Grafen2
Grafen2
O
- Nazwa użytkownika
- Grafen2
- Dołączył(a)
- Wizyty
- 255
- Ostatnia aktywność
- Ranga
- Użytkownik
- Punkty
- 73
- Nagrody Zarzadca.pl
- 11
-
Uchwała zaskarżona do sądu - czy zarząd może wynająć adwokata i opłacić go ze środków wspólnoty
Witam.
W naszej wspólnocie ma miejsce próba uzyskania odszkodowania za szkody górnicze. Wynajęta przez zarządcę firma prawnicza zawiązała indywidualne umowy z członkami wspólnoty na świadczenie usługi reprezentowania ich w sądzie. Trwają czynności prawne. Firma prawnicza wymaga opłaty za podjęte działania ( trochę ponad 1 tyś złotych od każdej umowy) już teraz, deklarując jednocześnie zwrot tych środków po uzyskaniu odszkodowania. Zarządca z Zarządem postanowili wystosować uchwałę, celem której jest zgoda mieszkańców na pokrycie tych kosztów ze środków Funduszu Remontowego. Czy to dozwolone działanie?
Czy WM jest stroną sprawy odszkodowania ?
-
Art. 25 UoWL
Art. 24. W razie braku zgody wymaganej większości właścicieli lokali zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, może żądać rozstrzygnięcia przez sąd, który orzeknie mając na względzie cel zamierzonej czynności oraz interesy wszystkich właścicieli. Sprawę sąd rozpoznaje w postępowaniu nieprocesowym. -
Koszty najmu mieszkania
Umowa najmu lokalu i jej elementy
Umowa najmu powinna być sporządzona w dwóch egzemplarzach, dla każdej ze stron. Powinny się w niej znaleźć następujące zapisy:
1) miejsce i data zawarcia umowy,
2) określenie stron i ich dane ewidencyjne (dane osobiste, NIP/PESEL, seria i nr dowodu tożsamości),
3) dokładny opis lokalu mieszkalnego, jego stan, powierzchnia (najlepiej użytkowa, zgodna z wpisem w Księdze wieczystej), wyposażenie,
4) wysokość czynszu oraz informacja o elementach składowych czynszu, kosztach eksploatacji (kto pokrywa koszty zużycia energii elektrycznej, wywozu odpadów,itp), utrzymania nieruchomości wspólnych,
5) czas trwania umowy,
6) warunki wypowiedzenia umowy,
7) prawa i obowiązki stron umowy (również brak prawa do podnajmowania osobom trzecim, prawo do wprowadzania zmian w budowie),
8) podpisy stron -
Remont dachu - udział Starostwa
Jeszcze jedno pytanie: czy te trzy lata wstecz obowiązują tylko w przypadku, gdy do Starostwa były przez te lata wysyłane inofrmacje o stawkach za czynsz [zaliczki] (administrator takich informacji do nich wysyłał)?
Nie , zgodnie z prawem byli zobowiązani do wpłat zaliczek, jak każdy inny właściciel lokalu. Należy wyliczyć, jaki wymiar ZALICZKI (nie czynszu) miało obowiązek wpłacać Starostwo za swój lokal i przesłać do Starostwa , dać im termin do zapłaty . Po tym terminie, jak nie zapłacą, to tylko windykacja przez sąd .
-
opłata za śmieci
wojtekna102 napisał użytkownik: ». My jako zarząd składamy podpisy na tej deklaracji, że dane na niej zawarte są zgodne ze stanem faktycznym. A ja wiem, że nie są.
To na właścicielu lokalu spoczywa obowiązek bieżącego informowania o ilości osób zamieszkujących . Wy jako Zarząd musi dbać by mieć komplet deklaracji ze wszystkich lokali, które będą zgodne z załącznikiem do zbiorczej deklaracji.
-
propozycja w Sejmie do zmiany UoWL w sprawie głosowań
wojtekna102 napisał użytkownik: »Treść:
"Petycja o dokonanie zmian w Ustawie o własności lokali w celu uniknięcia paraliżu
decyzyjnego w przypadku braku uczestnictwa właścicieli lokali w głosowaniach
BARDZO SZKODLIWA petycja .
Obecne rozwiązanie spełnia się i jest wystarczające .
Właściciele Lokali mogą tez uchwalić "Regulamin głosowania pod uchwałami właścicieli" , zakreślając termin, po którym w przypadku braku rozstrzygnięcia , sąd podejmie decyzje o losie uchwały art. 24 UoWL.
Takie rozwiązanie się sprawdza i czas trwania głosowania do dnia rozstrzygnięcia, nie trwa więcej niż 6 tygodni. (przynajmniej w mojej WM)
-
Czy Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej może wypowiedzieć umowę Firmie Konserwacyjnej.
-
Niezgodności pozycji na fakturze z rozliczeniem za okres deweloperski
Zrobiłem porównanie dwóch faktur, mojej i sąsiada, który ma taki sam metraż mieszkania. Wygląda na to, że do obliczenia mojej wartości deweloper wykorzystał okres od początku miesiąca, zamiast od połowy kiedy to odebrałem mieszkanie ( odpowiednie stosunki mi się nie zgadzają ).
To nie jest problemem WM ale dewelopera , który robił rozliczenie . Należy złożyć reklamację do niego i spotkać się z lokalnym prawnikiem , który zapozna się szczegółowo z dokumentami i odpowiedzią dewelopera.
Właścicielem lokalu stajesz się od momentu podpisania aktu notarialnego, a nie "odebrania kluczy".
-
Świadectwo Energetyczne
Czyli jeśli w całym budynku, wynajmowane 5 mieszkań to właściciele tych mieszkań mają obowiązek posiadania takiego świadectwa.
Na cały budynek nie ma obowiązku? Dopytuję, bo nasz Administrator założył na ten cel ponad 3 tys.zł w planie gospodarczym.
-
montaz klimatyzatora bez zgody wspolnoty
UoWL. Art. 12. Współkorzystanie z nieruchomości
1. Właściciel lokalu ma prawo do współkorzystania z nieruchomości wspólnej zgodnie z jej przeznaczeniem.
Zamontowanie klimy służy zwiększeniu komfortu mieszkaniowego a to nie jest zabronione.
Nie więc jak ktoś chce coś tam posadowić musi mieć ustawową zgodę Właścicieli lokali .