gab
gab
O
- Nazwa użytkownika
- gab
- Dołączył(a)
- Wizyty
- 843
- Ostatnia aktywność
- Ranga
- Użytkownik
- Punkty
- 408
- Nagrody Zarzadca.pl
- 20
-
Najem pomieszczenia wspólnego
W ustawie o własności podano przykładowy katalog czynności przekraczających zwykly zarząd. To nie jest katalog zamknięty.
Każdy z właścicieli ma prawo do korzystania z NW. Najem NW pozbawia go tego prawa. Zatem na najem NW potrzebna jest uchwała, którą każdy może zaskarżyć. -
Czy głos oddany w uchwałach jest nieważny?
Do momentu darowizny głos jest ważny. Jeśli głosował po darowiżnie, to mógł być pełnomocnikiem właściciela. Niech obdarowany potwierdzi i po sprawie.
Jeśli uchwala zapadła lub uzyskała większość głosów na nie , a jest problem z kontaktem z częścią właścicieli, to można przerwać głosowanie.
-
Zarządzanie małą wspólnotą przez najemce lokalu
Gdyby właściciele chcieli prowadzić sprawy wspólnoty, to potrzebna jednomyślna "uchwała" (decyzja) w tej sprawie, w której określa się kto i czym się zajmuje. I czy będzie za to pobierać wynagrodzenie czy nie. Inna umowa nie jest potrzebna.
W taki razie, jeżeli właściciele chcieli by prowadzić sprawy wspólnoty, za zgodą gminy, potrzebna wtedy jest umowa o administrowanie wspólnoty ( czy do tego zawsze trzeba mieć działalność z zakresu zarządzania / administrowania nieruchomościami??? ),czy wystarczy jakaś uchwała albo pisemna zgoda z gmina na prowadzenie spraw wspólnoty??
Właściciel nie musi prowadzić działalności w tym zakresie.
I jeszcze jedna rada. Myśl realnie a nie życzeniowo.
WM ma kredyt. Gmina nie będzie chciała powierzyć zarządzania/administrowania osobie znikąd, bo rodzi to niebezpieczeństwo, że kredyt nie będzie spłacany. Tak samo z rachunkiem bankowym. Gmina może się bać o bezpieczeństwo pieniędzy tam zgromadzonych i płynność finansową. Gdy staniesz się właścicielem lokalu, to zmieni się Twój status. Gmina nadal może mieć powyższe obawy ale łatwiej będzie przeforsować wolę większości właścicieli,
Przeczytaj ustawę o własności lokali. A potem kodeks cywilny - dział współwłasność.
Zdobądź potrzebną podstawową wiedzę, łatwiej przekonasz przedstawicieli gminy.
Czemu Wasz dotychczasowy administrator rezygnuje?
Czy najemca 3 lokalu chce ten lokal wykupic?
Czy nikt nie ma zaległoścì? Gmina albo prywatny własciciel!
Ważne! Z kodeksu cywilnego do zarządzania mają zastosowanie tylko art. 199 do art.209 i art.221.
-
Zarządzanie małą wspólnotą przez najemce lokalu
Waszą wspólnotę obowiązuja zapisy ustawy o własności lokali do art.19 włącznie. A tylko w kwestii zarządzania mają odpowiednio zastosowanie zapisy kc i kpc.
Na powierzenie zarządu na podstawie art.18.1 osobie bez kwalifikacji gmina się raczej nie zgodzi.
Jako najemca nie masz w tej chwili żadnych praw. Chyba że masz działalność z zakresu zarządzania p/ administrownia nieruchomościami. Możesz złożyć ofertę. Może gmina się zgodzi. ;-)
Na zmianę sposobu zarządu na taką, jak w dużej wspólnocie, potrzebujesz umowy notarialnej i zgody wszystkich właścicieli. Gmina raczej się nie zgodzi.
Gdy wykupisz już mieszkanie, to jako właściciel możesz prowadzić sprawy wspólnoty. Jeśli gmina się zgodzi. ;-)
NIP, REGON, rachunek bankowy powinna posiadać każda wspólnota.
-
Sluzebnosc gruntowa na części wspolnej
Jaki jest status tego terenu wspólnego? Czy to jest współwłasność, o której mowa w kodeksie cywilnym czy też nieruchomość wspólna z ustawy o własności lokali?
Proszę zajrzeć do aktu notarialnego i zobaczyć co się kupiło, co opisują poszczególne księgi wieczyste.
Domek ma księgę. Czy to jest księga lokalowa, gdzie wyliczony jest udział czy gruntowa, gdzie jest opisane czym grunt jest zabudowany?