Avatar

gab

gab

O

Nazwa użytkownika
gab
Dołączył(a)
Wizyty
711
Ostatnia aktywność
Ranga
Użytkownik
Punkty
373
Nagrody Zarzadca.pl
20
  • Demontaż kamer

    adad napisał użytkownik: »
    gab napisał użytkownik: »
    Uchwała składu siedmiu sędziów z dnia 21 grudnia 2007 r., III CZP 65/07 .Ściągnąć, przeczytać ze zrozumieniem i nie mącić.

    Powiedz to Grafen 2 który stwierdził, że We wspólnocie nie ma "Prywatnych funduszy"
    Czytaj ze zrozumieniem i nie mąć ludziom w głowach.

    Tym razem grafen ma rację. Środki wpłacone na konto wspólnoty stają się majątkiem wspónoty. A każdy z właścicieli ma roszczenie do rozliczenia tych środków. Np. rozliczenie zaliczek na koniec roku.
    Jeśli twierdzisz, że na koncie wspólnoty są jakieś prywatne srodki, to idź do banku i spróbuj je zdjąć. :-)

    Od czasu uchwały składu siedmiu sędziów z dnia 21 grudnia 2007 r., III CZP 65/07 nikt nie ma wątpliwośći, że środki zgromadzone na FR są majątkiem wspólnoty a nie składnikiem majątku poszczególnych właścicieli.
    I tylko wspólnota, poprzez uchwały, może nimi dysponować
    Uchwała 7 sędziów ma moc ZASADY PRAWNEJ.



  • Najem pomieszczenia wspólnego

    W ustawie o własności podano przykładowy katalog czynności przekraczających zwykly zarząd. To nie jest katalog zamknięty.
    Każdy z właścicieli ma prawo do korzystania z NW. Najem NW pozbawia go tego prawa. Zatem na najem NW potrzebna jest uchwała, którą każdy może zaskarżyć.
  • Wodomierz ibez legalizacji

  • koszty konserwacji platform parkingowych

    Udział w hali to nie to samo co udział w nieruchmości wspólnej.

    Kupiłeś mieszkanie wraz z udziałem w częściach wspólnych budynku i gruntu.

    Hala garażowa ma również udział w cześciach wspólnych budynku i gruntu.

    A ty masz udział w hali garaźowej, która to hala ma udział w cześciach wspólnych i gruntu.

    Gdybyś przeczytał akt notariany, to byś wiedział.

    A tak przychodzisz po radę i od początku wprowadzasz wszystkich w błąd.

    I zadowolony opuszczasz forum, bo ci ktoś napisał, na podstawie twojego błędnego opisu, że nie musisz płacić za konserwację platform.

    A ja twierdzę, że być może musisz.

    Być może dlatego, że platformy mogą być twoją współwłasnością. I wtedy nie ma znaczenia czy z nich korzystasz czy nie.

    Jeżeli są twoją współwłasnością, to powinno być to wpisane w akcie notarialnym. Moźe być tak, że każdy ma udział w hali ale jeden ma miejsce do użytkowania na wyłączność na ziemi inny na platformie.

    Może też być inaczej.

    Dopóki tego dokładnie nie sprawdzisz, to można tylko gdybać.
  • Służebność drogi dojazdowej - w jaki sposób podzielić koszty

    Tyle bicia piany a wystarczyło zajrzeć do kodeksu cywilnego.
    Art.50.
    Za części składowe nieruchomości uważa się także prawa związane z jej własnością.
    Rozliczanie wg udziałow ma zatem oparcie w prawie.

  • Naliczanie opłat za miejsca garażowe.

    I jeszcze jedno. Wbrew temu co ci się wydaje - nie jesteś właścicielem miejsca w hali. Jesteś współwłaścicielem hali z prawem do używania określonego miejsca na wyłączność. Sprawdź w swoim akcie notarialnym :-)
  • Zarządzanie małą wspólnotą przez najemce lokalu

    szynak1 napisał użytkownik: »

    W taki razie, jeżeli właściciele chcieli by prowadzić sprawy wspólnoty, za zgodą gminy, potrzebna wtedy jest umowa o administrowanie wspólnoty ( czy do tego zawsze trzeba mieć działalność z zakresu zarządzania / administrowania nieruchomościami??? ),czy wystarczy jakaś uchwała albo pisemna zgoda z gmina na prowadzenie spraw wspólnoty??
    Gdyby właściciele chcieli prowadzić sprawy wspólnoty, to potrzebna jednomyślna "uchwała" (decyzja) w tej sprawie, w której określa się kto i czym się zajmuje. I czy będzie za to pobierać wynagrodzenie czy nie. Inna umowa nie jest potrzebna.
    Właściciel nie musi prowadzić działalności w tym zakresie.

    I jeszcze jedna rada. Myśl realnie a nie życzeniowo.
    WM ma kredyt. Gmina nie będzie chciała powierzyć zarządzania/administrowania osobie znikąd, bo rodzi to niebezpieczeństwo, że kredyt nie będzie spłacany. Tak samo z rachunkiem bankowym. Gmina może się bać o bezpieczeństwo pieniędzy tam zgromadzonych i płynność finansową. Gdy staniesz się właścicielem lokalu, to zmieni się Twój status. Gmina nadal może mieć powyższe obawy ale łatwiej będzie przeforsować wolę większości właścicieli,
    Przeczytaj ustawę o własności lokali. A potem kodeks cywilny - dział współwłasność.
    Zdobądź potrzebną podstawową wiedzę, łatwiej przekonasz przedstawicieli gminy.

    Czemu Wasz dotychczasowy administrator rezygnuje?
    Czy najemca 3 lokalu chce ten lokal wykupic?
    Czy nikt nie ma zaległoścì? Gmina albo prywatny własciciel!

    Ważne! Z kodeksu cywilnego do zarządzania mają zastosowanie tylko art. 199 do art.209 i art.221.










  • zmiana formy zarządu

    Ta, jasne. I w razie zaskażenia uchwały sąd zleci badania DNA, żeby sprawdzić, kto oddal głos?
    Inteligentni wiedzą, że uwl nie mówi, w jakiej formie powinny być zbierane głosy. Wiedzą też, że dla potencjalnych celów dowodowych powinny być zbierane na papierze poświadczone podpisem właściciela. Czyli zbiera się podpisy pod uchwałą.
    A o tym, że można głosować przez internet, to już nie będę Tobie wspominał, bo to wyższa szkoĺa jazdy i DNA właściciela nie do zdobycia. ;-)








  • Zarządzanie częściami wspólnymi osiedla

    blazej_h napisał użytkownik: »
    Jeżeli żadna ze wspólnot nie ma podpisanej umowy z tym Administratorem na części wspólne, tzn. że brak jest prawidłowej szczegółowej podstawy prawnej do dokonywania wpłat współwłaścicieli tytułem wspólnych kosztów osiedla.
    Autorka nie sprecyzowała jasno komu uiszcza opłaty ryczałtowe. Swojej wspólnocie, czy jednak Administratorowi osiedla pomimo braku umowy i podstawy prawnej w tym zakresie?
    Z opisu sprawy wynika że raczej Administratorowi i wtedy działa wyłącznie Kodeks Cywilny.

    Pewnie deweloper podpisał, gdy miał jeszcze całość lub zdecydowaną większość.
    Zawsze działa kodeks cywilny, bo jest współwlasnośc a nie NW, o której mowa w uwl.
    Zresztą o takie rzeczy trzeba pytać zarządcy. Kto i na jakiej podstawie zarządza terenem, który nie jest NW żadnej ze wspólnot?
    Być może odpowiedź znajduje się w akcie notarialnym.
  • Wspólnota widmo - czy to legalne?

    Grafen2 napisał użytkownik: »
    Lokator111 napisał użytkownik: »
    Dzień dobry Państwu,
    Zwracam się o pomoc w sytuacji mojej wspólnoty.
    W moim bloku wisi kartka z adresem korespondencyjnym do firmy-administratora, ale nie ma takiego adresu do zarządu wspólnoty - jest tylko adres emeil.

    To poproś Administratora, albo sama to zrób , aby wywiesił na tablicy ogłoszeń Skład Zarządu WM wraz z ich adresem domowym . Może się okazać, że to Administrator założył taką "blokadę informacyjną", aby odcinać właścicieli lokali od kontaktu z zarządem WM.


    Nie można wywieszać danych zarządu na klatce, do której dostęp mają obcy. Jeśli ktoś obcy ma interes prawny , to ma kontakt do administratora. Czlonkowie wspólnoty piwinni mieć możliwość równueż innego kontaktu z zarządem. Może zarząd wyznaczy dyżury raz np. na dwa tygodnie?