gab
gab
O
- Nazwa użytkownika
- gab
- Dołączył(a)
- Wizyty
- 788
- Ostatnia aktywność
- Ranga
- Użytkownik
- Punkty
- 392
- Nagrody Zarzadca.pl
- 20
-
Nawiewniki w oknach - zalecenie kominiarza
Nawiewniki w oknach zaklada własciciel lokalu. -
Zarządzanie małą wspólnotą przez najemce lokalu
Waszą wspólnotę obowiązuja zapisy ustawy o własności lokali do art.19 włącznie. A tylko w kwestii zarządzania mają odpowiednio zastosowanie zapisy kc i kpc.
Na powierzenie zarządu na podstawie art.18.1 osobie bez kwalifikacji gmina się raczej nie zgodzi.
Jako najemca nie masz w tej chwili żadnych praw. Chyba że masz działalność z zakresu zarządzania p/ administrownia nieruchomościami. Możesz złożyć ofertę. Może gmina się zgodzi. ;-)
Na zmianę sposobu zarządu na taką, jak w dużej wspólnocie, potrzebujesz umowy notarialnej i zgody wszystkich właścicieli. Gmina raczej się nie zgodzi.
Gdy wykupisz już mieszkanie, to jako właściciel możesz prowadzić sprawy wspólnoty. Jeśli gmina się zgodzi. ;-)
NIP, REGON, rachunek bankowy powinna posiadać każda wspólnota.
-
Zarządzanie częściami wspólnymi osiedla
"Kodeks cywilny nie ma tu nic do gadania, bo to jest duża WM .... tu obowiązują zapisy UoWL ..."
Przeczytaj wątek od początku i przestań Misiu Miętowy wprowadzać ludzi w błąd.
"Czyli każdy z właścicieli ma lokal i związany z tym udział w gruncie i cześciach wspólnych budynku (WM) + udział w gruncie, który stanowi współwlasność wielu właścicieli lokali z killku wspólnot.
Ten grunt też ma swoją księgę i też można sprawdzić jakie działki geodezyjne obejmuje. Jeśli nie ma umowy do użytkowania, to można korzystać z całości gruntu."
Za trudne do zrozumienia?
-
Zarządzanie częściami wspólnymi osiedla
Nie popełniono żadnego błedu. Ma się udział w tych wszystkich działkach, które są współwłasnością. Pewnie to są m.in. drogi dojazdowe.
Ściągnać kodeks cywilny i czytać "dział współwlasność".
Jesteście właścicielami lokali członkami wspólnity, i w tym zakresie obowiązują Was zapisy ustawy o własności lokali.
Ale dodatkowo jesteście też współwłaścicielami innych gruntów.
I do zarządu (zarządzania) tymi gruntami mają zastosowanie zapisy kc dział współwłasność.
Nie płacicie żadnego ryczałtu, tylko płacicie zaliczki na utrzymanie gruntu, który jest Waszą współwlaśnościa. I zarządca powinien Wam przedstawić co jakiś czas sprawozdanie na co idą Wasze pieniądze.
Kodeks cywilny nie reguluje dokładnie czy to ma być sprawozdanie roczne czy miesieczne. Sami powinniście to ustalić.
-
Taryfa za gaz - lokale użytkowe i mieszkalne
Usłyszał ktoś coś, piąte przez dziesiąte. Są wspólnoty, które mają jeden piec gazowy do ogrzania budynku w tym poszczególnych lokali. Te wspólnoty mają podpisane umowy z gazownią. I w takich wspólnotach trzeba złożyc wniosek, by być rozliczanym, jak klient prywatny a nie przedsiębiorca.
U Was, ci się co się odłączyli, mają własne umowy. I niech oni się martwią. -
Zarząd powierzony i administrator jednocześnie
Żeby odwołać zarząd powierzony, właściciele lokali, których suma udziałów wynosi ponad 50 %, muszą podjąć uchwałę protokołowaną przez notariusza, o tym że rezygnują z zarządu powierzonego i przechodzą na zarządzanie zapisane w art.20.1 (i dalszych) ustawy o własności lokali.
Potem muszą wybrać zarząd osobowy i ewentualnie zatrudnić administratora. Jeśli nie ma umiwy z aktualnym administratorem, to nie ma żadnego okresu wypowiedzenia. -
Licznik prądu
Nie ma znaczenia, że liczniki znajdują się na cześci wspólnej. Są własnością przedsiębiorstwa energetycznego. Służą tylko jednemu właścicielowi lokalu i to właściciel lokalu powinien ponieść koszty remontu. Z wyjątkiem licznika obsługującego część wspólną. -
Demontaż kamer
Tym razem grafen ma rację. Środki wpłacone na konto wspólnoty stają się majątkiem wspónoty. A każdy z właścicieli ma roszczenie do rozliczenia tych środków. Np. rozliczenie zaliczek na koniec roku.
Jeśli twierdzisz, że na koncie wspólnoty są jakieś prywatne srodki, to idź do banku i spróbuj je zdjąć. :-)
Od czasu uchwały składu siedmiu sędziów z dnia 21 grudnia 2007 r., III CZP 65/07 nikt nie ma wątpliwośći, że środki zgromadzone na FR są majątkiem wspólnoty a nie składnikiem majątku poszczególnych właścicieli.
I tylko wspólnota, poprzez uchwały, może nimi dysponować
Uchwała 7 sędziów ma moc ZASADY PRAWNEJ.
-
Najem pomieszczenia wspólnego
W ustawie o własności podano przykładowy katalog czynności przekraczających zwykly zarząd. To nie jest katalog zamknięty.
Każdy z właścicieli ma prawo do korzystania z NW. Najem NW pozbawia go tego prawa. Zatem na najem NW potrzebna jest uchwała, którą każdy może zaskarżyć. -
Rozwiązanie umowy z zarządcą a uchwała wspólnoty
Podpisanie umowy z administratorem jest to czynność zwykłego zarzadu. Nie wymaga uchwały. Wspólnota natomiast musi uchwalić środki na jego wynagrodzenie.
Mogę sobie wyobrazić wyjątkową (!) sytuację, że między zarządem a większością właścicieli jest spora rozbieżność w ocenie/wyborze/zwolnieniu administratora.
Wtedy właściciele mogą albo odwołać zarząd, wybrać nowy i nowy spełni ich wolę.
Albo nie odwoływać zarządu, za to podjąć uchwałę w sprawie administratora. Jeśli zarząd nie wypełni woli właścicieli, wtedy odwołać zarząd.