Hadrian
Hadrian
O
- Nazwa użytkownika
- Hadrian
- Dołączył(a)
- Wizyty
- 121
- Ostatnia aktywność
- Ranga
- Użytkownik
- Punkty
- 97
- Nagrody Zarzadca.pl
- 8
-
Metraż użytkowy z aktu notarialnego vs dokumenty dewelopera
udział w garażu, to 224/28625.
czyli dobrze liczę, że mój udział to 2,56 ?
wracając do twoich wcześniejszych komentarzy zaliczka może być wyrażona w m2Xstawka żeby było czytelniej dla mieszkańców. To jak teraz udziały obrócić w m2?
Nie do końca się zgadza, bo zgubiłem jedna cyferkę w licznikach ?. Ale nie istotne.
Powierzchniami, to będzie
# mieszkanie to 43,80 m²
# garaż 4,07 m²
Razem 47,87 m²
Gdy podzielimy 4787/187447 wyjdzie 0,0255378854 czyli 2,55 w procentach -
Rozwiązanie umowy z zarządcą a uchwała wspólnoty
W pierwszej kolejności, należałoby ustalić czy wypowiadacie umowę administratorowi, czy zarządcy.
Co do administratora, to nie jest konieczna uchwała by rozwiązać umowę z administratorem, ale potrzebne jest oświadczenie woli w postaci wypowiedzenia, od przynajmniej dwaj członków wspólnoty (gdy zarząd jest wieloosobowy).
Jeżeli administrator zatrudniał sobie podwykonawców, to jego sprawa, co z nimi zrobi po otrzymaniu wypowiedzenia. Wy macie umowę tylko z administratorem.
Jeżeli umowy z serwisami są na wspólnotę, a administrator tylko reprezentował zarząd, to umowy może wypowiedzieć tylko zarząd wspólnoty. Płaciliście oddzielnie firmie od terenów zielonych, czy kasa szła do admina a ten rozliczał się z firmą? -
Odpady - deweloper
Zamieszkanie w nieruchomości w sposób legalny, jest możliwe po uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie. Okres od otrzymania decyzji do powstania wspólnoty, nazywany jest okresem przejściowym lub deweloperskim. W tym okresie, właściciel lub zarządca może już wystąpić do urzędu z deklaracją śmieciową (nie trzeba czekać na powstanie wspólnoty).
Dlaczego deweloper zbiera? Wpłata na poczet śmieci powinna być dokonywana na konto wspólnoty, nie dewelopera. Jeśli kontenery są dewelopera, i wspólnota rozlicza się z deweloperem za kontenery, to zapytaj administratora na jakich zasadach się rozliczacie i czy to się bardziej opłaca, niż składać teraz deklarację. Deweloper zarządza waszą wspólnotą czy jest zarządca/administrator? -
Metraż użytkowy z aktu notarialnego vs dokumenty dewelopera
Nie powinno być różnic. Zarówno w akcie, jak i księdze wieczystej, powinna być ta sama wielkość. W przypadku nieruchomości wielobudynkowej, gdy do użytkowania są oddawane sukcesywnie kolejne budynki a z nimi lokale, zwiększa się mianownik udziału dla każdego lokalu. Dla zarządcy/administratora najistotniejsze są dane zawarte w księdze wieczystej. Od dewelopera powinien otrzymać informację o właścicielach, o danych korespondencyjnych/kontaktowych.
W naszym wypadku nic nie było dobudowywane. Mamy jeden wolnostojący budynek. A może po przeliczaniu udziałów (bo przecież od wielkości udziałów naliczana jest zaliczka na FR) powstała różnica? Dlaczego zaczęliśmy się nad tym się zastanawiać? Z bilansu rocznego, przedstawionego przez administratora wynika, że zaliczki na FR i eksploatację liczone są od 1635,92 m.kw., ale jak zapytaliśmy jaki jest metraż z którego oni liczą, to ich odpowiedź była 1641,47 m.kw.
-
Jak powinna wyglądać zaliczka na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości
Zacytowany wzór na początku wątku, pozwala kontrolować Zarząd WM oraz daje informacje właścicielowi lokalu, jakie są planowane koszty roczne utrzymania nieruchomości ( inaczej, ile WM planuje wydać na utrzymanie nieruchomości)
"planowane koszty roczne utrzymania nieruchomości" znajdziesz w planie gospodarczym, właśnie do tego służy.
Jeśli ktoś chce wiedzieć ile przypadnie na jego lokal z planowanego kosztu deratyzacji, to sobie przemnoży swój udział przez szacowany koszt w planie.
Na cholerę, chcesz tę informację powielać w zaliczkach?
Najistotniejsze jest rozliczenie zaliczki, w oparciu o rzeczywiste koszty poniesione przez wspólnotę. Tu możesz kontrolować, czy wykonanie mocno odbiegło od prognozy.
Co właściciel zrobi z informacją, że przypadający na niego miesięczny planowany koszt deratyzacji, to np 4,42 zł? To dużo, mało, czy w sam raz...?
Lepiej zostaw sprawę profesjonalistom, bo do końca nie wiesz czego chcesz. Zagmatwasz temat, a i tak nie dogodzisz wszystkim.
I jeszcze jedno, udział, jest ściśle powiązany z powierzchnią lokalu wraz z pomieszczeniami przynależnymi, dlatego równie dobrze w zaliczce można stosować stawki od m2