Avatar

gab

gab

O

Nazwa użytkownika
gab
Dołączył(a)
Wizyty
711
Ostatnia aktywność
Ranga
Użytkownik
Punkty
373
Nagrody Zarzadca.pl
20
  • Nawiewniki w oknach - zalecenie kominiarza

    Nawiewniki w oknach zaklada własciciel lokalu.
  • Zarządzanie małą wspólnotą przez najemce lokalu

    Waszą wspólnotę obowiązuja zapisy ustawy o własności lokali do art.19 włącznie. A tylko w kwestii zarządzania mają odpowiednio zastosowanie zapisy kc i kpc.
    Na powierzenie zarządu na podstawie art.18.1 osobie bez kwalifikacji gmina się raczej nie zgodzi.
    Jako najemca nie masz w tej chwili żadnych praw. Chyba że masz działalność z zakresu zarządzania p/ administrownia nieruchomościami. Możesz złożyć ofertę. Może gmina się zgodzi. ;-)
    Na zmianę sposobu zarządu na taką, jak w dużej wspólnocie, potrzebujesz umowy notarialnej i zgody wszystkich właścicieli. Gmina raczej się nie zgodzi.
    Gdy wykupisz już mieszkanie, to jako właściciel możesz prowadzić sprawy wspólnoty. Jeśli gmina się zgodzi. ;-)
    NIP, REGON, rachunek bankowy powinna posiadać każda wspólnota.




  • Zarządzanie częściami wspólnymi osiedla

    Czyli każdy z właścicieli ma lokal i związany z tym udział w gruncie i cześciach wspólnych budynku (WM) + udział w gruncie, który stanowi współwlasność wielu właścicieli lokali z k8lku wspólnot.
    Ten grunt też ma swoją księgę i też można sprawdzić jakie działki geodezyjne obejmuje. Jeśli nie ma umowy do użytkowania, to można korzystać z całości gruntu.
    Do zarządzania tym wspólnym gruntem mają zastosowanie zapisy kodeksu cywilnego - dział współwlasność.
    Jeśli wpłacacie co miesiąc jakaś kwotę, do zarządcy to macie prawo żadąć od zarządcy szczegółowego sprawozdania na co idą Wasze pieniądze.
    Co do śmietnika, uważam, że nawet jeśli stoi na gruncie, który jest współwłasnością a służy tylko 1 wspólnicie, to koszty utrzmania powinna ponosić ta wspólnota.
  • Zarządzanie częściami wspólnymi osiedla

    "Kodeks cywilny nie ma tu nic do gadania, bo to jest duża WM .... tu obowiązują zapisy UoWL ..."
    Przeczytaj wątek od początku i przestań Misiu Miętowy wprowadzać ludzi w błąd.

    "Czyli każdy z właścicieli ma lokal i związany z tym udział w gruncie i cześciach wspólnych budynku (WM) + udział w gruncie, który stanowi współwlasność wielu właścicieli lokali z killku wspólnot.
    Ten grunt też ma swoją księgę i też można sprawdzić jakie działki geodezyjne obejmuje. Jeśli nie ma umowy do użytkowania, to można korzystać z całości gruntu."

    Za trudne do zrozumienia?


  • Zarządzanie częściami wspólnymi osiedla

    Nie popełniono żadnego błedu. Ma się udział w tych wszystkich działkach, które są współwłasnością. Pewnie to są m.in. drogi dojazdowe.
    Ściągnać kodeks cywilny i czytać "dział współwlasność".

    Jesteście właścicielami lokali członkami wspólnity, i w tym zakresie obowiązują Was zapisy ustawy o własności lokali.
    Ale dodatkowo jesteście też współwłaścicielami innych gruntów.
    I do zarządu (zarządzania) tymi gruntami mają zastosowanie zapisy kc dział współwłasność.
    Nie płacicie żadnego ryczałtu, tylko płacicie zaliczki na utrzymanie gruntu, który jest Waszą współwlaśnościa. I zarządca powinien Wam przedstawić co jakiś czas sprawozdanie na co idą Wasze pieniądze.
    Kodeks cywilny nie reguluje dokładnie czy to ma być sprawozdanie roczne czy miesieczne. Sami powinniście to ustalić.








  • Zarząd powierzony i administrator jednocześnie

    Żeby odwołać zarząd powierzony, właściciele lokali, których suma udziałów wynosi ponad 50 %, muszą podjąć uchwałę protokołowaną przez notariusza, o tym że rezygnują z zarządu powierzonego i przechodzą na zarządzanie zapisane w art.20.1 (i dalszych) ustawy o własności lokali.
    Potem muszą wybrać zarząd osobowy i ewentualnie zatrudnić administratora. Jeśli nie ma umiwy z aktualnym administratorem, to nie ma żadnego okresu wypowiedzenia.
  • Taryfa za gaz - lokale użytkowe i mieszkalne

    Usłyszał ktoś coś, piąte przez dziesiąte. Są wspólnoty, które mają jeden piec gazowy do ogrzania budynku w tym poszczególnych lokali. Te wspólnoty mają podpisane umowy z gazownią. I w takich wspólnotach trzeba złożyc wniosek, by być rozliczanym, jak klient prywatny a nie przedsiębiorca.
    U Was, ci się co się odłączyli, mają własne umowy. I niech oni się martwią.
  • Licznik prądu

    Nie ma znaczenia, że liczniki znajdują się na cześci wspólnej. Są własnością przedsiębiorstwa energetycznego. Służą tylko jednemu właścicielowi lokalu i to właściciel lokalu powinien ponieść koszty remontu. Z wyjątkiem licznika obsługującego część wspólną.
  • Demontaż kamer

    adad napisał użytkownik: »
    gab napisał użytkownik: »
    Uchwała składu siedmiu sędziów z dnia 21 grudnia 2007 r., III CZP 65/07 .Ściągnąć, przeczytać ze zrozumieniem i nie mącić.

    Powiedz to Grafen 2 który stwierdził, że We wspólnocie nie ma "Prywatnych funduszy"
    Czytaj ze zrozumieniem i nie mąć ludziom w głowach.

    Tym razem grafen ma rację. Środki wpłacone na konto wspólnoty stają się majątkiem wspónoty. A każdy z właścicieli ma roszczenie do rozliczenia tych środków. Np. rozliczenie zaliczek na koniec roku.
    Jeśli twierdzisz, że na koncie wspólnoty są jakieś prywatne srodki, to idź do banku i spróbuj je zdjąć. :-)

    Od czasu uchwały składu siedmiu sędziów z dnia 21 grudnia 2007 r., III CZP 65/07 nikt nie ma wątpliwośći, że środki zgromadzone na FR są majątkiem wspólnoty a nie składnikiem majątku poszczególnych właścicieli.
    I tylko wspólnota, poprzez uchwały, może nimi dysponować
    Uchwała 7 sędziów ma moc ZASADY PRAWNEJ.



  • Najem pomieszczenia wspólnego

    W ustawie o własności podano przykładowy katalog czynności przekraczających zwykly zarząd. To nie jest katalog zamknięty.
    Każdy z właścicieli ma prawo do korzystania z NW. Najem NW pozbawia go tego prawa. Zatem na najem NW potrzebna jest uchwała, którą każdy może zaskarżyć.