprawy, mające wpływ na wzajemne prawa i obowiązki właścicieli.

    mars78, jeżeli weźmiesz do naliczania zaliczek powierzchnię użytkową lokalu wraz z powierzchnią pomieszczeń przynależnych (piwnic), to OK. Ale jeśli weźmiesz tylko powierzchnię lokali, to będzie to nie tylko formalna niezgodność z ustawą o własności, ale ustalisz nieprawidłowo wysokość zaliczek. Powierzchnia piwnic może być różna i przez to ma wpływ na wielkość udziału. Co to jest udział i jak jest ustalany - patrz art. 3.3 ustawy o własności lokali.
  • Opcje
    mars78mars78 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Wobec tego lepiej jak będziemy naliczać wg wielkości udziałów.
    Czy w uchwale mogę to sformułować w ten sposób :" Właściciele zobowiązują się dokonywać miesięcznych wpłat na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną w kwocie 2 zł za 1/100 udziału"?
    Wszyscy mamy udziały w setnych częściach wieć byłoby to chyba proste?
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Mam nadzieję, że ta kwota jest przykładowa, bo 2.400 zł/rok raczej Wam nie wystarczy.

    Osobiście bym dołożył jedno słowo.
    Właściciele zobowiązują się dokonywać miesięcznych wpłat na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną w kwocie 2 zł za każde 1/100 udziału
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    owner,w naszej wspólnocie były ustalone stawki od powierzchni a nie od udziałów,ponieważ my nie mamy piwnic jako pomieszczenia przynależne.My piwnice dzierżawimy od dawnego właściciela....za pieniądze.
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jak można być właścicielem samych piwnic?
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    wwwinyl,to pytanie chyba do mnie? Otóż można.Dotychczasowy właściciel tak dokonał podziału nieruchomości przygotowując ją do sprzedaży,że piwnice,kotłownie i skład opału zostawił sobie jako jego część. Tak przynajmniej wynika z udziałów. Możesz o tym poczytać w moim poście sprzed roku "czy powinniśmy płacić za piwnice?" i "Jak to uporządkować?" Z dokumentów wynika,że właściciele lokali wyodrębnionych posiadają tylko swoje "cztery kąty" i nic poza tym.Nawet gwarantowane Aktem Notarialnym udziały w częściach wspólnych to w naszym przypadku fikcja literacka ! Co z tego,że mam udział 0,009 w części gruntu(działka o pow. 4476 m.kw) gdy tak naprawdę korzystamy z 1/10 tego terenu? Dziewięć rodzin mamy razem 92/1000 udziałow.W czym?Kotłownia wpisana jest do powierzchni dotychczasowego właściciela.Tak samo pow. piwnic, korytarzy i skład opału. W mniemaniu dotychczasowego właściciela nie występuje coś takiego jak części wspólne. Wszystko co nie jest własnością naszą (właścicieli lokali) jest ich i TYLKO ich własnością. Stąd wzięła się równierz uchwała o umownym oddzieniu tej ICH części z kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej. Po prostu tą częścią budynku,która formalnie jest ich (spółki) i w której jest hotel chcą zarządzać tylko oni.
    Komentarz edytowany prezes
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Prezesie! Ośrodek dla uchodzców finansowany jest w 100% z budżetu państwa ( podałam wcześniej stronkę do poczytania). Dysponując numerem REGON Przedsiębiorstwa sprawdz rodzaj prowadzonej działalności wg.PKD 2007.Przypominam, że to Zarząd "właścicielski" dostarczył dla GUS,US i banku dane WM, a nie Przedsiębiorstwo.

    Dokumenty WM której Przedsiębiorstwo jest członkiem trzeba oddzielić od dokumentów Przedsiębiorstwa funkcjonującego od lat na rynku nieruchomości.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] wwwinyl:[/cite]Jak można być właścicielem samych piwnic?
    Piwnice najczęściej przynależą do lokalu, ale też niekiedy wyodrębniane są jako samodzielne lokale użytkowe.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    "Zarządco" - w naszym przypadku piwnice nie przynależą do żadnego lokalu.Są własnością spółki.Tak samo jak ten cholerny skład opału o który się kiedyś pokłóciliśmy.Najpierw firma wystąpiła do Urzędu Miasta o zgodę na jego wyburzenie,podając,że skład jest jej własnością. Jednocześnie podsunięto nam papier do podpisania w którym my- właściciele lokali wydrębnionych zgadzamy się na taki manewr. Jeśli ja coś bym chciał wyburzyć,co jest moją własnością,to czy muszę pytać o zgodę sąsiada? W przypadku budowy chyba tak,ale w tym wypadku?Gdy ja, jako zarząd złożyłem na piśmie sprzeciw przeciwko wyburzeniu tego składu opału,twierdząc,że skład jest współwłasnością - Urząd Miasta wniosek o zgodę na wyburzenie odrzucił.
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    Prezesie! Mowa jest o Przedsiębiorstwie i WM, której członkiem jest Przedsiębiorstwo. A zatem wszystko co dotyczy bezpośrednio Przedsiębiorstwa i jego działalności gospodarczej wg.PKD 2007 trzeba oddzielić od WM, której jest członkiem z mocy prawa. Do dokumentacji Przedsiębiorstwa zalicza się m.in. dokumentacja ze sprzedaży 9 lokali mieszkalnych wraz z 8% udziałem w nieruchomości wspólnej i oddaniem w wieczyste użytkowanie na 99 lat ułamkowej części gruntu ... m2

    Powstanie WM sprawiło, że Przedsiębiorstwo przestało być właścicielem budynku posadowionego na działce gruntu nr.., a stało się właścicielem lokalu w rozumieniu ustawy o własności lokali dysponującym 92% udziałem w nieruchomości wspólnej.

    Sięgnij do zawartej umowy w formie aktu notarialnego z Przedsiębiorstwem. Zwróć uwagę na podstawę prawną: Ustawa z dnia 24.06.1994r. o własności lokali zawarta (Dz.U. z 1994r. Nr.85, poz.388 ze zm). Czy podjęte uchwały w latach 2000 - 2009 określała ta sama podstawa prawna?

    U C H W A Ł A
    SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
    z dnia 4 lutego 2000 r.

    w sprawie ustawy o zmianie ustawy o własności lokali oraz zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o własności lokali

    Senat, po rozpatrzeniu uchwalonej przez Sejm na posiedzeniu w dniu 20 stycznia 2000 r. ustawy o zmianie ustawy o własności lokali oraz zmieniającej ustawę o zmianie ustawy o własności lokali, wprowadza do jej tekstu następujące poprawki:

    1) w art. 1 w pkt 1 w lit. a), ust. 4 otrzymuje brzmienie:

    "4. Do lokalu mogą przynależeć, jako jego części składowe, pomieszczenia, choćby nawet do niego bezpośrednio nie przylegały lub były położone w granicach nieruchomości gruntowej poza budynkiem, w którym wyodrębniono dany lokal, a w szczególności: piwnica, strych, komórka, garaż, zwane dalej "pomieszczeniami przynależnymi".";
    http://www.senat.gov.pl/K4/DOK/UCH/51/343uch.htm

    USTAWA
    z dnia 20 stycznia 2000 r.

    o zmianie ustawy o własności lokali oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o własności lokali

    Art. 1.

    W ustawie z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz.U. Nr 85, poz. 388 oraz z 1997 r. Nr 106, poz. 682) wprowadza się następujące zmiany:

    http://www.senat.gov.pl/K4/DOK/DR/300/343.htm

    Przepisy nowelizacyjne ustawy z dnia 24.06.1994r. o własności lokali (tj.Dz.U. z 2000r. Nr.80, poz.903 ze zm.) obowiązują od dnia 19.05.2000 r, a Przedsiębiorstwo sprzedając lokal mieszkalny korzystało z przepisów ustawy zawartej w Dz.U. z 1994r. Nr.85, poz.388 ze zm.

    Nie wprowadzenie przepisów nowelizacyjnych w drodze uchwały ma związek m.in. z tym , że "piwnice nie przynależą do żadnego lokalu".
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Prezesie! Nie wprowadzenie przepisów nowelizacyjnych obowiązujących od dnia 19.05.2000 roku ma związek również z tym, że są "ustalone stawki od powierzchni a nie od udziałów".

    Kupowanie (nabywanie) lokali na własność przed wejściem w życie ustawy z dnia 24.06.1994r. o własności lokali (1.01.1995r.) odbywało się w świetle przepisów Kodeksu cywilnego oraz ustawy o gospodarce gruntami i wywłaszczeniu nieruchomości. Niedokładność pomiarów, braki w dokumentacji sprzedaży oraz duże zaokrąglenia w trakcie pomiarów sprawiło, że suma udziałów w nieruchomości wspólnej nie była równa 1.

    Art.2 ust.5 ustawy dokładnie precyzuje wyodrębniony lokal i sposób ustalenia przedmiotu własności danego właściciela.

    Art.2.5. Lokale wraz z pomieszczeniami do nich przynależnymi zaznacza się na rzucie odpowiednich kondygnacji budynku, a w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym - także na wyrysie z operatu ewidencyjnego; dokumenty te stanowią załącznik do aktu ustanawiającego odrębną własność lokalu.

    Przy obliczaniu udziałów właściciela lokalu wyodrębnionego należy zastosować art.3 ust.3 i 7 ustawy .

    Art.3.3. Udział właściciela lokalu wyodrębnionego w nieruchomości wspólnej odpowiada stosunkowi powierzchni użytkowej lokalu wraz z powierzchnią pomieszczeń przynależnych do łącznej powierzchni użytkowej wszystkich lokali wraz z pomieszczeniami do nich przynależnymi. Udział właściciela samodzielnych lokali niewyodrębnionych w nieruchomości wspólnej odpowiada stosunkowi powierzchni użytkowej tych lokali wraz z powierzchnią pomieszczeń przynależnych do łącznej powierzchni użytkowej wszystkich lokali wraz z pomieszczeniami do nich przynależnymi.

    7. W budynkach, w których nastąpiło wyodrębnienie własności co najmniej jednego lokalu i ustalenie wysokości udziałów w nieruchomości wspólnej bez uwzględnienia powierzchni pomieszczeń przynależnych lub w sposób inny niż określony w ust. 3, a przy wyodrębnianiu kolejnych lokali ustalano wysokość udziałów w nieruchomości wspólnej w taki sam sposób, do czasu wyodrębnienia ostatniego lokalu stosuje się zasady obliczania udziału w nieruchomości wspólnej takie, jak przy wyodrębnieniu pierwszego lokalu. Przepisu zdania poprzedzającego nie stosuje się, jeżeli wszyscy właściciele lokali wyodrębnionych i dotychczasowy właściciel nieruchomości dokonają w umowie nowego ustalenia wysokości udziałów w nieruchomości wspólnej

    W takiej sytuacji należy postawić pytanie, co należy zrobić by wprowadzić przepisy nowelizacyjne ustawy o własności lokali zawarte w tekście jednolitym (ze zm.) porządkujące w/w sprawy?
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    Jeżeli przy sprzedaży pierwszego lokalu wyodrębnionego nie ujęto pomieszczeń przynależnych do lokalu to stają się one pomieszczeniami WM?

    Właściciele lokali chcący skorygować udziały i zmienić zapis w aktach notarialnych podejmują uchwałę w formie aktu notarialnego na zebraniu zwołanym przez Zarząd Wspólnoty. Ponieważ nie ma jednej normy obliczania powierzchni budynku to właściciele w formie uchwały określają która z norm będzie miała zastosowanie.

    Jak obliczyć powierzchnię użytkową budynku lub mieszkania ?

    "Prawidłowe obliczenie powierzchni użytkowej jest sprawą bardzo ważną. Podstawą opodatkowania podatkiem od nieruchomości jest przecież powierzchnia użytkowa budynków lub ich części. Ponadto wynajmując lub kupując mieszkanie czy dom czynsz lub cena tej nieruchomości jest przecież uzależniona w głównej mierze od powierzchni."
    http://www.msrm.pl/?st=art&art=17

    Obliczanie powierzchni budynków i obiektów budowlanych dla potrzeb wyceny

    http://www.psrwn-lodz.pl/biuletyn/44/index.php?show=8

    O kłopotach z obliczaniem
    powierzchni użytkowej budynków

    http://godslaw.wordpress.com/2007/09/13/klopoty-z-obliczaniem-powierzchni-uzytkowej/

    OBLICZANIE POWIERZCHNI I KUBATURY OBIEKTÓW O RÓŻNYM PRZEZNACZENIU
    http://www.dashofer.pl/przyklady/ED-OPUB.pdf

    A więc trzeba zdać się na umiejętności fachowca

    Przedsiębiorstwo to z jednej strony sprzedawca 9 lokali mieszkalnych , a z drugiej właściciel lokalu w rozumieniu ustawy o własności lokali.

    Ustawa z dnia 24.06.1994r. o własności lokali

    Art. 4. 1. Dotychczasowemu właścicielowi nieruchomości przysługują co do niewyodrębnionych lokali oraz co do nieruchomości wspólnej takie same uprawnienia, jakie przysługują właścicielom lokali wyodrębnionych; odnosi się to także do jego obowiązków.
  • Opcje
    ZarządcaZarządca Zarzadca.pl ZARZADCA.PL
    edytowano listopada -1
    [cite] prezes:[/cite]"Zarządco" - w naszym przypadku piwnice nie przynależą do żadnego lokalu.Są własnością spółki.
    Tak, to już ustaliliśmy wcześniej, stanowią własność właściciela lokali niewyodrębnionych, który może je wyodrębnic jako przynależne do lokali, albo jako samodzielne lokale.
    ZARZĄDCA PORTAL INFORMACYJNY II 6tfwtu9sbskv.png
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    marta26421, treść ustawy to ja akurat mam przed nosem. Wszystkie mieszkania były sprzedawane jednego dnia.Wprowadzenie stawek od powierzchni,to był mój pomysł.Lepszego wtedy nie miałem. Jak już pisałem kiedyś - nie jestem fachowcem w tej branży!To firma ma swojego prawnika i sądzę,że przy odrobinie dobrej woli i zainteresowania tematem, mogli nam wtedy pomóc zorganizować to wszystko.Tylko po co? Firmę interesowało tylko sprzedanie lokali,bo z tego mieli kasę.
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    "Zarządco" - na wyodrębnienie piwnic to akurat bym nie liczył....a przynajmniej nie teraz.Nie zabija się kury znoszącej złote jajka.Co prawda niewiele,ale co miesiąc wpada do kasy firmy kilka złotych ZA NIC!!
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Jeśli on Wam wynajmuje piwnice, to mam nadzieję, że od ich powierzchni również płaci zaliczkę na koszty utrzymania?
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    wwwinyl,kolego....przecież podjęto uchwałę o umownym oddzieleniu części budynku od kosztów zarządzania nieruchomością wspólną.W części oddzielonej (w budynku hotelu są nasze piwnice).Spółka za tę część nic nie płaci !Płacą tylko za tę część,w której są nasze mieszkania i w której spółka ma swoje 5 lokali.
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Gdyby piwnice były częścią wspólną,to opłaty za piwnice powinny wpływać na konto wspólnoty - czy tak?
  • Opcje
    wwwinylwwwinyl Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Gdyby piwnice były częścią wspólną,to opłaty za piwnice powinny wpływać na konto wspólnoty - czy tak?
    oczywiście (o ile wspólnota takowe opłaty by uchwaliła)

    Czyli jak rozumiem wynajmujecie piwnice w innym budynku (położonym na innej działce)?

    Potrzebne Wam one? (bo czasami nie są potrzebne - złodzieje się włamują i ludzie nie trzymają tam nic cennego, albo wcale nie zaglądają)
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    wwwinyl,nie. Piwnice są w tym samym budynku tylko,że nasz budynek składa się z niejako dwóch części.Część główna jako hotel i "dobudówka" tzw. łącznik (bo miała być budowana jeszcze jedna dostawka i stąd łącznik).Jest to jeden budynek ale oddzielony ścianami konstrukcyjnymi grubości ok. 1 m.W zasadzie nie da się normalnie mieszkać nie mając piwnicy lub jakiegoś "grajdołka".Dobrze wiesz,że są pewne sprzęty,których nie używa się często i gdzieś je trzeba przechowywać.Balkon niestety jest za mały...Aha dodam jeszcze,że wejście do piwnicy jest na zewnątrz i znajduje się w części hotelowej czyli spółki.
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    Prezesie! Nie ma tu na forum osoby, która by tak szczegółowo opisała sytuację WM i to będącą członkiem Zarządu "właścicielskiego" Jedynym utrudnieniem jest to, że informacje o WM zawarłeś w kilku tematach.

    Twoja historia jest ostrzeżeniem dla wszystkich właścicieli indywidualnych wchodzących w skład Zarządu "właścicielskiego" nie znających zasad powstania i funkcjonowania WM. I nie ma znaczenia czy to WM z udziałem Skarbu Państwa, gminy, przedsiębiorstw państwowych i spółek prawa handlowego.

    (...)usunięto ADMIN
    Komentarz edytowany admin
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    [cite] marta26421:[/cite]Nie wprowadziliście w drodze uchwały przepisów nowelizacyjnych zawartych w teksie jednolitym ustawy z dnia 24.06.2000 r. o własności lokali (Dz.U. z 2000 r. Nr. 80, poz.903 ze zm.) obowiązujących od dnia 19.05.2000 roku. A więc właściciele lokali, w tym Przedsiębiorstwo nie możesz korzystać z zapisów nowelizacyjnych ustawy i orzecznictwa (w trybie tej ustawy).

    WM z udziałem Przedsiębiorstwa funkcjonuje w trybie przepisów ustawy zawartej w Dz.U. z 1994r. Nr.85, poz.388 ze zm.
    Przestań takie bzdury opowiadać, bo jeszcze ktoś uwierzy!
    Powtarzasz to któryś raz z rzędu. Można popełnić błąd, ale tkwienie w nim i ciągłe powtarzanie, mimo sprostowań, fatalnie o Tobie świadczy.
    Zmieniona ustawa, od dnia wejścia w życie nowelizacji, obowiązuje wszystkich. Nie jest potrzebna do tego żadna uchwała wspólnoty.

    Może ktoś z administracji tego forum zajmie się nadzorem merytorycznym?
    Może oprócz wycinania postów niegrzecznych, przydałoby się wywalanie postów idiotycznych?
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    WM nie ma w rejestrze sadowym http://krs.ms.gov.pl/login.aspx?ReturnUrl=/Default.aspx , a Przedsiębiorstwo jest. Nie ma jej też w ewidencji działalności gospodarczej http://pl.wikipedia.org/wiki/Ewidencja_Działalności_Gospodarczej, a Przedsiębiorstwo jest.

    Zarząd "właścicielski" zgłasza WM w Głównym Urzędzie Statystycznym celem nadania jej numeru REGON (w ciągu 14 dni od jego konstytuowania). Zgłoszenie na druku RG-1 http://www.rg-1.net/images/RG-1.pdf zawiera załącznik: kserokopię uchwały o wyborze Zarządu "właścicielskiego". Po upływie miesiąca od nadania numeru REGON członek Zarządu udaje się do Urzędu Skarbowego właściwego wg.miejsca położenia nieruchomości, gdzie WM nadaje się numer NIP http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=151&id=27892 WM osiągająca dochody (lub nie ) CIT- 8 i CIT -8/0 http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=151&id=27764

    Członek Zarządu "właścicielskiego" po uzyskaniu numerów REGON i NIP wyrabia WM pieczątkę , na której poza nazwą WM umieszcza się nr.NIP (lub NIP i REGON), a następnie zawiera umowę z bankiem na prowadzenie rachunku bankowego. Posiadaczem rachunku jest WM, a nie Zarząd "właścicielski". Zmiana składu Zarządu "właścicielskiego" nie pociąga za sobą otwarcia nowego konta dla WM. Poczynione zmiany dotyczą wyłącznie osoby uprawnionej do dysponowania rachunkiem, na który właściciele lokali, w tym Przedsiębiorstwo wpłaca zaliczki .

    Zarząd "właścicielski" jako organ WM zobowiązany jest do zawarcia w jej imieniu umów, które umożliwiają bieżące funkcjonowanie nieruchomości, a więc o dostawę wody, energii elektrycznej, wywozu nieczystości itp.

    Twój opis uzyskania przez WM numeru REGON, NIP i założenie konta bankowego rozłożył się na lata.
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Owner!Każde z nas posiada inny nick. A zatem Ty pracujesz na swoją wiarygodność, a ja na swoją. Szkoda mi czasu na personalizowanie.

    Przepisy nowelizacyjne ustawy z dnia 24.06.1994r. o własności lokali należy wprowadzić w drodze podjęcia uchwały.
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    Prezesie! Przedsiębiorstwo prowadzi działalność gospodarczą. Gdybyś miał wgląd w jego akt założycielski (KRS) to dowiedziałbyś się całej prawdy o Przedsiębiorstwie, które sprzedało 9 lokali wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej. Przypominam, że Skarb Państwa w "terenie" reprezentuje wojewoda.

    Wszystko wskazuje na to, że ważne decyzje dotyczące WM i jej nieruchomości zapadły na pierwszym zebraniu organizacyjnym właścicieli lokali , a zmiany w I kw 2009 roku.

    W chwili obecnej członkiem jednoosobowego Zarządu "właścicielskiego" jest osoba fizyczna posiadająca umowę o pracę z Przedsiębiorstwem będącym właścicielem lokalu w rozumieniu ustawy z dnia 24.06.1994r. o własności lokali (Dz.U. z 1994r. Nr.80, poz.388 ze zm.).
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] marta26421:[/cite]WM nie ma w rejestrze sadowym (...), a Przedsiębiorstwo jest. Nie ma jej też w ewidencji działalności gospodarczej (...), a Przedsiębiorstwo jest.
    Zdecyduj się: albo KRS, albo ewidencja. Żaden podmiot gospodarczy nie jest rejestrowany w obu ewidencjach naraz.
    Przedsiębiorstwo, o którym mowa, to spółka kapitałowa. Nie podlega wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej, prowadzonej przez gminę, lecz do rejestru przedsiębiorców KRS.
    [cite] marta26421:[/cite]Po upływie miesiąca od nadania numeru REGON członek Zarządu udaje się do Urzędu Skarbowego właściwego wg.miejsca położenia nieruchomości, gdzie WM nadaje się numer NIP
    Nie: "po upływie miesiąca", lecz: "przed upływem miesiąca". Jeśli masz tak "radzić", to lepiej nic nie pisz, bo wpędzisz początkujących wspólnotowiczów w kłopoty.
    Termin na złożenie wniosku o NIP to 30 od uzyskania REGON-u. Jeśli wniosek o NIP złożysz "po upływie miesiąca" od REGON-u, to fiskus nałoży na Ciebie karę.
    [cite] marta26421:[/cite]Członek Zarządu "właścicielskiego" po uzyskaniu numerów REGON i NIP wyrabia WM pieczątkę , na której poza nazwą WM umieszcza się nr.NIP (lub NIP i REGON), a następnie zawiera umowę z bankiem na prowadzenie rachunku bankowego.
    Nie jesteśmy w carskiej Rosji. Pieczątka nie jest konieczna. Jak ktoś bardzo chce, to może ją wyrobić w dowolnym momencie. Można też nie wyrabiać jej w ogóle. Nie ma żadnych przepisów, nakładających na wspólnotę obowiązek posiadania pieczątki. Tym bardziej więc nie ma wymogu, aby na pieczątce był REGON i NIP.
    Umowę rachunku bankowego należy zawrzeć po otrzymaniu REGON-u, jeszcze przed uzyskaniem NIP. We wniosku o NIP trzeba podać już nazwę banku i numer konta.
    [cite] marta26421:[/cite]Posiadaczem rachunku jest WM, a nie Zarząd "właścicielski". Zmiana składu Zarządu "właścicielskiego" nie pociąga za sobą otwarcia nowego konta dla WM
    :shocked: :bigsmile:
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Owner! Przedsiębiorstwo, które sprzedało 9 lokali do dnia ... 2009 roku było wpisane do ewidencji działalności gospodarczej. Wpis do KRS nastąpił tego samego roku ale innego dnia. Gdyby Prezes upublicznił dane Przedsiębiorstwa to można byłoby podać PRECYZYJNIE datę wykreślenia i wpisu.
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    Owner! WM przez Ciebie zarządzana może nie mieć pieczątki, ale inne mają i stawiają je m.in. na zaproszeniach na zebranie ogółu właścicieli lokali. - lewy górny róg i prawy dolny (koło podpisów członków Zarządu Wspólnoty).
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] marta26421:[/cite]Przedsiębiorstwo, które sprzedało 9 lokali do dnia ... 2009 roku było wpisane do ewidencji działalności gospodarczej.
    Na pewno nie. Wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej podlegają osoby fizyczne, prowadzące działalność: przedsiębiorcy działający jednoosobowo oraz wspólnicy spółek cywilnych
    Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej:
    Art. 14. 1. Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą w dniu złożenia wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej albo po uzyskaniu wpisu do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym.
    2. Wpisowi do ewidencji podlegają przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi.
    Przedsiębiorstwo, zanim został przekształcone w spółkę z o.o., było przedsiębiorstwem państwowym, a nie osobą fizyczną. :smile:
    Przedsiębiorstwa państwowe podlegają obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego:
    Ustawa z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym:
    Art. 1. 1. Tworzy się Krajowy Rejestr Sądowy, zwany dalej "Rejestrem".
    2. Rejestr składa się z:
    1) rejestru przedsiębiorców;
    2) rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej;
    3) rejestru dłużników niewypłacalnych.

    Art. 38. W dziale 1 rejestru przedsiębiorców zamieszcza się następujące dane: (...)
    10) w przypadku przedsiębiorstwa państwowego - organ założycielski;
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] marta26421:[/cite]Owner! WM przez Ciebie zarządzana może nie mieć pieczątek, ale inne mają i stawiają je m.in. na zaproszeniach na zebranie ogółu właścicieli lokali.
    Zaprosić to możesz ciocię Józię na imieniny, a nie właścicieli lokali na zebranie.
    Zarząd lub zarządca ZAWIADAMIA właścicieli o zebraniu:
    Art. 32. 1. O zebraniu właścicieli zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, zawiadamia każdego właściciela lokalu na piśmie przynajmniej na tydzień przed terminem zebrania.
    2. W zawiadomieniu należy podać dzień, godzinę, miejsce i porządek obrad. W wypadku zamierzonej zmiany we wzajemnych prawach i obowiązkach właścicieli lokali należy wskazać treść tej zmiany.
    [cite] marta26421:[/cite]lewy górny róg i prawy dolny (koło podpisów członków Zarządu Wspólnoty).
    A czemu nie prawy górny i lewy dolny? A jedna nie wystarczy?
    Skoro są podpisy, to po co w ogóle pieczątka?
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Ustawa mówi o " zawiadomieniu ", a Zarząd Wspólnoty pisze zaproszenie" . Wiem, że zaproszenie to gatunek wypowiedzi mylony często z zawiadomieniem i ogłoszeniem.

    Zawiadomienie
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zawiadomienie
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    Przedsiębiorstwo, które sprzedało 9 lokali mieszkalnych podlega kontroli państwa. Natomiast Zarząd nieruchomością WM, której członkiem jest Przedsiębiorstwo takiej kontroli nie podlega. W 2009 roku Przedsiębiorstwo zmieniło formę prawną. Potwierdza to wpis do KRS.

    Formy prawne przedsiębiorstw
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Formy_prawne_przedsiębiorstw

    W tym samym czasie doszło do zmiany w składzie Zarządu "właścicielskiego".
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Witaj marta26421 ! To,że informacje o mojej wspólnocie zawarłem w kilku tematach to chyba dobrze.Po prostu każdy temat jest o czym innym. Gdybym chciał opisać wszystko w jednym poście,to zajęłoby to kilka dni i chyba byłoby strasznie nudne.Nikt by tego do końca nie przeczytał. :)
    owner - co do kolejności "składania" czy też zakładania - ja po numer REGON poszedłem po kilku latach od powstania WM a po NIP jeszcze później a rachunek w banku założyliśmy na samym końcu. W moim mieście wszystko jest możliwe.
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Prezesie! Zebranie informacji z kilku tematów zabiera dużo czasu. Ponadto z Twoimi postami trzeba być na bieżąco, bo nóż coś nowego napiszesz. Jeszcze brakuje mi do ukończenia układanki kilka elementów, ale one są w dokumentach m.in. Przedsiębiorstwa do których nie masz dostępu.

    Twoje Miasto nie ma z tym nic wspólnego. To nieznajomość zasad powstania i funkcjonowania WM jest tego powodem. Przedsiębiorstwo które sprzedało 9 lokali mieszkalny z 15 w łączniku doskonale zna swoje prawa i umie z nich korzystać.
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Prezesie! Kiedy idzie się na rozmowę o pracę to w dobrym tonie jest wiedzieć co nie co o firmie i tak samo jest z właścicielem budynku, który po powstaniu WM przestaje nim być. To na jej rzecz Przedsiębiorstwo będzie wnosić zaliczki i to od niej będzie otrzymywać ich rozliczenie. Wybór Zarządu "właścicielskiego" stanowi informacje kto będzie podpisywać owe rozliczenia zaliczek.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] marta26421:[/cite]To nieznajomość zasad powstania i funkcjonowania WM jest tego powodem. Przedsiębiorstwo które sprzedało 9 lokali mieszkalny z 15 w łączniku doskonale zna swoje prawa i umie z nich korzystać.
    Znajomość swoich praw nic prezesowi nie da, bo spółka posiada ponad 90% udziałów. Niczego tu się nie da zwojować. Decyduje wola większości, a większość ma przeciwnik. I to się nie zmieni.
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Owner! Czy zarządzasz WM w której wszystkie lokale są wykupione?
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    marta26421, czy oby na pewno masz rację pisząc,że przedsiębiorstwo zna swoje prawa i umie z nich korzystać? Ja sądzę,że firma od samego początku łamie prawo.Prawdopodobnie z powodu nieznajomości tego prawa. Czy nie jest łamaniem prawa podawanie dla dostawcy mediów informacji,że jest się WŁAŚCICIELEM budynku skoro to jest nie prawda? Albo,że jest się UŻYTKOWNIKIEM wieczystym gruntu,skoro to też nie jest prawda? A wszystkie opisane przeze mnie działania samowolne na terenie nieruchomości wspólnej m.in. wycięcie kilku drzew, utworzenie i ogrodzenie "placu zabaw" na terenie nieruchomości? A może posiadanie przez firmę kotłowni jest zgodne z prawem?To nazywasz działaniem zgodnym z prawem? Czyim prawem? Może większościowego udziałowca...
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    owner,da się zwojować.Tylko na to trzeba kasy i czasu ! Potrzebna jest dobra "papuga" bo sam wiesz,że nie tak to powinno wyglądać!
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Już o tym pisałem: możesz doprowadzić do uporządkowania spraw związanych z zarządzaniem, ale nie przejmiesz kontroli nad nieruchomością wspólną, bo większości udziałów nigdy nie uzyskasz. Odwalisz brudną robotę za większościowego właściciela, Twoi sąsiedzi (właściciele wyodrębnionych lokali) wcale nie będą Ci wdzięczni, bo będą musieli ponosić większe koszty, a spółka jak rządzi, tak będzie rządzić nadal.
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    owner - no właśnie większe koszty...to był m.in. powód przez który przegrałem sprawę w sądzie.Po prostu człowiek,który jest jednoosobowym zarządem WM i jednocześnie pracownikiem większościowego tak zamieszał w sprawie,że wyszło na to,że ja chcę żeby ponosić większe koszty .Doskonale wiem,że sposób działania naszej wspólnoty daleki jest od tego opisanego w UWL.Czy to znaczy,że mam pozwalać,żeby to trwało nadal? Przeciez łamane jest prawo.
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Owner! Właściciele 9 wyodrębnionych lokali mogą doprowadzić nie tylko do uporządkowania, ale i do oddzielenia hotelu od łącznika z 15 lokalami mieszkalnymi.

    Z tego co pisze Prezes wynika, że Przedsiębiorstwo w budynku WM prowadzi działalność gospodarczą. Do prowadzenia owej działalności potrzebna była zgoda w formie uchwały o wyłączeniu części nieruchomości WM. Co myślisz o cofnięciu zgody w drodze uchwały podpisanej przez 9 właścicieli lokali na początek?
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano lutego 2010
    marta26421,ta zgoda nie była potrzebna do prowadzenia działalności.Przecież firma prowadzi tu działalność o wiele dłużej niż istnieje wspólnota.Po prostu firma nie chciała dawać kasy za swój udział w nieruchomości do wspólnego koszyczka i tyle !Zabezpieczyli się uchwałą niezgodną z prawem bo taki podział powinien wyglądać inaczej. Firma jako członek wspólnoty ma swój udział w całym budynku( i terenie).Zgodnie z tym udziałem ponosi koszty zarządzania.Tak?Natomiast to co zrobili (uchwała o oddzieleniu) powinno być na podstawie umowy członka ze wspólnotą. W umowie tej spółka mogła "poprosić" o zgodę na wyłączne korzystanie z części wspólnej ze względu na specyfikę działalności.Ale nie podzielenie budynku.Sądzę,że nikt z właścicieli lokali by nie protestował.
  • Opcje
    ownerowner Użytkownik
    edytowano listopada -1
    [cite] marta26421:[/cite]Właściciele 9 wyodrębnionych lokali mogą doprowadzić nie tylko do uporządkowania, ale i do oddzielenia hotelu od łącznika z 15 lokalami mieszkalnymi.
    A w jakiż to sposób?
    [cite] marta26421:[/cite]Do prowadzenia owej działalności potrzebna była zgoda w formie uchwały o wyłączeniu części nieruchomości WM. Co myślisz o cofnięciu zgody w drodze uchwały podpisanej przez 9 właścicieli lokali na początek?
    Żadna zgoda nie była potrzebna.
    Jak chcesz podjąć jakąkolwiek uchwałę przeciwko interesom właściciela, który ma ponad 90% udziałów? Podpisy 9 właścicieli nie dają żadnej uchwały.
  • Opcje
    marta26421marta26421 Użytkownik
    edytowano listopada -1
    Prezesie! Kiedy się ubierasz też wkładasz wszystko naraz? Nie. W jednym poście zamieściłeś sprawy, które muszą czekać na swoją kolejkę. Punktem wyjścia jest data powstania WM.
  • Opcje
    prezesprezes Użytkownik
    edytowano listopada -1
    marta26421 wspólnota powstała 30 października 2000r. Co w związku z tym?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.