Avatar

gab

gab

O

Nazwa użytkownika
gab
Dołączył(a)
Wizyty
711
Ostatnia aktywność
Ranga
Użytkownik
Punkty
373
Nagrody Zarzadca.pl
20
  • Zarządzanie częściami wspólnymi osiedla

    Czyli każdy z właścicieli ma lokal i związany z tym udział w gruncie i cześciach wspólnych budynku (WM) + udział w gruncie, który stanowi współwlasność wielu właścicieli lokali z k8lku wspólnot.
    Ten grunt też ma swoją księgę i też można sprawdzić jakie działki geodezyjne obejmuje. Jeśli nie ma umowy do użytkowania, to można korzystać z całości gruntu.
    Do zarządzania tym wspólnym gruntem mają zastosowanie zapisy kodeksu cywilnego - dział współwlasność.
    Jeśli wpłacacie co miesiąc jakaś kwotę, do zarządcy to macie prawo żadąć od zarządcy szczegółowego sprawozdania na co idą Wasze pieniądze.
    Co do śmietnika, uważam, że nawet jeśli stoi na gruncie, który jest współwłasnością a służy tylko 1 wspólnicie, to koszty utrzmania powinna ponosić ta wspólnota.
  • Najem pomieszczenia wspólnego

    W ustawie o własności podano przykładowy katalog czynności przekraczających zwykly zarząd. To nie jest katalog zamknięty.
    Każdy z właścicieli ma prawo do korzystania z NW. Najem NW pozbawia go tego prawa. Zatem na najem NW potrzebna jest uchwała, którą każdy może zaskarżyć.
  • Czy głos oddany w uchwałach jest nieważny?

    Do momentu darowizny głos jest ważny. Jeśli głosował po darowiżnie, to mógł być pełnomocnikiem właściciela. Niech obdarowany potwierdzi i po sprawie.

    Jeśli uchwala zapadła lub uzyskała większość głosów na nie , a jest problem z kontaktem z częścią właścicieli, to można przerwać głosowanie.
  • Zarządzanie małą wspólnotą przez najemce lokalu

    szynak1 napisał użytkownik: »

    W taki razie, jeżeli właściciele chcieli by prowadzić sprawy wspólnoty, za zgodą gminy, potrzebna wtedy jest umowa o administrowanie wspólnoty ( czy do tego zawsze trzeba mieć działalność z zakresu zarządzania / administrowania nieruchomościami??? ),czy wystarczy jakaś uchwała albo pisemna zgoda z gmina na prowadzenie spraw wspólnoty??
    Gdyby właściciele chcieli prowadzić sprawy wspólnoty, to potrzebna jednomyślna "uchwała" (decyzja) w tej sprawie, w której określa się kto i czym się zajmuje. I czy będzie za to pobierać wynagrodzenie czy nie. Inna umowa nie jest potrzebna.
    Właściciel nie musi prowadzić działalności w tym zakresie.

    I jeszcze jedna rada. Myśl realnie a nie życzeniowo.
    WM ma kredyt. Gmina nie będzie chciała powierzyć zarządzania/administrowania osobie znikąd, bo rodzi to niebezpieczeństwo, że kredyt nie będzie spłacany. Tak samo z rachunkiem bankowym. Gmina może się bać o bezpieczeństwo pieniędzy tam zgromadzonych i płynność finansową. Gdy staniesz się właścicielem lokalu, to zmieni się Twój status. Gmina nadal może mieć powyższe obawy ale łatwiej będzie przeforsować wolę większości właścicieli,
    Przeczytaj ustawę o własności lokali. A potem kodeks cywilny - dział współwłasność.
    Zdobądź potrzebną podstawową wiedzę, łatwiej przekonasz przedstawicieli gminy.

    Czemu Wasz dotychczasowy administrator rezygnuje?
    Czy najemca 3 lokalu chce ten lokal wykupic?
    Czy nikt nie ma zaległoścì? Gmina albo prywatny własciciel!

    Ważne! Z kodeksu cywilnego do zarządzania mają zastosowanie tylko art. 199 do art.209 i art.221.










  • Zarządzanie małą wspólnotą przez najemce lokalu

    Waszą wspólnotę obowiązuja zapisy ustawy o własności lokali do art.19 włącznie. A tylko w kwestii zarządzania mają odpowiednio zastosowanie zapisy kc i kpc.
    Na powierzenie zarządu na podstawie art.18.1 osobie bez kwalifikacji gmina się raczej nie zgodzi.
    Jako najemca nie masz w tej chwili żadnych praw. Chyba że masz działalność z zakresu zarządzania p/ administrownia nieruchomościami. Możesz złożyć ofertę. Może gmina się zgodzi. ;-)
    Na zmianę sposobu zarządu na taką, jak w dużej wspólnocie, potrzebujesz umowy notarialnej i zgody wszystkich właścicieli. Gmina raczej się nie zgodzi.
    Gdy wykupisz już mieszkanie, to jako właściciel możesz prowadzić sprawy wspólnoty. Jeśli gmina się zgodzi. ;-)
    NIP, REGON, rachunek bankowy powinna posiadać każda wspólnota.