Avatar

blazej_h

blazej_h

O

Nazwa użytkownika
blazej_h
Dołączył(a)
Wizyty
1,108
Ostatnia aktywność
Ranga
Użytkownik
Punkty
535
Nagrody Zarzadca.pl
16
  • zarządzanie jako emanacja uprawnień zarządu wspólnoty

    Jest tak jak już sugerowałem wcześniej.
    Zarząd wybrał administratora samodzielnie. Zakres czynności jest typowy dla pozycji administratora.
    Zarząd chciał być samodzielny i zaryzykował wybór samodzielny. Bez zgody właścicieli wyrażonej uchwałą.
    Mógł tak zrobić - na własną rękę i odpowiedzialność.
    Ja bym tak nie zaryzykował w sytuacji, gdy wspólnota właśnie zrzuciła z siebie ciężar administratora gminnego i próbuje wyjść na prosta.
    O słowie "emanacja" nie wspominam, bo nie pisuję wierszy.
    Sposób zwołania, tryb zwołania (z a wyjątkiem siedmiodniowego terminu) i sam przebieg zebrania, o ile nie są specjalnie ujęte w formie przegłosowanego regulaminu, są kwestią dowolnego wyboru organizatorów takiego zebrania.

    Taki dodatkowy regulamin w formie uchwały, to zazwyczaj rodzaj radosnej twórczości, której nigdy nie popierałem.
    Pełno w nich baboli.
    Ale na upartego..
  • Suma udziałów w nieruchomości wspólnej

    Trudno powiedzieć z czego ale na pewno nie z powodu błędu w obliczeniach czy błędu pisarskiego. Rożnica za duża.
    Do zliczenia nie wolno doliczać nieistniejących udziałów. Działa przecież art . 23 2a.
    Tzn. może działać, o ile ktoś każdorazowo zgłosi żądanie dysponując 20% udziałów.
    Rodzaj lokali i fakt ich wyodrębnienia nie grają roli.
  • zmiana właściciela lokalu a rozliczenie kosztów z 2018 r.

    Nie ma prawa.
    W momencie zakupu lokalu zadłużenie nie istniało i nie mogłeś o nim wiedzieć, co masz stwierdzone zaświadczeniem. Poza tym to nie twój dług tylko poprzednika. Ten dług obciąża poprzedniego właściciela.

    Przecież gdyby w 2018 nie było straty 38 tys. tylko nadwyżka, to ze zwrotu tej nadwyżki od razu skorzystałby poprzednik. Rożnica tylko taka, że naliczono by mu na jego koncie kwotę po stronie "ma", zamiast "winien" jak przy stracie. I skonsumowałby tę nadwyżkę natychmiast już w 2019 roku w następnych wpłatach za lokal.
    W tym układzie wspólnota każe ci płacić za cudzy dług.

    Uwaga! Ledwo zmieścili się w okresie trzyletnim przedawnienia roszczeń za rok 2018. Rozumiem, że teraz przyjdzie kolej na porządkowanie księgowości za rok 2019 i potem jeszcze za 2020.
    Tam też w papierach czają się takie straty? Bo może nadwyżki? I ten 2018 rok sobie w końcu odbijesz?!! Przepraszam, za dość nieprzyjemny żarcik, ale słabo to wygląda.
  • Opłata za wywóz śmieci.

    Kiepsko zaprezentowałeś ten swój problem na forum.

    Z twoich przemyśleń wynika, że sposób podziału opłaty administracyjnej ma związek z tym jak gmina nalicza na budynek. I to ścisły!

    I nawet w związku z tą rewelacją nie byłeś łaskaw podać nam jaka to gmina.

    Wiemy, prawie na pewno, że twój zarządca jest durniem. Ale czy tylko on?