Avatar

gab

gab

O

Nazwa użytkownika
gab
Dołączył(a)
Wizyty
788
Ostatnia aktywność
Ranga
Użytkownik
Punkty
392
Nagrody Zarzadca.pl
20
  • Nawiewniki w oknach - zalecenie kominiarza

    Nawiewniki w oknach zaklada własciciel lokalu.
  • Zarządzanie małą wspólnotą przez najemce lokalu

    Waszą wspólnotę obowiązuja zapisy ustawy o własności lokali do art.19 włącznie. A tylko w kwestii zarządzania mają odpowiednio zastosowanie zapisy kc i kpc.
    Na powierzenie zarządu na podstawie art.18.1 osobie bez kwalifikacji gmina się raczej nie zgodzi.
    Jako najemca nie masz w tej chwili żadnych praw. Chyba że masz działalność z zakresu zarządzania p/ administrownia nieruchomościami. Możesz złożyć ofertę. Może gmina się zgodzi. ;-)
    Na zmianę sposobu zarządu na taką, jak w dużej wspólnocie, potrzebujesz umowy notarialnej i zgody wszystkich właścicieli. Gmina raczej się nie zgodzi.
    Gdy wykupisz już mieszkanie, to jako właściciel możesz prowadzić sprawy wspólnoty. Jeśli gmina się zgodzi. ;-)
    NIP, REGON, rachunek bankowy powinna posiadać każda wspólnota.




  • Zarządzanie częściami wspólnymi osiedla

    "Kodeks cywilny nie ma tu nic do gadania, bo to jest duża WM .... tu obowiązują zapisy UoWL ..."
    Przeczytaj wątek od początku i przestań Misiu Miętowy wprowadzać ludzi w błąd.

    "Czyli każdy z właścicieli ma lokal i związany z tym udział w gruncie i cześciach wspólnych budynku (WM) + udział w gruncie, który stanowi współwlasność wielu właścicieli lokali z killku wspólnot.
    Ten grunt też ma swoją księgę i też można sprawdzić jakie działki geodezyjne obejmuje. Jeśli nie ma umowy do użytkowania, to można korzystać z całości gruntu."

    Za trudne do zrozumienia?


  • Zarządzanie częściami wspólnymi osiedla

    Nie popełniono żadnego błedu. Ma się udział w tych wszystkich działkach, które są współwłasnością. Pewnie to są m.in. drogi dojazdowe.
    Ściągnać kodeks cywilny i czytać "dział współwlasność".

    Jesteście właścicielami lokali członkami wspólnity, i w tym zakresie obowiązują Was zapisy ustawy o własności lokali.
    Ale dodatkowo jesteście też współwłaścicielami innych gruntów.
    I do zarządu (zarządzania) tymi gruntami mają zastosowanie zapisy kc dział współwłasność.
    Nie płacicie żadnego ryczałtu, tylko płacicie zaliczki na utrzymanie gruntu, który jest Waszą współwlaśnościa. I zarządca powinien Wam przedstawić co jakiś czas sprawozdanie na co idą Wasze pieniądze.
    Kodeks cywilny nie reguluje dokładnie czy to ma być sprawozdanie roczne czy miesieczne. Sami powinniście to ustalić.








  • Taryfa za gaz - lokale użytkowe i mieszkalne

    Usłyszał ktoś coś, piąte przez dziesiąte. Są wspólnoty, które mają jeden piec gazowy do ogrzania budynku w tym poszczególnych lokali. Te wspólnoty mają podpisane umowy z gazownią. I w takich wspólnotach trzeba złożyc wniosek, by być rozliczanym, jak klient prywatny a nie przedsiębiorca.
    U Was, ci się co się odłączyli, mają własne umowy. I niech oni się martwią.
  • Zarząd powierzony i administrator jednocześnie

    Żeby odwołać zarząd powierzony, właściciele lokali, których suma udziałów wynosi ponad 50 %, muszą podjąć uchwałę protokołowaną przez notariusza, o tym że rezygnują z zarządu powierzonego i przechodzą na zarządzanie zapisane w art.20.1 (i dalszych) ustawy o własności lokali.
    Potem muszą wybrać zarząd osobowy i ewentualnie zatrudnić administratora. Jeśli nie ma umiwy z aktualnym administratorem, to nie ma żadnego okresu wypowiedzenia.
  • Licznik prądu

    Nie ma znaczenia, że liczniki znajdują się na cześci wspólnej. Są własnością przedsiębiorstwa energetycznego. Służą tylko jednemu właścicielowi lokalu i to właściciel lokalu powinien ponieść koszty remontu. Z wyjątkiem licznika obsługującego część wspólną.
  • Demontaż kamer

    adad napisał użytkownik: »
    gab napisał użytkownik: »
    Uchwała składu siedmiu sędziów z dnia 21 grudnia 2007 r., III CZP 65/07 .Ściągnąć, przeczytać ze zrozumieniem i nie mącić.

    Powiedz to Grafen 2 który stwierdził, że We wspólnocie nie ma "Prywatnych funduszy"
    Czytaj ze zrozumieniem i nie mąć ludziom w głowach.

    Tym razem grafen ma rację. Środki wpłacone na konto wspólnoty stają się majątkiem wspónoty. A każdy z właścicieli ma roszczenie do rozliczenia tych środków. Np. rozliczenie zaliczek na koniec roku.
    Jeśli twierdzisz, że na koncie wspólnoty są jakieś prywatne srodki, to idź do banku i spróbuj je zdjąć. :-)

    Od czasu uchwały składu siedmiu sędziów z dnia 21 grudnia 2007 r., III CZP 65/07 nikt nie ma wątpliwośći, że środki zgromadzone na FR są majątkiem wspólnoty a nie składnikiem majątku poszczególnych właścicieli.
    I tylko wspólnota, poprzez uchwały, może nimi dysponować
    Uchwała 7 sędziów ma moc ZASADY PRAWNEJ.



  • Najem pomieszczenia wspólnego

    W ustawie o własności podano przykładowy katalog czynności przekraczających zwykly zarząd. To nie jest katalog zamknięty.
    Każdy z właścicieli ma prawo do korzystania z NW. Najem NW pozbawia go tego prawa. Zatem na najem NW potrzebna jest uchwała, którą każdy może zaskarżyć.
  • Rozwiązanie umowy z zarządcą a uchwała wspólnoty

    Podpisanie umowy z administratorem jest to czynność zwykłego zarzadu. Nie wymaga uchwały. Wspólnota natomiast musi uchwalić środki na jego wynagrodzenie.
    Mogę sobie wyobrazić wyjątkową (!) sytuację, że między zarządem a większością właścicieli jest spora rozbieżność w ocenie/wyborze/zwolnieniu administratora.
    Wtedy właściciele mogą albo odwołać zarząd, wybrać nowy i nowy spełni ich wolę.
    Albo nie odwoływać zarządu, za to podjąć uchwałę w sprawie administratora. Jeśli zarząd nie wypełni woli właścicieli, wtedy odwołać zarząd.