Deklaracja śmieciowa we wspólnocie mieszkaniowej
Gość Zarzadca.pl
Użytkownik
Z tą ustawa w przyapdku budynków wielolokalowych jest tylko jeden problem. Brak w niej podstawy prawnej do zbierania przez Zarząd lub Zarządcę danych o ilości osób zamieszkałych w lokalach. Zgodnie z otrzymaną przeze mnie oficjalną informacją od prawnika z Urzędu Miasta st. Warszawy żaden z paragrafów ustawy śmieciowej nie daje Zarządowi lub Zarządcy prawa do zbierania, przetwarzania i egzekwowania podania takich informacji. Ustwa jedynie wskazuje kto ma taką delkarację złozyć.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarze
helenkam - co cię obchodzą deklaracje?
To zarząd (w jednej jak i drugiej wspólnocie) jest odpowiedzialny z mocy ustawy (śmieciowej) do złożenia deklaracji i zarząd jest odpowiedzialny za prawidłową segregację i dopilnowanie wywózki śmieci z terenu nieruchomości, którą w imieniu wspólnoty zarządza z mocy drugiej ustawy czyli UoWL.
Co Urząd miasta obchodzi komu właściciel lokalu płaci zaliczki we wspólnocie???
Ty jako właścicielka lokalu wpłacasz zaliczki (w tym także za wywóz śmieci ) do wspólnoty a wspólnota ma na koniec roku cię rozliczyć z tych zaliczek.
Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
3) ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
Przecież wszystko pozostaje po staremu,oprócz "kosmicznego" wzrostu cen.
Z tą tylko różnicą,że WM będzie wpłacała kasę do gminy ,a nie bezpośrednio firmie wywożącej śmieci.
DGO-1 dla lokali mieszkalnych
Wypełnione deklaracje należy dostarczyć do Urzedu Miasta w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10.05.02013r
w pozycji okreslajacej sposób zbierania odpadów:( proszę zadeklarować )
selektywny stawka za jedną osobę wynosi 18,00 zł/m-c
zmieszany """ wynosi 28,00 zł/m-c
podpisano Zarządca Nieruchomości treść załącznika
Dlatego też helenkam powtórzę: to wszystko co się dzieje w twojej wspólnocie to horror niewiedzy.
Dodam jeszcze:
"...Art. 14. Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
4) wydatki na utrzymanie porządku i czystości..."
Nowy doklejony: 08.05.13 14:57 - to nie wiem już kto jest reprezentantem waszej wspólnoty - zarząd czy administrator?
Przecież taką deklarację składa i podpisuje zarząd wspólnoty za nieruchomość wielorodzinną którą zarządza bo to zarząd odpowiada tak jak każdy inny właściciel budynku jednorodzinnego - wyraźnie o tym mówi ustawa śmieciowa. - no właśnie czyli składasz indywidualną deklarację w ciemno?
A wiesz jak segregowac?
Wiesz że butelki plastikowej nie można wrzucać razem z plastikową tacką?
Wiesz że papieru faksowego nie można wrzucać razem z innymi papierami?
Wiesz że butelek szklanych nie wolno wrzucać razem z innym szkłem np. okiennym?
Sąsiedzi też to wszystko wiedzą?
A szwendający się menele wyrzucający śmieci gdzie popadnie też wiedzą jak segregować i ci nie zabrużdżą?
A w wieżowcu każdy kto wrzuci do zsypu też będzie segregował?
Będzie piętnaście różnych zsypów?
Uważam, że należy powiedzieć wreszcie prawdę.
Mamy klasyczny powrót do komuny - w przedmiocie śmieci - znika gospodarka rynkowa.
Ten podział na segregowane i niesegregowane jest sztuczny (pic na wodę fotomontaż) bo niemożliwy w praktyce naszej polskiej do zastosowania.
Jest przykrywką do podniesienia cen dla wszystkich jak za rzekomo niesegregowane - niesegregowaliście - "straż śmieciowa" sprawdziła (zawieruszyło się źdźbło trawy w papierach) - więc opłata zwiększona jak za niesegregowane!
I o to chodzi. Wreszcie urzędnicy znów będą mogli decydować, zarządzać naszymi pieniędzmi itd. a ile nowych miejsc pracy przybędzie w urzędach!!!
Niech ten zarządca zastanowi się, o co mu chodzi ?
Przecież to WM, czyli wszyscy właściciele macie się określić, czy będziecie segregować odpady czy nie, a nie poszczególni właściciele.
Jeżeli zdecydujecie ,że będziecie segregować wasze śmieci,to nikt nie może się wyłamywać i nie segregować,bo wówczas będziecie płacić kary.
Dlatego, trzeba podjąć odpowiedzialną decyzję.
W wielu miastach ruszają kampanie śmieciowe.
Będą nas "idiotów" uczyć jak segregować śmieci
Jak każda kampania -kosztuje i to nie mało.
Wrocław,kampania informacyjna to 200 tys.zł :shocked: , co by się ludziska połapali w tym bałaganie.
Z ostatniej chwili-na tą chwilę w Krakowie i Szczecinie na kampanię już wydano po 160 tys zł.
Czyli ,równo "rżną" obywateli po kieszeniach.
A to dopiero początek......fenomenalnej ustawy śmieciowej......by to wszystko h.....strzelił.
Przypomnę więc forumowiczom ,zwłaszcza tych , którzy tak cenią Twoje kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu Wspólnotami co wypisywałeś 05 .04.2013 w wątku Deklaracje śmieciowe - opłaty (nie nauczyłem się jeszcze zgrabnie wklejać dawne wpisy)
U mnie wszyscy właściciele mają złożyć indywidualne deklaracje o opłatach za utylizacje odpadów przez Gminę , taka jest uchwała właścicieli lokali.
Natomiast Zarząd WM współpracuje z przedstawicielem Gminy w sprawie zorganizowania miejsca składowania odpadów na terenie wspólnoty tych sortowanych i tych nie sortowanych...
Wspólnota nie ma zamiaru brać odpowiedzialności zbiorowej za kłamców i krnąbrnych właścicieli lokali .
Nr worków na odpady segregowane ( nr worka >>> nr pesel, nr pesel znajduje się na deklaracji) likwiduje anonimowość w składowaniu odpadów
Ciekaw jestem kto pierwszy Krzyknie - napisze , ze to jest niedorzeczność ... pomysł z mchu i paproci ... czajnik5 ?
Pierwszym będę ja Praktyk-realista . To bzdura ,nonsens, głupota.
Jako rozsądny zarządca mojej WM nie mam zamiaru poddawać pod głosowanie nierealnej uchwały. Złożę do 15.06.2013 deklaracje o niesegregowaniu śmieci, i chociaż wolałbym mniej płacić, jestem odpowiedzialnym człowiekiem, pilnującego interesy WM. Chyba ,że WM uchwali zasady segregacji oraz zasady odbioru przez Komisję Śmieciową WM, np. odbiór worków codziennie od godz. 10.00 - 10.15. skład Komisji - członek Zarządu, reprezentant mężczyzn i reprezentant kobiet. Skład Komisji zmieniany co pół roku. Oczywiście śmietnik zostanie monitorowany.
Trzeba mieć minimalne pojęcie o życiu we WM ,żeby się wypowiadać tak autorytatywnie, i udawać fachowca. Segregacja jest możliwa ale we WM kilkulokalowych (10-15?) i to przy wysokiej samodyscyplinie członków. W tym pokoleniu RP będzie trudno to wdrożyć. I tak dojdą problemy ze śmieciami "trudnymi" AGD, opony, akumulatory, chemia, gabaryty itp. Nie mam zamiaru obserwować w nocy śmietnika. Wolę to uregulować zasadą - koszty ich wywożenia pokryje WM, " śmieci te" winny być oddzielnie składowane i przygotowywane do wywozu.
Chętnie na ten temat podyskutuję, ale nie z kimś, kto uważa ,że "głupi właściciel" do oznaczonego PESELEM worka wrzuci to co mu nie wolno. On to wyrzuci bez worka.:bigsmile::bigsmile::bigsmile:
KubaP - przypomnij nam jeszcze jak duża jest Wasza WM.
a co w sytuacji kiedy wspólnoty mieszkaniowe oraz spółdzielnie nie otrzymają worków? zapis z warunków przetargu
W jednej z gmin na Dolnym Śląsku - rozdają naklejki z nr pesel na worki , które kupuje oczywiście właściciel posesji = lokalu,
ma to pozwoli na kontrolę czy właściciel deponuje śmieci na terenie gminy i czy zgodnie z deklaracją ...
Piotrek - niestety taki jest język prawny, ale nie można go odczytywać bez kontekstu, z pominięciem celu ustawy. Zapewniam Cię ,że po złożeniu deklaracji otrzymacie decyzję o płatności, i ta decyzja będzie nie na Ciebie osobiście, ale na WM. A jaką deklaracje złożyliście odnośnie NW? Dla nieruchomości niezamieszkanej? I za nią będą płacili członkowie Zarządu, którzy ją złożyli, z własnej kieszeni? A jak jest Zarząd 5-osobowy to losujecie kto składa podopis, a kto nie?
A jak do tej pory rozliczaliście śmieci? Zarząd to nie tylko przywileje, ale również obowiązki. A dlaczego tak sądzisz? Jak ktoś oszukuje WM musi liczyć się z konsekwencjami. Naliczycie mu stawki rzeczywiste, doliczycie odsetki i nakażecie zapłatę. Każdy ma prawo udowodnić swoje racje w sądzie. Jeżeli się nie nadajesz do tej funkcji to zrezygnuj.:bigsmile:
Żaden nie zwócił wam (zarządowi) uwagi, że to jest niezgodne z zapisami ustawy śmieciowej?
Ustawa śmieciowa dotyczy wywozu śmieci z terenu nieruchomości a nie z lokali właścicieli.
Z tego tytułu nakłada określone obowiązki także na zarząd wspólnoty, który zarządza NW na której śmieci są gromadzone i następnie wywożone.
Pojęcie nieruchomość także dla cełów tej ustawy to nie tylko budynek czy też tylko nieruchomośc gruntowa - proszę sprawdzić sobie w K.c. i jego komentarzach definicję nieruchomości.
Ustawa śmieciowa nic nie zmienia w obowiązkach właścicieli lokali i wewnętrznych rozliczeniach w ramach wspólnoty. Tak jak do tej pory tak i po 1 lipca właściciel płaci na konto wspólnoty zaliczki na koszty zarządu oraz zaliczki na opłaty za lokal. W tych pierwszych jest też zaliczka (opłata) za wywóz śmieci jakie właściciel wyrzucił na śmietnik czy do zsypu. Wspólnota zamiast tak jak do tej pory płacić firmie wywożącej śmieci jedną kwotę za całość wywiezionych śmieci teraz będzie płacić gminie jedną kwotę (tyle że wyższą 30-300%) za całość wywiezionych śmieci.
Wygłaszasz waść jakieś herezje niczym niejaki serwik, też gość portalu Zarządca.pl
Śmietnik wspólnotowy znajduje się w lokalach właścicieli (nieruchomości samodzielnej) czy na terenie nieruchomości (wspólnej)?
Właściciele lokali to gdzie do tej pory i gdzie po 1 lipca będą wyrzucać śmieci - do zsypu już nie, na śmietnik też nie?
Jako członek zarządu to chyba to wiesz?
"...3. Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali ..."
Czy myślisz że jakaś gmina będzie się certoliła i np. z wszystkimi 245 właścicielami lakali w jakieś wspólnocie z każdym z osobna się zajmowała skoro wg ustawy w takiej sytuacji partnerem do rozmów i kar jest dla gminy zarząd.
Ale tu są specjaliści którzy nawet każdy przecinek niewłaściwie postawiony potrafią właściwie skomentować. W niektórych gminach zgodnie z wymogami ustawy przyjęto, że odpady generują gospodarstwa domowe a w jeszcze innych, że zużyta woda, więc coś ten argument nie pasuje. Nie ma technicznej możliwości aby można było 24 godziny na dobę określać (zważyć, zmierzyć , powąchać, obmierzyć gabaryty itd) i inne śmieci jakie właściciele poszczególnych lokali - ba, każda osoba w rodzinie czy studenci w wynajętym lokalu - wrzucili do zsypu lub na wspólny śmietnik, ile czyjego szkła z butelek a ile z rozbitej szyby było, czy też który klocek czyjego pupila był chyba, że zaczipują z DNA jak w Ameryce.
http://www.hotmoney.pl/TYLKO-U-NAS-Nie-chca-placic-za-smieci-Moga-uniknac-kary-a30565
:bigsmile::bigsmile::bigsmile: