gab
gab
O
- Nazwa użytkownika
- gab
- Dołączył(a)
- Wizyty
- 745
- Ostatnia aktywność
- Ranga
- Użytkownik
- Punkty
- 384
- Nagrody Zarzadca.pl
- 20
-
Zarządzanie małą wspólnotą przez najemce lokalu
W taki razie, jeżeli właściciele chcieli by prowadzić sprawy wspólnoty, za zgodą gminy, potrzebna wtedy jest umowa o administrowanie wspólnoty ( czy do tego zawsze trzeba mieć działalność z zakresu zarządzania / administrowania nieruchomościami??? ),czy wystarczy jakaś uchwała albo pisemna zgoda z gmina na prowadzenie spraw wspólnoty??
Właściciel nie musi prowadzić działalności w tym zakresie.
I jeszcze jedna rada. Myśl realnie a nie życzeniowo.
WM ma kredyt. Gmina nie będzie chciała powierzyć zarządzania/administrowania osobie znikąd, bo rodzi to niebezpieczeństwo, że kredyt nie będzie spłacany. Tak samo z rachunkiem bankowym. Gmina może się bać o bezpieczeństwo pieniędzy tam zgromadzonych i płynność finansową. Gdy staniesz się właścicielem lokalu, to zmieni się Twój status. Gmina nadal może mieć powyższe obawy ale łatwiej będzie przeforsować wolę większości właścicieli,
Przeczytaj ustawę o własności lokali. A potem kodeks cywilny - dział współwłasność.
Zdobądź potrzebną podstawową wiedzę, łatwiej przekonasz przedstawicieli gminy.
Czemu Wasz dotychczasowy administrator rezygnuje?
Czy najemca 3 lokalu chce ten lokal wykupic?
Czy nikt nie ma zaległoścì? Gmina albo prywatny własciciel!
Ważne! Z kodeksu cywilnego do zarządzania mają zastosowanie tylko art. 199 do art.209 i art.221.
-
Zarządzanie małą wspólnotą przez najemce lokalu
Waszą wspólnotę obowiązuja zapisy ustawy o własności lokali do art.19 włącznie. A tylko w kwestii zarządzania mają odpowiednio zastosowanie zapisy kc i kpc.
Na powierzenie zarządu na podstawie art.18.1 osobie bez kwalifikacji gmina się raczej nie zgodzi.
Jako najemca nie masz w tej chwili żadnych praw. Chyba że masz działalność z zakresu zarządzania p/ administrownia nieruchomościami. Możesz złożyć ofertę. Może gmina się zgodzi. ;-)
Na zmianę sposobu zarządu na taką, jak w dużej wspólnocie, potrzebujesz umowy notarialnej i zgody wszystkich właścicieli. Gmina raczej się nie zgodzi.
Gdy wykupisz już mieszkanie, to jako właściciel możesz prowadzić sprawy wspólnoty. Jeśli gmina się zgodzi. ;-)
NIP, REGON, rachunek bankowy powinna posiadać każda wspólnota.
-
Sluzebnosc gruntowa na części wspolnej
Jaki jest status tego terenu wspólnego? Czy to jest współwłasność, o której mowa w kodeksie cywilnym czy też nieruchomość wspólna z ustawy o własności lokali?
Proszę zajrzeć do aktu notarialnego i zobaczyć co się kupiło, co opisują poszczególne księgi wieczyste.
Domek ma księgę. Czy to jest księga lokalowa, gdzie wyliczony jest udział czy gruntowa, gdzie jest opisane czym grunt jest zabudowany?
-
Rozwiązanie umowy z zarządcą a uchwała wspólnoty
Podpisanie umowy z administratorem jest to czynność zwykłego zarzadu. Nie wymaga uchwały. Wspólnota natomiast musi uchwalić środki na jego wynagrodzenie
a wybór administratora jest czynności decyzyjną ,
która jest zarezerwowana dla ogółu właścicieli lokali wyrażoną w uchwale.
Mylisz się i to bardzo. I czepiasz sformułowań. Przeczytałem kilka twoich wypowiedzi przy innych tematach. Wiedzy nie masz żadnej. Wybór i podpisanie umowy z administratorem nie wymaga uchwały. Tak samo, jak wybór i podpisanie umowy z firmą sprzątającą.
-
Rozwiązanie umowy z zarządcą a uchwała wspólnoty
Podpisanie umowy z administratorem jest to czynność zwykłego zarzadu. Nie wymaga uchwały. Wspólnota natomiast musi uchwalić środki na jego wynagrodzenie.
Mogę sobie wyobrazić wyjątkową (!) sytuację, że między zarządem a większością właścicieli jest spora rozbieżność w ocenie/wyborze/zwolnieniu administratora.
Wtedy właściciele mogą albo odwołać zarząd, wybrać nowy i nowy spełni ich wolę.
Albo nie odwoływać zarządu, za to podjąć uchwałę w sprawie administratora. Jeśli zarząd nie wypełni woli właścicieli, wtedy odwołać zarząd.